Sissis våte drømmer (side 31)

Godt å høre at plantene kom vel frem. Håper de sto til forventingene. Najasen er jo håpløs å ikke ødelegge - den ødelegges jo bare man ser på den nesten, men de andre skulle det vel ha gått fint med.
Anna U.
Godt å høre at plantene kom vel frem. Håper de sto til forventingene. Najasen er jo håpløs å ikke ødelegge - den ødelegges jo bare man ser på den nesten, men de andre skulle det vel ha gått fint med.


Ser ut til at det har gått ganske bra med najasen tross alt. Slapp den nedi som en ball, slik at den kan løse seg opp selv. Et par av lakrisene satte ihvertfall stor pris på den, så kanskje de fant noe spennende inni haugen? Nå sitter det to amanoer og plukker på den også

Hvilken type vallisneria er det forresten?
Det er høres bra ut. En lur måte å behandle najasen på

Vallisneria spiralis "Tiger" - Vanlig skruvallisneria. Ikke skjønner jeg hvorfor den heter skruvallisneria, for den skrur jo ikke bladene slik som enkelte andre vallisneria-arter gjør. Men "Tiger"-navnet har jeg skjønt hvorfor den har
Honningflørt ;)
Henning er tydeligvis fornøyd med den nye damen, for her lekes det! Sitter å teller på fingrene om jeg skal plukke ut egg... skal, skal ikke... Sist spiste jo Gunnar dem etterhvert som de ble lagt, men denne gangen er Henning mye tøffere, og jager den mye større inntrengeren langt vekk. Fine, lille fisken ;D

Så forresten 4 lakriser på en gang i dag; 1 hann og 3 damer. Så to hanner i går, så da er nok alle 5 i live fortsatt. Og de ser runde og fine ut!
På tide med noen bilder kanskje?
Først et bilde av en hardt arbeidende Henning. Har ikke hjerte til å ta fra ham egga, for han er jo så ivrig! Men Gunnar er nærgående, så her blir det en løpende vurdering... Fikk også et par bilder av lakrisene. Er det Deissneri tro?[External Image][External Image][External Image]
Fine de lakrisene Slike striper er så vakkert.
Om du noen gang får et overskudd av ferskvannstang når den har grodd seg til så kjøper jeg gjerne en snei av deg, har hatt lyst på det lenge.
siande
Fine de lakrisene:) Slike striper er så vakkert. Om du noen gang får et overskudd av ferskvannstang når den har grodd seg til så kjøper jeg gjerne en snei av deg, har hatt lyst på det lenge.


Det skal du selvfølgelig få! Om det vokser seg til som du sier *krysser fingrene*
Test av lindas gh-biter
I går kveld målte jeg GH i Asylet, før jeg la oppi ei halv stang av Lindas støpte GH-biter. Gh var i går 5, så nå blir det spennende å se hva som skjer

Henning jobber på som bare det oppi flyteplantene, men det er umulig å se om han har noe der. Javabregnene vokser helt opp, og det er en dott mose iveien! Men alt som er i veien for utsynet er jo et pluss for eventuelle yngel ;D
Takk for en flott tråd.
Jeg ville bare takke for en flott tråd.
Synes den er innholdsrik og nyttig for en som meg.
Har lest igjennom hele tråden i løpet av dagen og den gav meg virkelig et akvakick.

Du er en inspirasjon!
Oi, tusen takk for komplimentet, og har du virkelig lest hele? Koselig å høre at noen får noe ut av skribleriene mine ;D
sissimor
I går kveld målte jeg GH i Asylet, før jeg la oppi ei halv stang av Lindas støpte GH-biter. Gh var i går 5, så nå blir det spennende å se hva som skjer ;)


Du er sannelig en modig maur, holder pusten i spenning! GH har økt her, men ikke mer enn at jeg holder det i sjakk :o)
Linda & Ove
[QUOTE=sissimor]I går kveld målte jeg GH i Asylet, før jeg la oppi ei halv stang av Lindas støpte GH-biter. Gh var i går 5, så nå blir det spennende å se hva som skjer ;)


Du er sannelig en modig maur, holder pusten i spenning! GH har økt her, men ikke mer enn at jeg holder det i sjakk :o)

Kjenner jeg blir litt skremt når du skriver det sånn Linda, tror jeg måler allerede i morra jeg. Da har jeg muligheten til å ta den ut før GH evt går i taket
sissimor
Kjenner jeg blir litt skremt når du skriver det sånn Linda, tror jeg måler allerede i morra jeg. Da har jeg muligheten til å ta den ut før GH evt går i taket ;)


Nei nei, ikke meningen å skremme, det er bare det at jeg ikke bruker mer enn en sukkerbit i 54 liter, og selv da øker GH hvis jeg glemmer meg og legger dem i for ofte. Verd å holde øye med saken. Levendefødere, snegler og reker synes jo høy GH er gøy, men du har killier i Asylet, har du ikke? De vil vel helst ikke for høyt...
Linda & Ove
Levendefødere, snegler og reker synes jo høy GH er gøy, men du har killier i Asylet, har du ikke? De vil vel helst ikke for høyt...


Det er jo killiene jeg tenker på i den sammenheng også... Kanskje de må flytte over i Godteskåla? Hm... Får følge med og vurdere...
Henning har blitt pappa
Ser masse små rusk med hale på oppunder pistia`n. Vurderer om jeg skal prøve å fange opp noen i et fødenett, eller om jeg skal la naturen gå sin gang. Hadde jo vært arti om det vokste opp noen...
Gratulerer med små(godt) i godteriskåla Det er så gøy og kjempekos med små yngler
Gh-test, del 2
Testet GH i Asylet nå, 2 døgn etter at jeg la oppi en bit av Lindas lurium, og det har steget til 9! Ganske mye på så kort tid syns jeg. Og nå er Gh nesten for høy, så da plukket jeg ut igjen biten. Har krympet ganske mye.

Finner ikke klovne-damen forresten, og når jeg tenker meg om, så har jeg vel ikke sett henne på ei stund. Hm... Så da har jeg vel bare en enkemann?

Men flere små yngler er det der. Har en av de små platy-damene født tro? Ser litt for store ut til å være endlers syns jeg...
Du må virkelig gratulere Henning =)
Det yngler og gror godt ser jeg =)

Mvh Petter
sissimor
Testet GH i Asylet nå, 2 døgn etter at jeg la oppi en bit av Lindas lurium, og det har steget til 9! Ganske mye på så kort tid syns jeg. Og nå er Gh nesten for høy, så da plukket jeg ut igjen biten. Har krympet ganske mye. ..


Da kan man jo like gjerne bruke pulveret direkte, ideen var at skalldyrene skulle ha noe å bruke over tid. Tilbake til kjøkkenbenken, får forsøke meg litt fram og se om vanntilsetning har noe å si. Første runde ble veldig mye hardere, da brukte jeg mindre vann og lot være å løse opp magnesiumsulfaten i vannet. Resultatet av det var at GH fortsatte å stige etter at gipsen var oppløst, og det var litt skummelt, det skal i det minste ikke være noe problem med den du fjernet. Gåten lar seg helt sikkert løse :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap