Anders' akvarierom [NR. 1] (side 31)

Plussmedlem
Legger ut en link til filmsnutt av Corydoras Green Laser. Jeg har hatt YouTube-bruker ganske lenge, men aldri brukt den... men i dag tenkte jeg at jeg skulle teste å laste opp en video.
Fryktelig dårlig kvalitet, men skal lete litt på innstillinger på kameraet. Kanskje det er mulig å få det bedre? Tviler, men...

Forresten, noen som kan si meg hvordan jeg legger filmsnutten direkte i innlegget her...? Slik at jeg slipper å linke til YouTube, tenker jeg på.


Her en videoen.
For å bygge inn videoen her, må du hente opp en lang lenke som gjør det automatisk.
Den henter du frem slik:
rett under videoen din, står det en knapp som heter "DEL" (på samme rekke som "Liker" osv. Trykk på "DEL".
Da kommer det til venstre opp en lenke som bare linker til videoen din, men til høyre står det to knapper som heter henholdsvis "Epost" (nederste knapp) og "Innbygg" (øverste knapp). Trykk på "Innbygg". I feltet til venstre kommer det da opp en kjempelang og innviklet lenke, og hele den skal du kopiere med deg. Lim inn direkte i innlegg på AF og post

Her er utsnitt av skjermbilde på YouTube. Pilen viser hvor knappen som lager innbygg-koden er.

[External Image]
Husk å sette egendefinert bredde til 500px ellers blir videoen for bred for tråden

I innlegg 1053 i tråden min er det en videosnutt filmet med Canon EOS 550D, ser du tenker på kamerakjøp og både 550 og 600 virker kjempegreie syns jeg
Plussmedlem
Takk begge to! Nå skal jeg teste

Og jeg tror det blir en av Canon-modellene jeg har tenkt litt på. Kamerastativ må jeg også ha. Nå begynner jeg å bli utolmodig kjenner jeg... hehe


ENDRET: Det gikk visst ikke... må prøve mer senere, nå har jeg ikke tid.
Oppskriften er som følger: velg del > innbygg > bruk gammel innbyggingskode, husk å sette egendefinert bredde til 500px, kopier koden og lim den inn i innlegget og så er videoen på plass. Ps. Jeg tror ikke man ser videoen i forhåndsvisning av innlegg.
Plussmedlem
Nå TROR jeg kanskje jeg har forstått litt mer, jeg prøver på nytt;

<embed src="http://www.youtube.com/v/IXJg28khdpk?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="369" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Plussmedlem
I dag har jeg registrert meg på et forum for fotografi Og spurt om tips til speilrefleks. Nå kjenner jeg på den følelsen av å være 100% "grønn" igjen. Helt hjelpesløs og en haug med ord og greier jeg ikke kan! :p

Nå skal jeg lese masse og komme frem til hvilket kamera jeg har lyst på Noen skrev at selve kameraet var ikke såå viktig, men objektivet...
Plussmedlem
Det går fint meg Green Laser-yngelen De spiser godt og har mette, orange mager av avskallede artemiaegg, og de takler vannbytter flotters. Jeg har nettopp byttet vann, og de ser ikke ut til å reagere spesielt på det. Supert! Jeg har heller ikke funnet en eneste død yngel i løpet av tiden de har vært her, og det lover bra

Det er yngel i ca. 3 størrelser her. De veldig få gjenværende fra plastboks-oppfôringen, de fleste fra en ganske stor egglegging jeg hadde, og noen ganske nyklekkede som fortsatt har plommesekken. Disse er fra de 25-30 eggene jeg plukket, og det ser egentlig ut som om det var mange som klekket, men er ikke helt sikker.
Det er ikke mye som er søtere enn Corydoras-yngel som mopper rundt, så jeg nyter synet til de er store og må forlate pappa...

De fleste her er altså de mellomstore, men det er ca. 3 størrelser her. Noen går også i akvariet til de voksne, så det blir ikke iskalde vannbytter der.
Hei Anders! Hvordan går det med deg og de små grønne idet nye året?
Så artig du har masse yngel gående!
Det er alltid gøyt, spesielt når man har strevd lenge for å få det til!
Grattis!
Plussmedlem
Først må jeg ønske alle på AF et riktig godt nytt år

Sissimor
Hei Anders! Hvordan går det med deg og de små grønne idet nye året?

De grønne, små har det flott De barter rundt på sandbunnen og ser ut til å kose seg. De har jo god plass å boltre seg på også, da, så de skal nok trives der

Jeg derimot, ikke for å syte, går det ikke like bra med dessverre. Formen blir egentlig bare verre, skole og lekser er et mareritt. Det blir ikke mye annet som skjer i akvariehobbyen enn å fôre og bytte vann en gang i uka... jeg orker ikke noe mer. Etter skolen er det som regel å ligge på sofaen eller sove :-/ Huffameg, aldri har jeg følt meg så totalt utslitt over så lang periode! Nå har det blitt verre over noen måneder, og nå er ting ikke så bra.
Så det skjer ikke så mye her for tiden, da. Jeg orker ikke engang bruke så mye tid på PC'en. Det jeg MÅ gjøre er mer enn nok for tiden. Dette virket nok som et veldig klage-innlegg, men tenkte det var greit å forklare den labre aktiviteten her for tiden. Det er vel som regel omtrent daglige innlegg her!

Til slutt tar jeg noe positivt, da I dag når jeg slo på lysene på akvarierommet kikket jeg inn i Green Laser-yngel-akvariet, og da ble jeg overrasket over hvor store de største hadde blitt Jeg fikk tatt et bilde av den som ble greit nok til å legge ut her. Her har vi en av de fra plastboks-oppdrettet.
(Se bort fra algene...)
[External Image]
Uff da Anders ,dette høres ikke noe kjekkt ut ,du må se å få deg en skikkelig sjekk hos legen,går ikke an å holde på sånn så lenge

Men bra at det går fint med de grønne ihvertfall


Hei, Anders.

I går satt jeg opp halve natta og leste hele tråden din. Veldig underholdende lesning. Du har mye kunnskap om fiskene dine. Og ikke minst, omtanke for dem.

Med tanke på at du bare er 14 år, må jeg si jeg er mektig imponert. ( hadde vært imponert om du var voksen også ). I tillegg til at du er flink med fisk, har du et annet talent også; skriving. Det er godt gjort å skrive så informativt, og samtidig underholdende som du gjør.

Håper du finner ut av hva som feiler kroppen, og at du vil føle deg bedre snart.
Plussmedlem
superconstanse
Hei, Anders. I går satt jeg opp halve natta og leste hele tråden din. Veldig underholdende lesning. Du har mye kunnskap om fiskene dine. Og ikke minst, omtanke for dem. Med tanke på at du bare er 14 år, må jeg si jeg er mektig imponert. ( hadde vært imponert om du var voksen også :)). I tillegg til at du er flink med fisk, har du et annet talent også; skriving. Det er godt gjort å skrive så informativt, og samtidig underholdende som du gjør. Håper du finner ut av hva som feiler kroppen, og at du vil føle deg bedre snart.

Tusen takk for et fantastisk hyggelig innlegg. Sånne får jeg utrolig mye inspirasjon av å lese, og jeg blir veldig glad for det! Tusen takk!

Og at du satt så lenge og leste her... i'm impressed! Det har faktisk blitt noen sider å pløye gjennom også! Og at noen syntes det er fin lesning syntes jeg er veldig artig å høre
Er virkelig nødt til å sette underskriften min på dette Superconstanse skrev!
Plussmedlem
Emil Engø
Er virkelig nødt til å sette underskriften min på dette Superconstanse skrev! :-)


Åh, tusen takk! Det varmer
Plussmedlem
Jeg vurderer å kvitte meg med noen fler Cory-arter...

De aktuelle å selge er; Orange Laser, CW006 (har bare 3 eksemplarer) og adolfoi. Alle disse artene går i 230 literen, det største akvariet mitt. Det går en art til der, og det er pastazensis. Disse må jeg vel bare beholde... utrolig fine, men også sjeldne langsnuter

Jeg står jo litt fritt til å velge hva jeg vil gjøre når 3 arter evt. er ute av huset! Jeg kan kvitte meg med det største akvariet, eller jeg kan gjøre plass til andre Corydoras jeg ønsker meg. Jeg tror det ville vært dumt å selge noe, selv om dette ikke er mitt yndlings-akvarium. Da blir det mye mindre plass til Corydoras-arter, og det kan jeg komme til å angre på. Jeg har jo hatt planer om fler akvarier, og da blir det jo dumt å begynne å selge noen

Jeg skal tenke på det... selger jeg noen arter, får jeg plass til noen andre arter. Adolfoi vil jeg ha, men plassen tillater ikke å ha de i artskar, egentlig. Så da har jeg funnet ut at jeg like greit kan selge de og skaffe meg en gruppe en annen gang. Jeg håper jo mulighetene for fler akvarier kan åpne seg

Det lukter uansett mye arbeid, da. Det er vel nesten største hindringen. Alt av innredning og greier må ut, fiskene må fanges i et ganske høyt akvarium (stakkars lille meg, haha). Også må det settes opp på nytt, men DET er jo moro
Anders K
- Corydoras oiapoquensis, 350 kr. - Corydoras condiscipulus, 400 kr. - Corydoras weitzmani, 420 kr.


Oj, jeg skjønner nå at jeg solgte både Condiscipulus og Oiapoquensis oppdrettet mitt ALTFOR billig...! :p Maken til priser da!
Jeg savner begge artene... de var så fine!
Plussmedlem
Ja, det er faktisk helt vilt hva slags priser enkelte Corydoras har Hvis jeg selger noen arter, må jeg nesten ha meg enten Oiapoquensis eller Condiscipulus. TROR jeg ville gått for sistnevnte, selv om den er en 50-lapp dyrere. Jeg har vært forelska i denne så lenge nå, og jeg angrer litt på at jeg ikke benyttet sjansen da du solgte unna oppdrettet ditt. Men jeg hadde sikkert dårlig råd og vanskeligheter for transport
Plussmedlem
Reke-bilder
Det var noen reker som satt så fint til for fotografering, og da må jeg alltid frem med kameraet Prøvde og feilet, men det ble da et par jeg fant ut at kunne legges ut. Bilder av så små skapninger blir jo ikke veldig bra med mitt kamera, men jeg gjør det beste ut av det


Litt blass farge på bildet kanskje...
[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap