Liv's vannverden (side 30)

Den stilte seg så velvillig opp i dag at det ble et lite blinkskudd. Bilde to er med ildtetraene mine som har fått en helt utrolig rødfarge med tiden.
Syns faktisk jeg aner tilløp til at han gjør seg til for hunnen nå. Det har ikke vært så mye tendenser mellom disse to tidligere, så blir spennende å se om det kan blir noe action. Kokosnøtta står nå klar til bruk om de finner ut av det
Så "ommøblerer" vi igjen
Denne gangen er det 96-en som atter en gang har fått smake eierens store lidenskap for ommøblering (noe må en stakkar gjør når en er hjemme fra jobb med feber og elendig)
Er det rart jeg falt for fristelsen?
Verdens nyyydeligste coryer Den ene (bilde 2) ser dessverre ikke så fresh ut, altfor tynn og puster altfor fort. Generelt var de altfor tynne, men får håpe de klarer seg. Sprengforer litt nå i starten og krysser fingrene.
Gratulerer med skjønnhetene! Håper de kommer seg med godt stell
Takk Håper virkelig det - men syns det ser mørkt ut for den ene dessverre.

Et lite bilde av en av mine andre skjønnheter
Det der var ondskapsfullt ;D Nyyydelig. Nå kjenner jeg at jeg må ta et tak og komme i gang med Afrika. Venter bare på ny vifte slik at jeg kan tørre å male møbelet innendørs uten at fiskene får åndenød. Slik er det når man har liten leilighet.
hehe skjønner godt at du ønsker deg de der, de er helt fantastiske. Satt og lurte på om jeg skulle prøve å få tatt et bilde av den som er godt nok til fiskebasen - ser at min er veldig forskjellig fra de andre hannene som ligger inne. Har googla bilder og det er utrolig hvor forskjellige disse hannene kan se ut.

Bilder etter fjerning av flyteplanter
Syns kanskje Sør-Amerika ble litt tomt - men det er sikekrt bare vanen. Afrika ble mye finere uten flyteplantene syns jeg.

Hvis noen har tips til flyteplanter som formerer seg/vokser i mer normal hastighet så tar jeg gjerne i mot tips. Helst noe av litt størrelse (ikke pistia og sånn) hvor det er lett å holde det fritt for andemat.

Måtte forøvrig ta ekstra vannbytte i alle kar nå i ettermiddag - fant ene killien min død og tok derfor vannprøve og ph var nede i 6 i alle kar :-S Er rimelig sikker på at jeg brukte like mye eikebarkekstrakt som forrige vannbytte, men må ha bomma likevel. Jaja, får håpe det går greit med resten. Tilbake til 6,5 i alle kar nå. Bytta manuelt denne gangen - godt å få slamsugd skikkelig med hevert av og til. Blir mye bedre resultat enn de store slamsugerne syns jeg. De tar fo bare det aller fineste/letteste slammet.
Jeg synes også det er uvant når jeg går i vei og fjerner flyteplanter, men etter noen dager så synes jeg alltid at det er finere. Synes dine ble bra også! Jeg har byttet til denne flyteplanten i søramerika. Når de blir store nok så ligger de i ro i karet og øksefiskene slipper å svømme slalom mellom planter som tas av strømmen. De er nok veldig glad for at jeg byttet ut pistiaene.
Det er en slektning av denne jeg akkurat fjerna, cornuta. Men denne vokser kankje saktere og får ikke så mange avleggere? Tror den cornutaen omtrent dobler seg per uke, om ikke mer. Helt håpløst. Vokser kjempefort og får en liten million avleggere.
hadde kanksje noe med at de ankom knørva i en vanlig konvolutt, men mine cornuta vokste ikke i det hele tatt. ikke formerte den seg heller. så hadde jeg plutselig ingen o.o
..men så virker det som om salvinia natansen min ikke trives så veldig heller... kanskje jeg rett og slett ikke har grønne fingre, mens deres er megagrønne? :p
hehe du skulle sett potteplantene mine Men... jeg bruker faktisk gjødsel i akvariet ved hvert vannskifte. Vil du ha cornuta så har jeg en bøtte full her... men aner ikke om de tåler transport noe særlig??
vel, pakker du dem i feks en plastpose i en tja, lyspæreeske? eller no skal det vel gå bra. de forrige jeg fikk var bare i en plastpose i en vanlig konvolutt, de var jo helt knørva stakkars. får se om salviniaen min kommer seg. den har formert seg og vokst, men mange blader har blitt brune og dødd... og det karet er gjødsla. rekekaret kan jeg ikke gjødsle av naturlige grunner :p men greit med flyteplanter, er ikke så vanskelige å fjerne dem hvis det blir for mange :p
Bare mail meg adressen din så skal jeg sende deg noen jeg vet du Det er fine planter - kan også plantes i bunnen om du vil.
Ny mysterieyngel
Oppdaget akkurat to små fiskeyngel i karet med gule reker! Råspennende å finne ut hva dette kan være. Har flytta over planter fra andre kar, så det må ha fulgt med egg eller wigglers
Bilde av "uso"
Nemlig "uidentifisert svømmende objekt" Blir knallspennende å se hva slags fisk det er
Hmm noen er sliten etter lang dag med Warhol og Brand Prøver igjen med bilde
Ja, syntes den var veldig mystisk i og med at det ikke var bilde av den engang

Hvor stor ca er den og hvor i karet holder den til? Har du en viss formening om hvilke kar du har hentet mose fra og hvilke fisk som går der også? Morsomt med slike mystiske vesen!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap