- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Liv's vannverden (side 30)
Liv's vannverden (side 30)
Postet 22.09.08 kl 21:41
Postet 22.09.08 kl 21:56
Postet 22.09.08 kl 22:03
Postet 23.09.08 kl 16:39
Postet 23.09.08 kl 17:00
Postet 23.09.08 kl 17:08
Postet 23.09.08 kl 17:13
Postet 23.09.08 kl 17:19
hehe skjønner godt at du ønsker deg de der, de er helt fantastiske. Satt og lurte på om jeg skulle prøve å få tatt et bilde av den som er godt nok til fiskebasen - ser at min er veldig forskjellig fra de andre hannene som ligger inne. Har googla bilder og det er utrolig hvor forskjellige disse hannene kan se ut.
Postet 23.09.08 kl 19:12
Bilder etter fjerning av flyteplanter
Syns kanskje Sør-Amerika ble litt tomt - men det er sikekrt bare vanen. Afrika ble mye finere uten flyteplantene syns jeg.
Hvis noen har tips til flyteplanter som formerer seg/vokser i mer normal hastighet så tar jeg gjerne i mot tips. Helst noe av litt størrelse (ikke pistia og sånn) hvor det er lett å holde det fritt for andemat.
Måtte forøvrig ta ekstra vannbytte i alle kar nå i ettermiddag - fant ene killien min død og tok derfor vannprøve og ph var nede i 6 i alle kar :-S Er rimelig sikker på at jeg brukte like mye eikebarkekstrakt som forrige vannbytte, men må ha bomma likevel. Jaja, får håpe det går greit med resten. Tilbake til 6,5 i alle kar nå. Bytta manuelt denne gangen - godt å få slamsugd skikkelig med hevert av og til. Blir mye bedre resultat enn de store slamsugerne syns jeg. De tar fo bare det aller fineste/letteste slammet.
Hvis noen har tips til flyteplanter som formerer seg/vokser i mer normal hastighet så tar jeg gjerne i mot tips. Helst noe av litt størrelse (ikke pistia og sånn) hvor det er lett å holde det fritt for andemat.
Måtte forøvrig ta ekstra vannbytte i alle kar nå i ettermiddag - fant ene killien min død og tok derfor vannprøve og ph var nede i 6 i alle kar :-S Er rimelig sikker på at jeg brukte like mye eikebarkekstrakt som forrige vannbytte, men må ha bomma likevel. Jaja, får håpe det går greit med resten. Tilbake til 6,5 i alle kar nå. Bytta manuelt denne gangen - godt å få slamsugd skikkelig med hevert av og til. Blir mye bedre resultat enn de store slamsugerne syns jeg. De tar fo bare det aller fineste/letteste slammet.
Postet 23.09.08 kl 19:15
Jeg synes også det er uvant når jeg går i vei og fjerner flyteplanter, men etter noen dager så synes jeg alltid at det er finere. Synes dine ble bra også! Jeg har byttet til denne flyteplanten i søramerika. Når de blir store nok så ligger de i ro i karet og øksefiskene slipper å svømme slalom mellom planter som tas av strømmen. De er nok veldig glad for at jeg byttet ut pistiaene.
Postet 23.09.08 kl 19:23
Postet 23.09.08 kl 20:01
hadde kanksje noe med at de ankom knørva i en vanlig konvolutt, men mine cornuta vokste ikke i det hele tatt. ikke formerte den seg heller. så hadde jeg plutselig ingen o.o
..men så virker det som om salvinia natansen min ikke trives så veldig heller... kanskje jeg rett og slett ikke har grønne fingre, mens deres er megagrønne? :p
..men så virker det som om salvinia natansen min ikke trives så veldig heller... kanskje jeg rett og slett ikke har grønne fingre, mens deres er megagrønne? :p
Postet 23.09.08 kl 20:05
Postet 23.09.08 kl 20:07
vel, pakker du dem i feks en plastpose i en tja, lyspæreeske? eller no skal det vel gå bra. de forrige jeg fikk var bare i en plastpose i en vanlig konvolutt, de var jo helt knørva stakkars. får se om salviniaen min kommer seg. den har formert seg og vokst, men mange blader har blitt brune og dødd... og det karet er gjødsla. rekekaret kan jeg ikke gjødsle av naturlige grunner :p men greit med flyteplanter, er ikke så vanskelige å fjerne dem hvis det blir for mange :p
Postet 23.09.08 kl 20:18
Postet 23.09.08 kl 20:53
Ny mysterieyngel
Oppdaget akkurat to små fiskeyngel i karet med gule reker! Råspennende å finne ut hva dette kan være. Har flytta over planter fra andre kar, så det må ha fulgt med egg eller wigglers
Postet 27.09.08 kl 21:36
Bilde av "uso"
Nemlig "uidentifisert svømmende objekt" Blir knallspennende å se hva slags fisk det er
Postet 27.09.08 kl 22:20
Postet 27.09.08 kl 22:23
Postet 27.09.08 kl 22:30