Anders' akvarierom [NR. 1] (side 30)

Plussmedlem
Joda, det er absolutt noe å vurdere. Jeg har jo Corydoras til noen tusen, så...
Plussmedlem
Corydoras Green Laser har søren meg blitt en helt annen fisk her i det siste! Etter omgjøringen særlig har jeg merket at de har blitt mye mer aktive. Under fôring kommer de ganske med en gang, og spiser med hjertens apetitt også FØR lyset er slukket Det er utrolig bra.

Lek ser de ut til å fortsette med, også. Har ikke funnet noen i dag, men de legger egg ofte, så det går vel mot at jeg kan kalle dette en "leksgruppe".

Til slutt noen yngelbilder. Dårlige, men vit at å ta bilde av sånne bittesmå kryp ikke er lett med vanlig digitalkamera! :p






[External Image]

[External Image]

[External Image]
Plussmedlem
Nå var det like før jeg klikket i vinkel og knuste en filterbøtte til (hehe) Eheim Classic-filteret til 230 literen har begynt å dure igjen så jeg tror det skal eksplodere når som helst, og det pipler så vidt vann ut av utblåset. Fyflate...
Om kvelden når jeg skal titte på fiskene durer det greiene der så det nesten er ulevelig på det lille rommet, så det hender jeg slår det av litt.
Jeg orker ikke mer!!!

Så nå var det faktisk ikke snakk om. Jeg har vært så sinna på den lyden at jeg nesten har tatt kvelertak på slangene. Ny impeller-greie har pumpa også, men neida, den er like ille! Den motoren er sikkert halvveis oppbrent innvendig, ikke godt å si. Men altså; jeg har nå ENDELIG bestilt nytt pumpehode! Jeg gleder meg vilt til det kommer, altså! Åh, det skal bli så godt å slippe det bråket. Et nytt, større filter hadde vært bedre, men det har jeg ikke råd til, rett og slett.

Så nå står et luftfilter og gjør jobben i 230 literen sammen med det utvendige! :p Bare for å få litt ekstra sirkulasjon og luft. Jeg har veldig lite lyst til å ta opp filteret enda en gang før det skal byttes ut likevel, men må jeg så må jeg.


Nå blir det forhåpentligvis lite sinna-snakk om utvendige filtere på meg fremover!
Plussmedlem
Noen fler bilder av mine skjønne grønne tatt i kveld ved fôringstid Det har blitt en aktiv gjeng det her, og jeg sitter klar med kameraet! Noen ganger svømmer de liksom i en liten gjeng over akvariet, hadde jeg bare rukket å fokusere...

Jeg får bare legge ut de bildene som ble brukbare (til mitt kamera å være).
Jeg får prøve å ikke overdrive fotografering, for da blir de vel enda mer redde for kameraet når de skjønner at det er noe muffens ved det










Å barte litt rundt sammen føles tryggere (men likevel stikker noen av...)
[External Image]


Nydelig skapning som poserer for å vise frem hvor skjønn den er
[External Image]


To ute på matletings-tur
[External Image]
Disse grønne er bare så utrolig vakre ;D
Plussmedlem
Sissimor
Disse grønne er bare så utrolig vakre ;D

Ja, de er virkelig spesielle! Nesten utrolig at naturen har skapt noe SÅ vakkert!

Lurer litt på om det må bli en Green Laser som skal få være avatarbilde i stedet for det jeg har nå, jeg! De fortjener det
Plussmedlem
Dette bildet skulle egentlig slettes, for det ble så uskarpt, men situasjonen var egentlig litt artig

3 Green Laser tenkte å posere for fotografen i "pyramide". Men den ene kjente et stikk av presentasjonsangst og ombestemte seg brått;


Nei, dette gidder jeg ikke være med på!
[External Image]
Så flott at grønningene dine har kommet i skikkelig leksmodus Du kan jo prøve å ta bilder av dem daglig så kanskje de venner seg til å bli fotografert, flere av våre arter ser ihvertfall ut til å ha blitt vant til både meg og kameraet mitt ))
Plussmedlem
Rita Revestrek
Så flott at grønningene dine har kommet i skikkelig leksmodus :) Du kan jo prøve å ta bilder av dem daglig så kanskje de venner seg til å bli fotografert, flere av våre arter ser ihvertfall ut til å ha blitt vant til både meg og kameraet mitt :)))


Det er fullt mulig, men jeg har et litt spesielt tilfelle med èn av artene; Corydoras eques.

De er svært lite sky, og ikke redd for meg. Før brydde de seg ikke særlig om litt blitz-glimt. Men nå... de fyker vekk så fort de ser kameraet!
De bryr seg ikke om meg, og jeg kan gjøre omtrent hva jeg vil ved akvariet deres. Men så fort jeg har kameraet i hånden (enten av eller på), fyker de vekk. Spesielt, men de har visst lært at det er den fæle greia som skaper det ekle, blendende lyset!

Merkelig, på en måte, at de gjenkjenner akkurat kameraet, og ikke bryr seg om meg Det er et faktum at det er sånn, for dette har jeg "forsket" en del på.
Skjønner dem godt jeg ! Du hadde vel blitt relativt årvåken og sky om du hadde blitt sveiseblind hver eneste natt (ironi)
Blir det ikke bedre akvariebilder uten blitz?
Plussmedlem
Pororo
Blir det ikke bedre akvariebilder uten blitz?


Ikke av fisk, ihvertfall ikke med mitt forholdsvis dårlige kamera. Det har for lang lukkertid, og er nok ikke mulig å få kort nok lukkertid på det, vil jeg tro.

Hvis fisken står heelt stille og jeg klarer å holde kameraet mitt helt stille har jeg fått tatt OK bilder uten blitz, men de fleste blir bedre med blitz.


Jeg gleder meg virkelig til jeg har råd til speilrefleks!
Har du planer om å konfirmere deg, Anders...? Da kanskje det blir råd til et speilreflekskamera etterpå

Fine bilder av fine fisk! Gleder meg til jeg får mine grønne i hus (januar).
Plussmedlem
mona o
Har du planer om å konfirmere deg, Anders...? Da kanskje det blir råd til et speilreflekskamera etterpå ;) Fine bilder av fine fisk! :) Gleder meg til jeg får mine grønne i hus (januar).


Ja, jeg skal konfirmere meg i mai, faktisk, så da kan det nok hende det blir nytt kamera, ja! Det jeg har nå duger ikke, og jeg har blitt veldig intressert i å fotografere, så jeg må jo bare ha noe bedre!
Inntil da får jeg prøve å tenke ut noen jeg har lyst på. Det er lurt å velge noe som jeg kommer til å bli fornøyd med. Det er lov å komme med tips...

Skjønner at du gleder deg til du får grønningene dine i hus. Det blir nok ikke det samme uten dem, vil jeg tro! De lyser opp, rett og slett Når du kjøper av Erik får du sikkert fisk som er flinke til å leke også!
Plussmedlem
Legger ut noen flere Green Laser-bilder, tatt i går kveld

(Kan ikke få nok av dem, og håper noen er enige!)


















"Kom igjen, SVØM! Et uhyre!"
[External Image]


I ferd med å suse vekk
[External Image]


På vei til matfatet
[External Image]
Anders K
Det jeg har nå duger ikke, og jeg har blitt veldig intressert i å fotografere, så jeg må jo bare ha noe bedre! ;) Inntil da får jeg prøve å tenke ut noen jeg har lyst på. Det er lurt å velge noe som jeg kommer til å bli fornøyd med. Det er lov å komme med tips... :-)


Canon EOS 600D er den nyeste modellen, toppmodell 600 D med kit-linse får du for ca fem og et halvt tusen. Du kan spare noen hundrelapper på å velge modellen før den, dvs 550 D. Jeg vet ikke helt forskjellene mellom de to, men det er ofte minimale forbedringer det er snakk om egentlig. Rita her på forumet har 600 D av Canon, og jeg har 400 D av Canon. Du har jo sett mange av de bildene våre kameraer har prestert, så da har du jo sett at kameraet er bra

Jeg har lyst på nytt kamera selv, men det er ikke noe bråhast. Nå har jeg fått ny
100 mm makro-linse til jul å leke meg med, og det forbedret jo ytelsen på nærbilder betraktelig
Plussmedlem
Bare for å gjøre det klart skiftet jeg avatarbildet netopp, jeg fant ut at en Green Laser var ENDA penere å se på enn meg, hehe! :p

Så nå er det en Corydoras Green Laser der. Den tok seg bra ut der, syntes jeg! Så trykk F5 Nå pryder den alle mine innlegg med sin fantastiske farge.
Plussmedlem
Takk, Mona! Jeg skal tenke på det, og lese litt mer om de diverse Canon-modellene. Jeg vet jo at det er bra saker. Det du har, ettersom det er noen år gammelt, er det kanskje en del billigere enn det det var for noen år siden...?

Ellers så syntes jeg egentlig ikke fem og et halvt tusen var så ille, da! Hadde tenkt meg verre... Også er det jo egentlig greit å kjøpe litt nytt og bra saker når jeg først skal kjøpe. Nytt kamera blir det, det vet jeg. Spørs med reolen! :p Men skal ikke ta sorgene på forskudd

Det er moro å planlegge og tenke litt. Og det med kamera, DET er interessant!

Anders K
Takk, Mona! Jeg skal tenke på det, og lese litt mer om de diverse Canon-modellene. Jeg vet jo at det er bra saker. Det du har, ettersom det er noen år gammelt, er det kanskje en del billigere enn det det var for noen år siden...?

Jeg tror ikke min modell selges lenger, den er for gammel. Ser at www.FotoVideo.no kun selger en modell (550) før den nyeste 600, ikke eldre enn det.

Plussmedlem
I dag var jeg innom zoobutikken for å høre litt om priser på Corydorasartene de hadde på lista som var interessante for meg. Her var de tre jeg hadde mest lyst på;

- Corydoras oiapoquensis, 350 kr.
- Corydoras condiscipulus, 400 kr.
- Corydoras weitzmani, 420 kr.


Han sa han hadde satt en veldig god pris på disse for meg, og det tror jeg på også. Jeg hadde absolutt ventet meg noe dyrere for disse her. Men søren, jeg er jo ikke millionær heller, da! Jeg har aller mest lyst på Condiscipulus, men da vil jeg ha en god gruppe, helst 10 stk. Da blir det en pris som jeg har litt problemer med å betale... Så nå... ja, nå må jeg bare spare penger her fremover! :p
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap