Mange bøtter vann.. (side 30)

:p

har bestillt nytt hangon filter til rekekaret mitt, som skal rekesikres fullstendig. også yngelfor ment for eggleggere, men må nok ha fisken over i ett yngelkar ja.. maten fyker jo avgårde før fisken får snust på det :p også litt esha optima, kanskje det blir mer minifisk :p

hatt på tilbakeslagsventil på lufttilførselen til rekekaret, men det gjør jo trykket mye dårligere..
ser ingen sytråder idag, men ser anntydning til jaging hos venusene. det blåser opp her, og fyllte på mer vann igår, så kanskje :p

pakka fra tropefisk ble sendt idag, så *kanskje* kommer (kongen) imorra. vurderer sterkt å skaffe ei plastkasse til å bruke som yngelboks, setter jeg den på badet sparer jeg varmekolbe, er varmt nok der :p


whiptail på ludwigia repens rubin
[External Image]



ellers er det ikke mye som skjer, har nok med å holde meg oppe. er nå tilbake 100% på jobb, men er ikke helt i orden ennå. den siste uka har det vært mye smerter, men forhåpentligvis er det ett godt tegn, at medisinene jeg går på virker.
jernlageret mitt har ikke forandret seg etter 1 måned på sterke jerntabletter, så nå skal jeg bli testa for cøliaki -.-; er vel bare det som mangler nå.


nei, vanlige jerntabletter man får kjøpt på apoteket. sååå dyptsunken akvaholiker er jeg ikke ennå :p
er ikke så gæærn ennå tror jeg :p men om andre har en annen oppfattning værsåsnill å fortell meg :p
Joa :P
men jern er jern :P
jeg så en sytråd idag! og den var merkbart større enn tidligere, så noe spiselig må det være å finne i karet

og pakken fra tropefisk har kommet til omlastingssentralen i stokke, så postkontoret får den nok 16:30. bare synd jeg har et smertehelvete idag, en time etter jeg tok pillene er det like jævlig, og nå kan jeg ikke ta mer smertestillende idag. knurr.
Ba at fiskene trives da Og håper du blir bedre snart
da har jeg fått post liquifry til neste (forhåpentligvis) gang venusene leker, esha optima og ett eheim liberty filter. skal se om jeg får modifisert det og gjort det rekesikkert. svampen som følger med er jo ikke store biten akkurat
Hei håper sytråden vokser opp, er jo litt gøy å vite at fiskene fra meg trives så godt da.
ja, de ser hvertfall ut til å trives, håper de fortsetter med det når de flytter over til resten av fiskene har litt lyst å bestille ett 11 eller 22 liters plastkar å prøve å få de til å yngle skikkelig :p
da har jeg begynt migreringen av eplesnegler og mysteriesnegler. har ikke sjangs i å redde alle, men skal prøve å få tatt de fleste. nye filteret er satt inn, skal kickstartes med svamp fra det glamle filteret når jeg setter igang furanolbehandlingen og får stå og putre i ei bøtte mens det holder på.
Håpe du blir kvitt dritten da, kjedelig når sånt skjer, iallefal på en rase som ikke er veldig vanlig. Rekene mine har heldigvis skjønt hvordan de skal formere seg, ellers er det bare at venusene ikke er der til å spise yngel lenger, iallefal har det blitt over 30 stk nå, det er jo litt gøy.
ja, jeg ser ei reke stappa med rogn, kan hende filteret mitt ikke var så rekesikker som jeg trodde. får bare håpe rekene tåler furanolen, er visst delte meninger om den. men filteret tåler den ikke.
har nemlig to huer med rogn, men sist jeg så den andre var det bare ett egg igjen i buken hennes. men de bittesmå lyseblå ynglene er jo ikke akkurat lette å se... de blir nok ganske store før jeg har sjangs å se de i det hele tatt.
trodde jo jeg bare hadde ca 15 reker, men etter at jeg flyttet, fant jeg jo ut at det var ganske mange fler, telte 32 her om dagen og da viste nok ikke alle seg.

Så du har nok ganske mange fler enn du ser eller tror.
ja, har jo mistet ca 5 av de 15 jeg kjøpte, som jeg vet om. så jeg vet ikke hvor mange jeg har nå etter drøye 2 måneder :p

med så mye mose, gjemmeplasser og at minireker er MINIreker, så kan det nok være fler ja :p
tja, da har de store karene fått litt eikeløv esha optimaen hadde jaggu kjapp effekt, took knapt ett døgn før en liten hanne begynte å leke kollibri.

skal prøve å få gjort litt idag, selv om jeg ikke er iform og måtte dra fra jobben, kvalm og svimmel -.-;
skal ta vannbytter om litt, satte meg ned foran rekekaret og det var ei dame høyt på strå :p

som vanlig, klikk for full størrelse

[External Image]

[External Image]

[External Image]
har smått begynt å lete etter et yngelkar. så jeg kikka på aquamanias da de var åpent igjen, og hva ser jeg. jo en 43 liter til knappe 200 kroner.. men så var det dette med frakt da. akvarie er jo ikke det beste å sende i posten for å si det sånn..

men huet mitt begynner å surre med en gang. hvis den ikke er for stor kunne jeg jo brukt det til rekene og brukt 28 litern som yngelkar...

blæææ :p
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap