- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Elins vannvittige vannverden (side 31)
Elins vannvittige vannverden (side 31)
Inaktiv bruker
har noen prøvd salt da siden planarier er er virveløstdyr så burde salt ha en god efekt mot dete dyret.pansermaler fuerkee etter min erfaring men jeg var så uheldig at jeg fik bloigler når jeg fanget levendeføde fra hagedamen min jeg når jeg fortre å det med til fiskene i akvariumet =
Postet 17.06.08 kl 22:15
Endret: 17.06.08 kl 22:19
Postet 17.06.08 kl 23:13
Postet 17.06.08 kl 23:17
Inaktiv bruker
jeg håper du for utrydet det Elin =
Postet 18.06.08 kl 09:36
Postet 18.06.08 kl 09:52
Endret: 18.06.08 kl 09:53
AtHomePS Skal til DK nå til uken så... (STOR BIL :-))
Tar du bestillinger? Her er ønskelista:
*blåmatte, corydoras hastatus, corydoras adolfoi, corydoras weitzmani, corydoras pygmaeus, innvendig filtere, små korte varmekolber, flotte reker (blåtiger, grønn dverg og rød krystall er fiine), drageål, SAE, L204, L027, L330, Nymphaea lotus (zenkeri) 'green', Echinodorus tenellus , Cryptocoryne parva, Alternanthera reineckii, Lobelia cardinalis osv* Gabonreke og amanoreke står og på listen, bare glemte dem i farta! Skal ikke se bortfra at lista blir lengre og lengre og lengre...
Ønskelista er ikke i prioritert rekkefølge :p adolfoi og royal pleco står høyt. Noen som tror at det blir billig? *ler*
Postet 18.06.08 kl 10:50
Endret: 18.06.08 kl 11:11
Postet 18.06.08 kl 13:18
Postet 18.06.08 kl 13:29
Noen ganger bare MÅ man og slik er det bare!
Jeg skal liksom kjøpe bil, men det er ikke sikkert det blir heeeelt stopp på fiskekjøp likevel. Jeg har egentlig lagt kjøpestopp på meg selv jeg også, i alle fall fram til reolen er på plass. Alle akvariene må tappes ned og flyttes inn i reolen og da kan det være greit å ha minst mulig fisk å flytte på MEN hvis jeg finner noen vakre som jeg bare MÅ ha så blir de nok kjøpt likevel tenker jeg
Jeg skal liksom kjøpe bil, men det er ikke sikkert det blir heeeelt stopp på fiskekjøp likevel. Jeg har egentlig lagt kjøpestopp på meg selv jeg også, i alle fall fram til reolen er på plass. Alle akvariene må tappes ned og flyttes inn i reolen og da kan det være greit å ha minst mulig fisk å flytte på MEN hvis jeg finner noen vakre som jeg bare MÅ ha så blir de nok kjøpt likevel tenker jeg
Postet 18.06.08 kl 13:40
Inaktiv bruker
hei Elin har du vert inni den nye dyrebutikken i sørlandsparken for jeg tok en tur innom i dag og jeg kan ambefaler å ta en tur til den dyrebutikken =
med vennlig hilsen david gabrielsen =
med vennlig hilsen david gabrielsen =
Postet 18.06.08 kl 19:50
I dag har corydoras black eggene klekket! Masse små troll som pilte rundt i fødenettet Mange egg igjen, kan hende noen av dem er de som ble lagt dagen etter. De fleste så faktisk befruktet ut, selv om det var noen hvite innimellom.
Gjorde en flott byttehandel i går. For å gjøre historien kort har jeg nå en ny L204 til selskap for den ene jeg hadde og mange flotte nye kirsebærreker. Rekene satt jeg sammen med c.sterbaien for rekekaret står jo til avlusning med guppy i.
Avlusningen eller deplanariseringen eller hva man nå skal kalle det fikk fart på seg med PraziPro i tillegg til guppyene. Bank i bordet men i dag har jeg ikke sett noen eklinger!
Feiret at kjøptstoppen er over med 2 scalarer og litt planter. De to scalarene jeg hadde fra før kom frem og bøllet litt med de nye så jeg tenker at det er greit å få flere så ser jeg dem kanskje
Ellers fikk metaen og den store adolfoien endelig kommet seg til Lillesand. Tror de kommer til å føle seg som de er i himmelen der! Adolfoien så noe medtatt ut etter bilturen, men fikk melding i dag om at den var kommet seg. PUH er så kjedelig om jeg leverte halvdød adolfoi, når det jeg egentlig var ute etter var at den skulle få venner (på samme str) og ha det bra. Så 5 små adolfoi med mitt navn på i Lillesand og. Gleder meg masse til de er klare til å flytte hjem.
Gjorde en flott byttehandel i går. For å gjøre historien kort har jeg nå en ny L204 til selskap for den ene jeg hadde og mange flotte nye kirsebærreker. Rekene satt jeg sammen med c.sterbaien for rekekaret står jo til avlusning med guppy i.
Avlusningen eller deplanariseringen eller hva man nå skal kalle det fikk fart på seg med PraziPro i tillegg til guppyene. Bank i bordet men i dag har jeg ikke sett noen eklinger!
Feiret at kjøptstoppen er over med 2 scalarer og litt planter. De to scalarene jeg hadde fra før kom frem og bøllet litt med de nye så jeg tenker at det er greit å få flere så ser jeg dem kanskje
Ellers fikk metaen og den store adolfoien endelig kommet seg til Lillesand. Tror de kommer til å føle seg som de er i himmelen der! Adolfoien så noe medtatt ut etter bilturen, men fikk melding i dag om at den var kommet seg. PUH er så kjedelig om jeg leverte halvdød adolfoi, når det jeg egentlig var ute etter var at den skulle få venner (på samme str) og ha det bra. Så 5 små adolfoi med mitt navn på i Lillesand og. Gleder meg masse til de er klare til å flytte hjem.
Postet 19.06.08 kl 21:46
I dag var jeg ute og handlet og kom på at jeg trenger ny lommelykt for å se mine små c.black! I all travelhet løp jeg innom Nille for å kjøpe en og der hadde de.. det ble en rosa barbie lommelykt *ler* Fiskene kommer til å kikke rart på meg, men pyttsann litt rosa har vel aldri skadet noen?
Litt bilder av scalarene mine og det som skal være en dekeyseria pulcher. Herosen og bijurquinan stod også modeller. Birjuquinan har blitt så store og fine
Litt bilder av scalarene mine og det som skal være en dekeyseria pulcher. Herosen og bijurquinan stod også modeller. Birjuquinan har blitt så store og fine
Postet 20.06.08 kl 18:50
Inaktiv bruker
kjempefine bilder av Herosen og bijurquinan =
Postet 20.06.08 kl 20:34
I går var jeg på hyggelig besøk hos Nina og Lars Erik. De har så mye flott å se. Mange fine små bijurquina (som ikke er mine :p) og satanoperka (kan ikke stave det) masse flotte maller og arowana og oscar osv. Glemte å nevne en hel haug, men det er bare fordi jeg er misunnelig hi hihi. Fikk med meg grinebiterene deres. Alenepappa birjurquina. Han går nå i 540 sammen med 4 små av hans type. Ser ut som han har fått en av dem på sin side og så står de der og hugger etter hverandre i luften. Han er ikke så tøff, de små er mye modigre. Holder ett skarpt øye med dem, men tror det går bra. En ting som var litt teit er at oscarene la egg i natt etter at han kom i karet...
Oscar egg igjen! Ja ja de får jo lage sin kaviar og vokte den litt. Er jo søte der de skuler på alt og alle.
Oscar egg igjen! Ja ja de får jo lage sin kaviar og vokte den litt. Er jo søte der de skuler på alt og alle.
Postet 25.06.08 kl 14:31
Postet 25.06.08 kl 16:27
Inaktiv bruker
kjempefine bilder elin =
Postet 25.06.08 kl 16:49
Inaktiv bruker
325 L ser jo dritbra ut den elin! kan ikke skjønne at du klager:P hehe.. du syns ingen av dine kar ser fine ut du, hehe.. men jeg må si jeg syns alle er knall fine
Postet 26.06.08 kl 20:05
Inaktiv bruker
der er jeg enig med Johan jeg har var på besøk en gang i vinter hos deg og da synes at alle akvariumene dine var kjempefine =
Postet 26.06.08 kl 21:03
Endret: 26.06.08 kl 21:06
Postet 26.06.08 kl 23:54
Postet 27.06.08 kl 00:14