- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 31)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 31)
Sanneskal prøve på det ja, må bare få gjort ferdig et kar og flyttet om på fisk og fe først :)
Kjenner til det problemet ja
Har 2 forskjellig typer coryer jeg gjerne skulle hatt i to forskjellige kar da det virker som de er klar for egglegging men ikke riktig får det til i og med at de går i samme kar.Håper jeg klare å løse dette på et vis men den plassmangelen er ikke alltid så mye å gjøre med.
Ønsker deg lykke til i alle fall og regner med at du holder oss oppdatert
Postet 24.05.09 kl 23:48
Postet 24.05.09 kl 23:50
Yngel
det karet jeg har tenkt å flytte paleatus egga over til ,har ei innvendig pumpe ,der vannet kommer inn kan vel yngelen også svømme inn regner med de fyker runt om i karet etter de er noen dager gammle . tipper yngelen er ille ute hvis de kommer inn i pumpa , eller blir ikke det regnet som noe problem..
Postet 25.05.09 kl 00:54
Den må nok sikres ja. Hvis du har litt blåfiltermatte liggende så kan du ta litt av denne og feste foran innsuget med gummistrikk.
Vanlig hvit filtervatt kan og brukes men den blir fort full i skit og må skylles oftere. Nødløsningen er en tynn (ny)strømpe/ankelsokk men denne må også gjøres ren ofte. Så det er alltid muligheter
Vanlig hvit filtervatt kan og brukes men den blir fort full i skit og må skylles oftere. Nødløsningen er en tynn (ny)strømpe/ankelsokk men denne må også gjøres ren ofte. Så det er alltid muligheter
Postet 25.05.09 kl 09:13
Postet 26.05.09 kl 00:05
Kom hjem med en ny sommerfuglciklide i dag ,håper jeg nå har klart å finne en av hvert kjønn.Det er jo helt umulig å finne ut av dette her. Nykommeren blir jaget litt forsiktig av den andre men det ser ikke ut til at den bry seg.Svømmer bare en annen vei den
3 Amanoreker ble det også.Har fått litt brunalger som jeg håper de skal ta knekken på.Regner med at det er pga.at karet er så pass "nytt" men det gjør jo ikke noe med litt hjelp.Har hatt disse før og synes de gjør en god jobb.
Ellers vurderer jeg kanskje om det ene honning-guramieparet må få et nytt hjem da den andre hannen har oppkuppert karet og ikke tåler de andre i nærheten.Nå er det jo sikkert pga. at han har skumrede å passe på, men det lager han jo i et sett så kan liksom ikke beregne det ut i fra det.Tror ikke det er noe i redet men påpaselig er han likevel
3 Amanoreker ble det også.Har fått litt brunalger som jeg håper de skal ta knekken på.Regner med at det er pga.at karet er så pass "nytt" men det gjør jo ikke noe med litt hjelp.Har hatt disse før og synes de gjør en god jobb.
Ellers vurderer jeg kanskje om det ene honning-guramieparet må få et nytt hjem da den andre hannen har oppkuppert karet og ikke tåler de andre i nærheten.Nå er det jo sikkert pga. at han har skumrede å passe på, men det lager han jo i et sett så kan liksom ikke beregne det ut i fra det.Tror ikke det er noe i redet men påpaselig er han likevel
Postet 26.05.09 kl 19:07
Endret: 26.05.09 kl 19:09
Ser ut til at Sterbaiene legger noen egg hver dag nå. Men pga. at kroppen min ikke er i godlage for tiden ,så orker jeg ikke stå der hele tiden å passe på og plukke etterhvert .Har gruelig dårlig samvittighet nå ettersom jeg så gjerne skulle ha hatt flere yngel på de og det ikke er godt å si når neste gang blir .Men sånn er nå livet en gang ,orker man ikke så orker man ikke
Postet 28.05.09 kl 14:34
Har vært hjemme fra jobb i dag og ikke gjort noen ting . Har bare gått å kikket i de forskjellige karene og tatt noen bilder.
Blir fremdeles forundret over hvor fort CW023-ene vokser og forandrer seg .De er bare så herlige og ikke sky i det hele tatt
Har forresten tatt noen av de som gikk i eget kar over i dette med foreldrene .For det er helt utrolig hvor stor forskjell på størrelsen det erpå de..
Blir fremdeles forundret over hvor fort CW023-ene vokser og forandrer seg .De er bare så herlige og ikke sky i det hele tatt
Har forresten tatt noen av de som gikk i eget kar over i dette med foreldrene .For det er helt utrolig hvor stor forskjell på størrelsen det erpå de..
Postet 29.05.09 kl 15:24
Postet 30.05.09 kl 18:59
Hehe ,de ble nok overrasket over maten de fikk,de har nemlig aldri fått mygglarver hos meg ,har fobi mot larver i det store og hele
Men det er godt mulig de blir stimulert til lek i og med at de har fått nytt hjem og ny mat ,så du får bare krysse fingene for at det skjer .Hadde jo vært utrolig gøy da
Men det er godt mulig de blir stimulert til lek i og med at de har fått nytt hjem og ny mat ,så du får bare krysse fingene for at det skjer .Hadde jo vært utrolig gøy da
Postet 30.05.09 kl 23:29
Yngel
hei sølvi .eg lese yngelen din vokser,og lever opp..det er i motsetning hva som skjer hos meg,,har enda ikke funnet egg som kan flyttes over i et oppvektskar ,er nok ikke så tolmodig som du er, å følge med med å plukke egg tror de blir spist opp nokså fort ,fikk en gruppe på 9 stk c.melanotaenia håper det blir yngel på de også etter hvert , lykke til med dine
Postet 31.05.09 kl 10:47
Er ikke så veldig tålmodig av meg ,men hvis de legger egg når jeg er hjemme så er det jo ikke så vanskelig å finne ut om de legger egg .Det er litt spesielt med Stebaiene som har så god til på seg og at karet ikke står i nærheten av det jeg vanligvis befinner meg +at formen ikke har tilsagt at jeg orker tilbringe lang tid foran karet.De andre coryene legger som regel flere egg av gangen og i fortere tempo sånn at de ikke holder på i maaaange timer og at jeg lettere bare kan sjekke om det har kommet flere egg. De andre coryene jeg har går dessuten i egne kar uten "fiender" som spiser opp egg etterhvert
Har du forresten sett at coryene dine har lagt egg og går de alene eller sammen med andre fisker ?
Har du forresten sett at coryene dine har lagt egg og går de alene eller sammen med andre fisker ?
Postet 31.05.09 kl 23:41
Yngel
har funnet egg hos paleatusene ,prøvde og ta de over i et annet kar men det ble ikke vellykket, har tatt ut mallene ,så de skal vel ikke ha noen fiender ,fant noen egg på en plante .var borte en liten stund men da var de borte når jeg kom til bake,, fikk en ny gruppe corydoras ,måtte ha noen oppi med paleatusene .grunnet plassmangel .holder på og setter opp en 54 liter til disse .slik paleatus får et kar for seg selv..håper med tida det blir noen små paleatus....
Postet 01.06.09 kl 01:06
Sølvi GullaksenI kveld har jeg satt tålmodigheten på prøve og ble belønnet med ca.20 egg fra Sterbaiène :D Håper det er noen flere befruktete denne gangen.
Kom til 23 yngel i går . 2 av de var fra tidligere egglegging da kun 2 av 9 var befruktet. Så det gikk bedre denne gangen + at det var 1 mer enn jeg trodde
Hadde vært gruelig kjekkt om jeg fikk de til å leve opp. Har en ukes ferie snart ,men er ikke sikker på om det blir noen tur ennå.Så får se hva det blir til og evt. hvordan det kan løses.
Postet 02.06.09 kl 11:48
malla100har funnet egg hos paleatusene ,prøvde og ta de over i et annet kar men det ble ikke vellykket, har tatt ut mallene ,så de skal vel ikke ha noen fiender ,fant noen egg på en plante .var borte en liten stund men da var de borte når jeg kom til bake,, fikk en ny gruppe corydoras ,måtte ha noen oppi med paleatusene .grunnet plassmangel .holder på og setter opp en 54 liter til disse .slik paleatus får et kar for seg selv..håper med tida det blir noen små paleatus....
Får håpe på det ja ,kjekkt med små cory-yngel
Postet 02.06.09 kl 11:49
Postet 02.06.09 kl 13:45
Endret: 02.06.09 kl 14:00
Tre søte (av 5) Sterbai ungdommer begynner å bli stor nok til å forlate redet sitt .De har passert 6 mnd. og må gi plass til andre coryer.
Kan ikke si jeg liker det ,så jeg utsetter å legge ut annonse på de hele tiden
Fordrar ikke å fange coryer heller ,de blir jo så vettaskremt at jeg blir helt dårlig
Men en dag så må det bare skje dessverre.sarser på at de kommer til et godt hjem i hvertfall.
Kan ikke si jeg liker det ,så jeg utsetter å legge ut annonse på de hele tiden
Fordrar ikke å fange coryer heller ,de blir jo så vettaskremt at jeg blir helt dårlig
Men en dag så må det bare skje dessverre.sarser på at de kommer til et godt hjem i hvertfall.
Postet 02.06.09 kl 13:59
Endret: 02.06.09 kl 13:59
Postet 03.06.09 kl 16:04
Postet 03.06.09 kl 18:31
Postet 03.06.09 kl 19:30