- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Tropheus tråd (side 30)
Tropheus tråd (side 30)
Postet 26.04.09 kl 01:42
Postet 26.04.09 kl 09:19
saffentrår litt forsiktig her no.. men nei det vil nok ikke være det samme som rein metro... er hjelpe stoffer i alle tabletter. må være i rein metro pulver form..
Hva heter da den rene metro i pulverform som en kan få av veterinær i norge? De metro medisinene som mariflyfly nevnte er kun i tabl. salve og infusjonsvæske iflg. felleskatalogen. Da må jo ren metro i pulverform være noe annet, hva heter det?
Postet 26.04.09 kl 12:49
Postet 26.04.09 kl 12:59
Hei folkens.
Har en litt kjedelig sak her som jeg ønsker deres mening om.
På torsdag fikk jeg hjem 21 stk store viltfangede ilangi.
Da jeg pakket opp herligheta hadde ting gått riktig galt.
Halvparten av posene inneholdt død fisk og resterende ilangier var i dårlig form.
De døde i løpet av natten.
Hvem skal betale?
Selgeren,sjåføren som kjørte dem til Norge eller jeg??
Mvh Roger
Har en litt kjedelig sak her som jeg ønsker deres mening om.
På torsdag fikk jeg hjem 21 stk store viltfangede ilangi.
Da jeg pakket opp herligheta hadde ting gått riktig galt.
Halvparten av posene inneholdt død fisk og resterende ilangier var i dårlig form.
De døde i løpet av natten.
Hvem skal betale?
Selgeren,sjåføren som kjørte dem til Norge eller jeg??
Mvh Roger
Postet 26.04.09 kl 13:07
Postet 26.04.09 kl 13:10
saffenvil si grattis til micy og vidar med nye fisker.... grattis.... håper turen hjem gikk bra vidar og alt lever enda....
Takk for sist Saffen! Takk for hyggelig velkomst...
Kom meg hjem til rundt 23 i går, men kom ikke i seng før i 2 tiden ca.
Alle fiskene lever i beste velgående... Det kommer bilder i løpet av dagen eller i morgen.
Til Micy: Håper det går bra med fiskene og at du er fornøyd...
Postet 26.04.09 kl 13:40
Postet 26.04.09 kl 13:53
I dette tillfelle tror jeg det er sjåføren som skal erstatte ovenfor deg, og han må søke regress hos selger..... i vanlig forretninger er det alltid den som sist har befatning med varene som er ansvarlig..... han har også ansvaret for å sjekke varen før han overtar den....... En ting er helt sikkert..... Du skal ikke betale......
Postet 26.04.09 kl 14:03
Endret: 26.04.09 kl 17:41
Postet 26.04.09 kl 14:04
Endret: 26.04.09 kl 16:38
Postet 26.04.09 kl 14:13
Endret: 26.04.09 kl 14:15
Postet 26.04.09 kl 14:25
Postet 26.04.09 kl 14:26
Endret: 26.04.09 kl 14:28
Postet 26.04.09 kl 14:43
Endret: 26.04.09 kl 14:44
Har 1 av de 3 voksne kasakalawene som blir jaget hit og dit av de 2 andre( de har hvert sitt revir) Litt redd for at denne kanskje utvikler det dere kaller stress-sot etterhvert, noen ideer om hva jeg burde gjøre?
Ta ut de som jager i en "timeout" eller ta ut alt av stein, og kalk sånn at det ikke er noe å slåss om? Ellers er det en veldig harmonisk gruppe her, med litt uskyldig jaging. De minste rister å tøffer seg for hverandre.. heh er så artig å se på.
Ta ut de som jager i en "timeout" eller ta ut alt av stein, og kalk sånn at det ikke er noe å slåss om? Ellers er det en veldig harmonisk gruppe her, med litt uskyldig jaging. De minste rister å tøffer seg for hverandre.. heh er så artig å se på.
Postet 26.04.09 kl 15:34
Postet 26.04.09 kl 17:16
Kenneth ØstbyHar 1 av de 3 voksne kasakalawene som blir jaget hit og dit av de 2 andre( de har hvert sitt revir) Litt redd for at denne kanskje utvikler det dere kaller stress-sot etterhvert, noen ideer om hva jeg burde gjøre? Ta ut de som jager i en "timeout" eller ta ut alt av stein, og kalk sånn at det ikke er noe å slåss om? Ellers er det en veldig harmonisk gruppe her, med litt uskyldig jaging. De minste rister å tøffer seg for hverandre.. heh er så artig å se på.
Hvor stort kar har du de i? går det an å bygge litt opp i midten slik at mobbeofret har en plass å gjemme seg? Jeg regner med at de to dominante hannene har hvert sitt revir på hver side av karet?
Postet 26.04.09 kl 17:28
Endret: 26.04.09 kl 17:30
saffenvil si grattis til micy og vidar med nye fisker.... grattis.... håper turen hjem gikk bra vidar og alt lever enda....
Tusen takk Fiskene mine storkoser seg de Er overrasket over hvor lite redde og stresset de skulle være, etter å ha lest enkelte innlegg skulle mann jo tro det var en hel "ankomstprossess" med disse
Postet 26.04.09 kl 19:06
Vidar AlfeiTil Micy: Håper det går bra med fiskene og at du er fornøyd... :)
Det går kjempe bra, de er super nyskjerrige og søte og immari sultne, de gresser på alt de finner, hehe Er både brisking og lek på gang her! Utrolig fasinerende!
Jeg er værtfall kjempe fornøyd! Så takker for super flotte fisk Vidar
Postet 26.04.09 kl 19:09
Postet 26.04.09 kl 19:45