Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 31)

Inaktiv bruker
Det kommer bare til og skje en gang. :P
Inaktiv bruker
Nå har jeg tømt og flyttet tre akvarier.
Så nå er det bare og fylle dem og si seg fornøyd.
Inaktiv bruker
I dag skulle jeg laste opp noen bilder av det nye oppsettet men af er ikke Ipad vennlig eller Ipad er ikke af vennlig, uansett kan jeg ikke laste opp bilder så jeg må vente til i kveld.
Inaktiv bruker
Sitter her i sofaen og ser i 128L der er det stor cory aktivitet, da jeg satte opp akvariet var det 10 pygmeer så døde en, nå teller jeg 15 stk, 7 knøtt små og 8 større, ser masse egg på glasset og det kommer enda mer, blir sanking i kveld og blir lagt i det nyoppsatte karret. Filter er godt innkjørt i 128L så det blir sypert.
Inaktiv bruker
De svarte neontetraene mine jager hverandre og eggene daler. Hadde et yngel men den er borte. Ser bare pygmeusene og Kuhlii ålene frotster seg på bakken og resten av de sorte små koser seg med det som ikke kommer til bakken. :P Synd at fisker er så glupske og at jeg ikke har plass til å sette opp ett ynglekarr.
Inaktiv bruker
Dette frister!
<embed src="http://www.youtube.com/v/aqSQtvDl12g?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Inaktiv bruker
Ny oppsettet. Mangler bare kokkosnøtt hula som er i 128L.
Bilde nr: her får jeg vannet mitt fra.
Inaktiv bruker
Her er dammen ved huset mitt. Har skal det fiskes etter levelde for.
Inaktiv bruker
Jeg er i lettere sjokk, først så stoppet filteret i 128L men da jeg skulle til å skylle noe av vannet ut av vasken dukket det opp en liten pygmeus. reddet den og den har et 60L for seg selv. [External Image]
Inaktiv bruker
Her er den lille rakkeren. [External Image]
Inaktiv bruker
Rekedammen.
I dag har jeg litt lyst til og ta 70L og gjøre den om til rekedam, så kan 30L bli brukt til noe annet. Mangler lystopp til den, men det kan jeg jo altids fikse.
Hm, tja, nei, jeg vet ikke. :/
Inaktiv bruker
Må bare legge ut bilder av noen jeg fant her om dagen.
Inaktiv bruker
Nå har jeg kun 2 akvarier oppe. akkurat ferdig med å tømme 30L Satt den bort.
Vet ikke helt om jeg skal sette opp 70L eller om jeg skal sette opp 30L en annen plass, eller bare la vær begge to. :/

Coryene leker og koser seg, rekene plukker og utforsker sitt nye hjem mens eple sneglene har seg. :P

Kankje jeg skal satse på Kulefisk i 70L? Tips? vurderer det meste.
sortvann og en liten sortvannsstimfiskgruppe?
Inaktiv bruker
Hva er det?
egentlig bare vann som er såpass surt og farget at det blir brunt jeg syns det ser så eksotisk ut hehe. og det er jo massevis av vanlige akvariefisk som elsker dette
Inaktiv bruker
var sånn brun farge på vannet i 30L før jeg tømte det. :P
Inaktiv bruker
I dag var jeg i Bodø på Dyrebutikkene der. kjøpte meg lysrør, tenner og mat til pygmeusene.
Var med på utpakkingen av fiske levering på stammbutikken min. De fikk så mye rart, kule fisker og fantastiske maller. Tror jeg må få de til og holde av noen til meg. Masse fine Ancistruser (Ikke vanlig oppdretts variant) husker ikke navnet på dem, venter på svar fra butikken.
På den andre butikken var det bare sorg!!!
Selgern der (Prateprat) solgte en kampfisk til ei dame som skulle ha den i ett vannglass. Jada det gikk kjempe bra! De trenger mat bare en gang i månen! Jeg klarte ikke si noe bare gapa og under akvariene lå det strødd med døde tørre fisker... Jeg gikk, der handler jeg ikke!!! :O
Fy flate! Hva er det som gir folk slike ideer? Å ha en fisk i et vannglass?! Jeg skjønner ikke hva som er vitsen.. Og jeg skjønner hvertfall ikke hva som får en som selger fisker til å si at det er helt ok, og at den bare trenger mat en gang i måneden.. Jeg hadde spurt den mannen om han bare var vikar for noen som kan med fisk...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap