- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 30)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 30)
Postet 20.05.09 kl 23:12
Postet 21.05.09 kl 15:09
Postet 21.05.09 kl 15:50
Postet 21.05.09 kl 19:26
Corydoras
9 stk det e jo bedre enn ingenting ,.håper du er heldig med de og det lever 9 stk opp
Postet 21.05.09 kl 20:57
Postet 21.05.09 kl 21:10
Corydoras
hei sølvi ..har sett du får mye yngel,og de lever opp..det med yngel henger litt etter hos meg,paleatusene mine legger svert få egg per gang og de lever ikke opp,men nå er javamose bestilt det skal vel hjelpe.paleatus de skal jo hvere nokså lette å få til etter hva jeg har lest .hvilken ph ,og temp har du i oppdretskarene dine.
Postet 21.05.09 kl 23:40
malla100hei sølvi ..har sett du får mye yngel,og de lever opp..det med yngel henger litt etter hos meg,paleatusene mine legger svert få egg per gang og de lever ikke opp,men nå er javamose bestilt det skal vel hjelpe.paleatus de skal jo hvere nokså lette å få til etter hva jeg har lest .hvilken ph ,og temp har du i oppdretskarene dine.
Synd du ikke bestilte javamose hos meg da Neida bare tuller ,du må selvfølgelig kjøpe hvor som helst
Nå er det jo litt forskjellig hvordan man gjør det med oppdrett da ,noen sverger til bar bunn tank og vannbytte 2-2 ganger for dagen og noen (meg selv ) bruker mest innredet tank med grus,mose/røtter og innkjørt pumpe. Hvordan ph er det er litt etter hvilken cory det er snakk om alt fra 6 -7 og temperaturen kan variere fra 23 til 26 grader så det er ikke så lett å avre på akkurat det .
Det viktigste er vel godt renhold,vannbytter og mat som passer til nyfødte yngel og selvfølgelig at det ikke er andre fisker i karet som spiser yngel
Postet 22.05.09 kl 00:02
Corydoras
har rensket karet for maller ,nå er det 9 stk paleatuser som går igjen ,har ett tomt kar som går og er klar til å flytte egg over til. har ei rot og snart noe java mose ,ph ligger på ca 7 , temp er 25 , tar et vannbytte hver dag , vet ikke om noe mere jeg trenger i karet ,får vente og håpe det blir noen små paleatuser
Postet 22.05.09 kl 00:25
Høres jo greit du det . Regner med du har en innkjørt pumpe i det karet du har tenkt å putte eggene over i og at denne er sikret sånn at ikke yngelen forsvinner inn i den ? Ellers så er det jo dette med å passe på ved vannbyttet på yngelkaret at ph og temperatur er mest mulig lik så de ikke utsettes for store endringer.
Så for foreldrene godt nå noen dager og ta så et godt kaldtvannsbytte så kommer det forhåpentligvis noen egg ,
lykke til med de
Så for foreldrene godt nå noen dager og ta så et godt kaldtvannsbytte så kommer det forhåpentligvis noen egg ,
lykke til med de
Postet 22.05.09 kl 07:53
Hei, Sølvi! Nå er det ikke lenge til klubbmøtet=D Eg og Tobias gleder oss skikkelig! Blir kjempegøy med nye svarte. Tenk hvis de legger egg som blir befrukta da, da er eg i himmelen=P Da skal eg prøve meg på oppdrett du.
Gleder meg kjempe!
Men eg har tenkt å selge litt vallisineria på auksjonen, er det bare til å ta det med?
Gleder meg kjempe!
Men eg har tenkt å selge litt vallisineria på auksjonen, er det bare til å ta det med?
Postet 22.05.09 kl 20:40
Endret: 22.05.09 kl 20:57
Postet 22.05.09 kl 23:31
Det ser ut til at ikke alle Sterbai eggene var befruktet likevel Men et par stykker har klekket i dag.
De svarte små er mer og mer fremme .Se på den forskjellen da på den lille og den diiigre
Tok et bilde av en liten en på veggen bak og ,det er et sted de liker å være ,sikkert masse micromat å finne.
Yngelen av CW023 (orange laser) vokser noe sinnsykt fort og se på det nesegrevet på de Dvs.det sees kun på den bakerste ,den andre ble for uklar.
De svarte små er mer og mer fremme .Se på den forskjellen da på den lille og den diiigre
Tok et bilde av en liten en på veggen bak og ,det er et sted de liker å være ,sikkert masse micromat å finne.
Yngelen av CW023 (orange laser) vokser noe sinnsykt fort og se på det nesegrevet på de Dvs.det sees kun på den bakerste ,den andre ble for uklar.
Postet 24.05.09 kl 21:47
Postet 24.05.09 kl 21:48
Postet 24.05.09 kl 21:49
Postet 24.05.09 kl 21:49
cw23 er bare nydelige, mine begynner nok å bli kjønnsmodne nå, damene er ihvertfall runde.. men mener å huske å ha lest at disse ikke er spesiellt villige til å leke med mindre de går i rent artskar?
lyst til å prøve å få mine i lek etterhvert, og er jo ikke så mange som har dem her i norge ennå, så prøver å lete fram litt info
lyst til å prøve å få mine i lek etterhvert, og er jo ikke så mange som har dem her i norge ennå, så prøver å lete fram litt info
Postet 24.05.09 kl 21:52
Det kan nok stemme det ,mine ville ihvertfall ikke leke før de kom i eget kar . Men dette gjelder jo ofte med mange coryer.
Håper du får lek på dine snart da ,de er som du sier utrolig flotte Yngelen er også fremme hele tiden så en får riktig gleden av å se på de. Den røde fargen kommer mer og mer for hver dag som går.
Håper du får lek på dine snart da ,de er som du sier utrolig flotte Yngelen er også fremme hele tiden så en får riktig gleden av å se på de. Den røde fargen kommer mer og mer for hver dag som går.
Postet 24.05.09 kl 22:30
Postet 24.05.09 kl 22:36
Postet 24.05.09 kl 22:43