- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 31)
Tropheus Bilder (side 31)
Følger det med kar på kjøpet
Fine de, men må nok vente litt. Ellers går det fint med Kirizaene. Synes de blir mer og mer kontrastrike. Veldig skarp gulfarge på de. Når det gjelder pembaene har jeg et spørsmål, varierer disse mellom gul og orange ? Også disse fantastisk flotte Utah ice steinene, hva gjør de egentlig ? Er det ph eller gh, eller kanskje begge deler som påvirkes. Jeg hadde vel i utgangspunktet tenkt meg et flott steinakvarie, men skjønner det ikke er det lureste med den str på kar (325) jeg har, er det forsvarlig i det hele tatt. Synes ikke det er spesielt mye revirhevding enda, men så er de jo også enda ung.
Fine de, men må nok vente litt. Ellers går det fint med Kirizaene. Synes de blir mer og mer kontrastrike. Veldig skarp gulfarge på de. Når det gjelder pembaene har jeg et spørsmål, varierer disse mellom gul og orange ? Også disse fantastisk flotte Utah ice steinene, hva gjør de egentlig ? Er det ph eller gh, eller kanskje begge deler som påvirkes. Jeg hadde vel i utgangspunktet tenkt meg et flott steinakvarie, men skjønner det ikke er det lureste med den str på kar (325) jeg har, er det forsvarlig i det hele tatt. Synes ikke det er spesielt mye revirhevding enda, men så er de jo også enda ung.
Postet 03.04.08 kl 20:30
Når det gjelder fargen på pembaene er disse veldig varierende fram til de blir voksene, gjerne da også for den saks skyld., men vil du at dem skal bli rødere kan du blande inn 1\4 av tetras pro color fks.. Det hjelper på både farger, hvor fort de vokser og lek når den tid kommer..
Utha Ice skal påvirke kH'en.. Men som du vet henger dette nye sammen med stabiliten til phen.. Du skal heller ikke se bort ifra at den øker ph og gh i samme slengen Er som sagt ikke verdens flinkeste på å følge opp vannverdiene i mine kar.. Jeg slenger i en stor klump med utha ice når den er forrige ble tom, bruker argonittsand og knust faxekalk samt skjell i filteret..
Det kan bli skummelt med så mye stein, men for og gi det best odds ville jeg gjort dette mens de var små.. Da er ikke slosskampene like fatale og de "venner" seg til det før de blir alt for "tøffe"
Som et eksempel hadde jeg min 360 liter (120lx60bx50h) stappfull av stein og moduler.. Med 20 ikola ble det 80 yngel i måneden på det meste så jeg har veldig tro på mye stein så lenge det fungerer mtp. aggresjon..
Når mine 20 nye kirsebær kommer på lørdag skal jeg ut og plukke stein og fylle opp 720! 10 hanner og 40 hunner med masse stein må bli mye yngel!
Utha Ice skal påvirke kH'en.. Men som du vet henger dette nye sammen med stabiliten til phen.. Du skal heller ikke se bort ifra at den øker ph og gh i samme slengen Er som sagt ikke verdens flinkeste på å følge opp vannverdiene i mine kar.. Jeg slenger i en stor klump med utha ice når den er forrige ble tom, bruker argonittsand og knust faxekalk samt skjell i filteret..
Det kan bli skummelt med så mye stein, men for og gi det best odds ville jeg gjort dette mens de var små.. Da er ikke slosskampene like fatale og de "venner" seg til det før de blir alt for "tøffe"
Som et eksempel hadde jeg min 360 liter (120lx60bx50h) stappfull av stein og moduler.. Med 20 ikola ble det 80 yngel i måneden på det meste så jeg har veldig tro på mye stein så lenge det fungerer mtp. aggresjon..
Når mine 20 nye kirsebær kommer på lørdag skal jeg ut og plukke stein og fylle opp 720! 10 hanner og 40 hunner med masse stein må bli mye yngel!
Postet 03.04.08 kl 21:10
Postet 03.04.08 kl 21:11
Kristian HennigJeg slenger i en stor klump med utha ice når den er forrige ble tom Det kan bli skummelt med så mye stein, men for og gi det best odds ville jeg gjort dette mens de var små.. Da er ikke slosskampene like fatale og de "venner" seg til det før de blir alt for "tøffe"
Hva blei den tom for ? effekt kanskje ?
For se hva jeg gjør med stein, det står på loftstua, fruen synes ikke det er vakkert akkurat sånn som det står nå. Gud vet hva hun blir å si når jeg begynner å slenge glass oppi(ice stein) )
Postet 03.04.08 kl 22:18
Endret: 03.04.08 kl 22:24
Postet 03.04.08 kl 22:48
Kristian HennigNår det gjelder fargen på pembaene er disse veldig varierende fram til de blir voksene, gjerne da også for den saks skyld., men vil du at dem skal bli rødere kan du blande inn 1\4 av tetras pro color fks.. Det hjelper på både farger, hvor fort de vokser og lek når den tid kommer..
Det fins også variasjon ute i naturen. Årsaken er sikkert som Kritian snakket om her. Det handler det om forskjellige tilgang til mat. I Sverige så fins det en akvarist som bevisst skiller hanner og hunner Kiriza i hvert sitt kar. Han mater dem med forskjellige mat slik at hanner blir orange men hunner beholder sin gule strippe.
Kristian HennigSom et eksempel hadde jeg min 360 liter (120lx60bx50h) stappfull av stein og moduler.. Med 20 ikola ble det 80 yngel i måneden på det meste så jeg har veldig tro på mye stein så lenge det fungerer mtp. aggresjon..
Dette varierer også fra gruppe til gruppe. Jeg velger å ha en enkel innredning nettop på grunn av kars størrelse- Jeg har 3 stk 325L. Der går voksne Tropheus. Hittil har det gått bra. Problem dukker nok opp når de starter med lek.
Kristian HennigNår mine 20 nye kirsebær kommer på lørdag skal jeg ut og plukke stein og fylle opp 720! 10 hanner og 40 hunner med masse stein må bli mye yngel!
Jeg har flere kar ledige hvis det hjelper. Er det flere andre typer du skal hente Kristian? Noe spennende Moorii f. eks.
Postet 04.04.08 kl 00:57
Postet 05.04.08 kl 00:23
Postet 05.04.08 kl 00:28
Postet 05.04.08 kl 00:51
Vibsihar du kjøpt de din snik? :):):) Kan jeg friste med 30 stk kirizayngel i tillegg?hehehe... Ikke i bytte mener jeg. Har sendt deg mail forresten
Ok da! Siden det er dere så får jeg gjøre et unntak.
Gidder dere å hente dem så er de deres. Ikke sant Kristian
Jeg kan godt spandere noe av bensin penger hvis dere ta med dere noe på veien hjem. Jeg sitter på en annen PC nu, så eposten er ikke som den skal. Hoved PC står ved siden av senge hvor "sjefen" sover nå. Hysj...
Postet 05.04.08 kl 01:38
Canary cheekene må veldig gjerne reise til dere Vibeke. Badat, skal ikke du sende noe til bergen en av dagene?
Nå har det blitt 50 vilde kirsebær her på østerås.. Og i dette øyeblikk leker 4 par på en gang! Det sykeste jeg har sett.. De begynte 30 min etter de ble sluppet i karet etter en heller kort tilvenning...
Hvordan går det med ilangiene roger'n?!
Nå har det blitt 50 vilde kirsebær her på østerås.. Og i dette øyeblikk leker 4 par på en gang! Det sykeste jeg har sett.. De begynte 30 min etter de ble sluppet i karet etter en heller kort tilvenning...
Hvordan går det med ilangiene roger'n?!
Postet 05.04.08 kl 20:45
Kristian HennigCanary cheekene må veldig gjerne reise til dere Vibeke. Badat, skal ikke du sende noe til bergen en av dagene? Nå har det blitt 50 vilde kirsebær her på østerås.. Og i dette øyeblikk leker 4 par på en gang! Det sykeste jeg har sett.. De begynte 30 min etter de ble sluppet i karet etter en heller kort tilvenning...
Canary Cheekene alene er ikke nok til å få bergensere hit med mindre Roger legger ut noe bilde av ny ankomste GULE ILANGIENE så kanskje. Jeg personlig har veldig lyst på dem men lommeboka er litt tyn nå om dagen.
Få se på Kirsebærene dine da Kristian. Legg ved bilder av Canary Cheek som jeg er barnevakt for.
Postet 05.04.08 kl 21:21
Fisketuren i dag ble ekstra spennende.
Først en tur til Smøgen der jeg hentet 13 stk frontosa fra Kitumba.
Deriblandt en viltfanget hanne
Kitumbaen er jo fortsatt en sjelden firre så dette er gromt.
På hjemveien var jeg innom en venn i Tanumshede og der plukket jeg med meg 21 stk vilde kjørsbær 1+20 til Kristian og 18 stk vilde gule ilangi2+16 til meg selv.
Ved avklimatiseringen tok jeg ett bilde av en av hannene.
Den var svær!!!! Tror den må være 16 cm.
Det var egentelig noen svære dråg hele gruppen.
Mvh Roger
Først en tur til Smøgen der jeg hentet 13 stk frontosa fra Kitumba.
Deriblandt en viltfanget hanne
Kitumbaen er jo fortsatt en sjelden firre så dette er gromt.
På hjemveien var jeg innom en venn i Tanumshede og der plukket jeg med meg 21 stk vilde kjørsbær 1+20 til Kristian og 18 stk vilde gule ilangi2+16 til meg selv.
Ved avklimatiseringen tok jeg ett bilde av en av hannene.
Den var svær!!!! Tror den må være 16 cm.
Det var egentelig noen svære dråg hele gruppen.
Mvh Roger
Postet 05.04.08 kl 21:46
badat[QUOTE=Kristian Hennig]Canary cheekene må veldig gjerne reise til dere Vibeke. Badat, skal ikke du sende noe til bergen en av dagene? Nå har det blitt 50 vilde kirsebær her på østerås.. Og i dette øyeblikk leker 4 par på en gang! Det sykeste jeg har sett.. De begynte 30 min etter de ble sluppet i karet etter en heller kort tilvenning...
Canary Cheekene alene er ikke nok til å få bergensere hit med mindre Roger legger ut noe bilde av ny ankomste GULE ILANGIENE så kanskje. Jeg personlig har veldig lyst på dem men lommeboka er litt tyn nå om dagen.
Få se på Kirsebærene dine da Kristian. Legg ved bilder av Canary Cheek som jeg er barnevakt for.
åh...du må ikke friste meg sånn. Kan vi bytte inn lunangwaene i brichardiene?
Postet 05.04.08 kl 23:03
Roger KaasaFisketuren i dag ble ekstra spennende. Først en tur til Smøgen der jeg hentet 13 stk frontosa fra Kitumba. Deriblandt en viltfanget hanne Kitumbaen er jo fortsatt en sjelden firre så dette er gromt. På hjemveien var jeg innom en venn i Tanumshede og der plukket jeg med meg 21 stk vilde kjørsbær 1+20 til Kristian og 18 stk vilde gule ilangi2+16 til meg selv. Ved avklimatiseringen tok jeg ett bilde av en av hannene. Den var svær!!!! Tror den må være 16 cm. Det var egentelig noen svære dråg hele gruppen. Mvh Roger
wow den der så skikkelig fin og svær ut!!
her ser ut som noen svære j...... også
http://www.youtube.com/watch?v=at9rg_cpARs&feature=related
Postet 05.04.08 kl 23:10
Endret: 05.04.08 kl 23:11
Postet 06.04.08 kl 01:04
Postet 06.04.08 kl 01:33
Postet 06.04.08 kl 11:11
Postet 06.04.08 kl 16:46
Postet 06.04.08 kl 18:10