Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 31)

Heidi Ingdal
[QUOTE=Tante Astrid]Virkelig fin mørk blåfarge på den perlen. Er den en av mine?

Jepp den er av en av dine...nå kan du angre deg nå....he he . De er så fine alle sammen og jeg har allerede fått mange små i et annet kar.
Den kan prise seg lykkelig over å ha sluppet unna jegersneglene her hos meg og havnet i sneglehimmelen hos deg
Her er to nydelige posthorn i hver sin farge. Gleder meg til jeg får alle 28 litrene mine så de får litt større plass.
2. Her er en long nese ute og spankulerer med en blå eple.
3. Her er det en lilla som hilse god sommer til alle sammen....
jepp kjøpt som vanlig eple snegl.. men men de er jo veldig søte da. Utrolig morsomme med de små svarte øynene sine 10 cm ja.. oida.. de bor med diskusene mine i et 540 liters avarie. er det stort nok? Agurk og gullerot likte de godt Koser seg skikkelig her nå.. Stakkars sneglene mine. er jo ikke rart de går amokk på planten hvis de ikke får nok mat i alger.. :S Jeg får gi de litt grønnsaker i tilleg ja Ser no ut til at diskusene likte å se på da de spiste vertfall. skulle tro de var på kino 6 stooore diskus som nistirret på snegler som spiser agurk.. skal ta bilder av det neste gang å legge ut på denne tråden.

Er det noe mer jeg bør tenke på ang disse kjempene?

De lilla eplene mine ville ikke ha agurk, de går bare på røtter å glass ser det ut til.. men de er mye mindre da, bare beibier de.. 1-2 cm

Bør jeg fjerne de eggene eller er det ineresangt for folk å ha disse sneglene?

Teker det er vel bedre å fjene de nå når de ikke merker det enn å vente til det blir snegler av det..
en ting til. kan kjempe eple og lilla eple få barn sammen?
Bente-Bent
en ting til. kan kjempe eple og lilla eple få barn sammen?

Nei de krysser seg ikke. Jeg har hatt kjemper sammen med vanlige hele tiden og har aldri opplevd at de har krysset seg. Jeg gir mine kinakål ca annenhver dag og da lar de plantene mine være. Har en stor sverdplante i karet som får stå i fred. Så har jeg tre kunstige så kanskje jeg har lurt de til å tro at den er kunstig også. Jeg håndmater de også så de er gode og mette hele tiden. Det er bare å ta vekk klasene hvis du ikke vil ha masse små snegler av de. Gi de også krabbe og rekefor for det inneholder stoffer som styrker skallet. Det karet du har er mer enn stort nok. De kommer virkelig til sin rett i store kar. Det er morsomme og nydelige snegler som stadig er i aktivitet. )
Legger inn noen bilder her jeg siden jeg har "ødelagt" bilde traden med spørsmålene mine

Bilde 1: Nam gullerot er godt Endelig har "mamma" skjønt at vi vil ha annen mat en alger..

Bilde 2: Jeg skal fram..

Bilde 3: Er ikke snakk om å sløse tid på å gå rundet den stenen. Nei her går vi over
tusen takk for svar De kan da sikkert få 1 kull med snegler da. De er jo utrolig artige

Ja nå må jeg sørge for at de får nok mat

Rart det går ann å bli glad i en snegl egentlig.. Men jeg har virkelig blitt det.. det er jo fart i de og
Bente-Bent
tusen takk for svar :) De kan da sikkert få 1 kull med snegler da. :) De er jo utrolig artige :) Ja nå må jeg sørge for at de får nok mat :) Rart det går ann å bli glad i en snegl egentlig.. Men jeg har virkelig blitt det.. det er jo fart i de og :)

Du har ikke ødelagt bildetråden med spørsmål, det er jo det man lærer av og moro og utveksle erfaringer om de forskjellige artene og ikke minst morsomme historier. Så bare spør ivei og bare kom med flere bilder. Bildetråden er for alle. )
Bilde 1: Hyrdestund? De har hengt sånn noen timer.

Bilde 2: Meget nyskjerrige diskus.

Bilde 3: Samme som bilde 2. De lurer nok på hva i ale dager de derre gjør Merkelige vesner tenker sikkert diskusene.

Hehe.. Livat oppi der

Så fine bilder og så fine de diskusene er.
De lager nok flere etterkommere de to der ja. )
Apropos kinakål: skylles den bare, eller lar du den få et raskt opphold i fryser eller kokende vann først?

(Håper jeg får til noen sneglebilder i løpet av dagen)
Liz H
Apropos kinakål: skylles den bare, eller lar du den få et raskt opphold i fryser eller kokende vann først? (Håper jeg får til noen sneglebilder i løpet av dagen)

Jeg skyller den bare i så varmt vann jeg klarer og legger den oppi. I går kveld la jeg oppi to store blad i 270 litern. Der er det veldig mange kjemper og alt er borte i dag. Jeg byttet ut den sverdplanten jeg hadde oppi der med en som var enda større for den hadde vokst ut av et kar og den har de foreløpig ikke rørt. Så håper jeg klarer å unngå at de går løs på den. Jeg kjøper mere grønnsaker til sneglene mine enn jeg gjør til meg selv......)
Mat sa du? Jeg kommer!!!

Med nesgrevet dypt i maten er man i det miste sikret...

Blekksprut i akvariet? :o
Jeg våget ikke spørre disse to om hva de holdt på med......
He he nydelige bilder Liz...flere flere...)
Jeg er som sagt veldig begeistret for sandsnegler. De er sååå kule . De to første bildene er av java sneglen eller langnese som jeg kaller den for den nesa eller munnen kan strekkes utrolig langt. Det siste er av en vanlig malaysisk sandsnegle. Sandsneglene hadde fortjent en egen fanklubb...
1. Her er en nydelig liten tasse som jeg får lyst til å susse litt på for han er såååsøt. Nydelige farger på han også.
2. Denne ser ut som han har gått tom for lillafarge på skallet. Det er så rart har mange sånne små som har halve skallet lilla og resten ser ut som det blir grønt. Det skal bli spennende å se hvordan den blir etterhvert som den vokser seg større.
3. Så er det Pottifar som har flyttet til et annet kar og har kviknet til etter en liten hvileperiode hvor jeg trodde han var død. Det er gutten sin det....
1. Java snegle ute på tynn line. Her er det om å gjøre å holde nesa rett frem..
2. Obs her er vi litt ute av kurs gitt....
3. Her er tennene like hvite som snegla....colgate whitening...
1. Her er en nydelig lilla snegle med både rosa og gult i skallet.
Så er det to hvite snegler. Hvite snegler er skikkelig fine når de er ordentlig hvite. Er veldig svak for disse. ....)
1. Her er det mange som deler på en rekepellets. Fred og ro rundt matfatet....
2. Her er en nydelig farge på en av eplene mine. Vet egentlig ikke hva jeg skal kalle den kombinasjonen. Lys lilla med lilla striper....?
3. En big nose som har fått et blått posthorn i panna. Tror ikke den er helt begeistret for den. Den prøvde å bite etter den i sted men det ble mislykket. Prøvde å fange det inn på bilde også men det gikk ikke det heller....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap