Mange bøtter vann.. (side 31)

streken lever ennå! og ser ut til at alle sneglene har kommet seg på plass i nytt og større kar. ennå noen i 28 litern jeg ikke har fått tak i da men.

virker som rekene setter pris på færre snegler, sett 2-3 stykker fyke rundt i hele dag, som regel gjemmer de seg mye bort.

nesten så jeg ikke tør medisinere rekekaret med den gravide dama der... i tilfellet de ikke takler medisinen =/
da har jeg bestillt catappa løv til rekene mine. $12 for 50 blader er ikke så verst, inkludert porto. har jo ikke så mange reker så det burde holde en stund :p

tråler også ebay etter den berømmelige svarte grusen, men det er enten ukjent merke eller så sender de kun til tyskland eller eu land. blæ :p

ikke pokker om jeg finner easy life heller, kun 5 liters dunker.. er jo litt mye for en som bare trenger det til et rekekar..
åssen svart grus, sånn som jeg har i akvariet mitt mener du?
denne her. men å kjøpe noe så tungt som grus i utlandet kommer jo til å bli mye i porto.. det er den eneste siden jeg vet om som sender utenfor eu, men det står ikke noe om hvor mye portoen blir.

skal ha grusen til rekene, som er mer vare for ting og tang enn fisk. svart grus vet man aldri om er helt naturlig eller behandlet med guffe...
fancy fancy :P
Min har jeg plukka selv rett ved her jeg bor, helt naturlig. Er egentlig bare masse små skiferplater i forskjellig bredde og høyde. Fiskene liker den veldig godt
hadde det ikke vært for at jeg syns rekene blir så usynlige med biltemasand hadde jeg ikke orka dette styret :p jeg har svart grus, brukt på bakgrunnen i det andre karet mitt. men jeg vet ikke om jeg tør bruke det i rekekaret =/
jeg *har* to overlevende cornutaer! i hovedkaret faktisk. trodde de strøyk med da de var helt knørva da de kom, men de har overlevd gitt. og salvinia natansen har også formert seg godt. eikebladene har begynt å duppe litt lenger ned også

er syk idag også, så forhåpentligvis får jeg gjort litt idag. som å få noe av blyxaen tilbake på bakken og ikke leke flyteplante. planter som er treige til å slå røtter + corydoras og kuhlii er litt av en kombinasjon :p
Hvorfor tør du ikke bruke det da? var ute og henta mer i stad. Kaldt i vannet ute nå, brr
reker tåler ikke så mye som fisk :p og jeg vet ikke om grusen er ren grus, eller om den er plastikkbelagt eller noe
Ah
derfor man samler sånn uti naturen, så slipper man det der :P
er ikke alltid naturstein er bra heller, vet aldri :p

så forøvrig hele 3 venusyngel idag. den ene var veldig liten. den største var vel 5 ganger så stor
Jeg kjøpte for noen år siden en svær sekk med svart "sand" på krizoo. Det ville jeg nemlig ha, desverre ga jeg bort resten for lenge siden da jeg ikke syntes det var så fint likevel. Det angrer jeg på nå, kunne godt tenkt meg å blandet det med biltema sand.
Neida, men kan jo prøve.
Morro med yngel da
idag har jeg sett 2, den ene fryktelig liten. vurderer om jeg skal sette over foreldrene så småttene får vokse opp ifred sammen med snegler og cistus :p
da er de 10 voksne venusene + cistusen flyttet. jæskla mas med alle de flyteplantene. fisken hadde ikke spesiellt lyst :p
så får jeg bare håpe jeg har greid å unngå andematen. jeg prøvde ihvertfall :p
venusene går ganske høyt i karet, og jeg ser en hanne spile opp finnene sine, så under om de faktisk leker. de fyker hit og dit hvertfall. fikk tatt noen bilder, men de står jo pokker ikke stille ett sekund en gang :p

[External Image]

[External Image]

[External Image]
dumme dumme kresne jegersnegle..

[External Image]

[External Image]

[External Image]
"brura" har også flyttet, tror hvertfall det er en hunne da den er såpass stor og barteløs. men skal aldri si aldri :p

[External Image]

[External Image]
Ja er nok best med botia på pestsnegler
men karet er for lite til botia, gjør ikke den feilen en gang til. disse sneglene var veldig effektive med en gang, men ikke nå lenger :p
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap