Anders' vannverden (side 31)

Plussmedlem
Den bloggen vil ikke gå utover skrivingen i denne tråden, nei, dette blir hovedsatsepunktet Men det var litt for moro skyld også, prøve å lage en grei blogg. Men det er ikke så lett, så jeg holder på og prøver meg frem
Plussmedlem
I dag tidlig har vi jobbet litt. For i dag har vi nemlig fått ut de siste skapene og komoden komoden fra det rommet som skal bli akvarierommet mitt. Det vil altså si at det er klart for akvarier der inne Endelig, må jeg vel si. Jeg skal prøve å få gjort en del i helga. Til lørdag skal vi til Skien i en bursdag, men får også tid til en tur innom biltema og en dyrebutikk. Har noen tips til dyrebutikker i Skien? Er det flere der? Jeg har lyst på redmoor-røtter, men jeg tror ikke jeg får tak i det, det er ikke å få tak i overalt.

NEI, svarte, jeg glemte å se etter røtter i dag når vi var på Notodden Zoo i dag! Får svippe innom der til lørdag kanskje.

Legger ut noen bilder av et tomt akvarierom, ikke akvarierom helt enda
Plussmedlem
Og jeg må vel fortsette med grunnen til at jeg var på Zoobutikken i dag Jeg skulle først og fremst kikke etter lysrør og litt andre småting. Det ble et par lysrør, jeg tenkte å bestille på nettet, men det ble høy fraktpris! Jeg angrer litt, lysrørene jeg kjøpte var ikke kjempe-pene, var litt falskt. Men det er jo nesten totalt uten planter eller noe sånt nå, så jeg tror det vil bli bedre når jeg får fylt akvariet opp med planter og røtter. Men jeg HATER lyst som ikke ser naturlig ut! Men som sagt, jeg tror det blir bedre når det er litt greit innredet.

Mens jeg husker det, tar jeg med min plan for plassering av fisk i de forskjellige akvariene;

230 liter: Corydoras orange laser + et par arter ønskefisk (Alt etter en stor makeover)

98 liter øverst: Corydoras adolfoi (tror jeg, ellers vil dette være tomt inntil videre)
98 liter midten: Tomt, kanskje adolfoiene får bli her.
98 liter nederst: Corydoras green laser, etter omgjøring (grunnet sykdom og det kan være smitte her)

54-liter: Leksgruppe Corydoras panda (midlertidig til de kan selges!) og avkommet deres skal fôres opp her til de kan selges.

Så litt tilbake til lysrør... jeg tok først ut de gamle, og satt de inntil skrivepulten. Sekken stod der og støttet litt opp. Så satt jeg i nye, men fikk de ikke helt til å funke med en gang. Styret litt med det, og hadde glemt å vri de ordentlig på plass, Så fikk jeg til det, og det var på tide å øve til mattetentamen i morgen, noe jeg gruet meg til, både den og øving. Jeg snudde meg, klarte selvfølgelig å velte lysrørene... og det sprutet glasskår over HELE rommet. MERK DEG: det lå glasskår på armaturet til det midterste akvariet i reolen(!) Dere klarer sikkert å forestille dere kjønete meg skompe borti lysrørene og de faller ned på gulvet og knuser. Faktisk bare det ene knuste...

- Det ble ikke øving med en gang, men etter en støvsuging-og soperunde, så

[External Image]
Var det de nye eller gamle lysrørene som knuste? Håper virkelig ikke at det var de nye, fikk ikke det helt med meg.
Plussmedlem
Det ble et langt innlegg og noe var dårlig forklart. Men jeg skrev at jeg satt de gamle inntil skrivepulten, så heldigvis... hadde det vært de nye som jeg hadde brukt en del 100-lapper på hadde det ikke vært morsomt engang, hehe... Sånt er morsomt i ettertid, og kom jo heldigvis på at jeg måtte ta bilde!
Sendte deg en mail i sted Anders ,fikk du den?
Føler nemlig av og til at mailene ikke kommer frem.
Plussmedlem
Takk Sølvi, har fått den
Plussmedlem
Alle sammen, vær så snille og vær forberedt på at det snart vil startes en ny tråd fra meg! Vet ikke helt hva den skal hete, men dere finner den nok! Skal kontakte moderator om dette med ny tråd nå.

Har tenkt på navn, men er altså ikke sikker. Uansett tror jeg dere finner den når det plutselig dukker opp en ny tråd her i forumet, skal prøve å lage et gjenkjennelig navn eller hva jeg nå skal si, hehe

Benytter sjansen til å takke alle dere som har fulgt meg gjennom denne tråden og skrevet og støttet meg opp her. Det setter jeg så utrolig pris på. Gjengen på AF er enestående!
Så igjen, tusen takk, og så snakkes vi forhåpentlig vis i neste tråd, som da vil omhandle akvarierommet. Eller, den vil jo omhandle fisk også da, så klart, den vil ligne på denne
Plussmedlem
Her finner dere min nye tråd, Anders' akvarierom :-)

Da er denne tråden slutt. Tusen takk for alle stunder her, håper dere henger med i den neste også
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap