- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 32)
Tropheus Bilder (side 32)
Postet 06.04.08 kl 18:17
Postet 06.04.08 kl 20:42
Postet 06.04.08 kl 20:49
siste bildet så ut som canary cheek skikkelig fine fisker magnar! Det gikk ikke lang til før jeg fikk solgt kirizayngel Fikk mail fra 5 forskjellige på under 1 time etter at annonsen var lagt ut. Men nå har jeg fått solgt de til en som bor 20 min unna. Kanskje vi kan få opp interessen her på vestlandet også
Postet 06.04.08 kl 21:10
Postet 06.04.08 kl 21:27
Postet 06.04.08 kl 21:46
Postet 06.04.08 kl 21:54
Postet 06.04.08 kl 22:00
Endret: 06.04.08 kl 22:05
Vibsisiste bildet så ut som canary cheek :) skikkelig fine fisker magnar! Det gikk ikke lang til før jeg fikk solgt kirizayngel :) Fikk mail fra 5 forskjellige på under 1 time etter at annonsen var lagt ut. Men nå har jeg fått solgt de til en som bor 20 min unna. Kanskje vi kan få opp interessen her på vestlandet også :)
Godt at du ikke solgte dem til feil side av broen da vibsi. fått ryddet rommet og satt inn bord no så nærmer seg. vaske karet og steinene i morgen.så vente på pumpe og kolbe så er det til og kjøre i gang tenker jeg.
Postet 06.04.08 kl 22:48
saffen[QUOTE=Vibsi]siste bildet så ut som canary cheek :) skikkelig fine fisker magnar! Det gikk ikke lang til før jeg fikk solgt kirizayngel :) Fikk mail fra 5 forskjellige på under 1 time etter at annonsen var lagt ut. Men nå har jeg fått solgt de til en som bor 20 min unna. Kanskje vi kan få opp interessen her på vestlandet også :)
Godt at du ikke solgte dem til feil side av broen da vibsi. fått ryddet rommet og satt inn bord no så nærmer seg. vaske karet og steinene i morgen.så vente på pumpe og kolbe så er det til og kjøre i gang tenker jeg.
Hehe jepp!. Det er på tide å få litt flere tropheus interesserte her i bergens området.
Eller ennå bedre: nord'om brua.
Gleder du deg nå da?
Postet 06.04.08 kl 23:15
Postet 06.04.08 kl 23:21
Postet 06.04.08 kl 23:22
Postet 07.04.08 kl 16:54
Vibsi[QUOTE=saffen][QUOTE=Vibsi]siste bildet så ut som canary cheek :) skikkelig fine fisker magnar! Det gikk ikke lang til før jeg fikk solgt kirizayngel :) Fikk mail fra 5 forskjellige på under 1 time etter at annonsen var lagt ut. Men nå har jeg fått solgt de til en som bor 20 min unna. Kanskje vi kan få opp interessen her på vestlandet også :)
Hehe jepp!. Det er på tide å få litt flere tropheus interesserte her i bergens området.
Eller ennå bedre: nord'om brua.
Gleder du deg nå da?
jada no gleder vi oss masse til og få de nye fiskene i hus ja. vasker og reingjør kar og steiner for tiden så.ska bli bra dette ja. håpe de vil yngle litt med tiden og da.
Postet 07.04.08 kl 17:39
Postet 07.04.08 kl 18:34
badatGratulerer med ny fisk "Saffen". Legg ut bilder når alt er klart. Nå kan vel Vipsen tar turen til Oslo! Har du fått mailen fra en ny Ikola eier?
takker for det. skla ta bilder når alt er instalert ja. jobber litt med og vaske litt vulkanstein som ska være i karet, har vært kaldt saltvann kar før så. må vel få skyllt steine og karet litt først ja.
Postet 07.04.08 kl 22:35
Postet 07.04.08 kl 22:46
Mitt tips er at du kaster de lavesteinene langt bort fra et troffe akvariet! Tropheusene kommer til å skade seg på de skarpe kantene, og værst er det med småfisk! Det er ikke noe særlig med enøyde fisk osv.. Det siste du må gjøre er å bore hull i dem hvertfall.. Det er som og kaste barberblader inn i lekegården på en barneskole.. Mitt aller første tropehus kar hadde lavastein i nøyaktig en dag.. Det kosta fiskene mine et par øyne..
Ta en tur ut i naturen og plukk noen fine stein.. Det blir mest naturlig og koster ikke en krone!
Eller så vil jeg gratulere deg med noen spennende fisk.. Gleder meg til og følge med på dem etterverdt som de vokser opp!
Ta en tur ut i naturen og plukk noen fine stein.. Det blir mest naturlig og koster ikke en krone!
Eller så vil jeg gratulere deg med noen spennende fisk.. Gleder meg til og følge med på dem etterverdt som de vokser opp!
Postet 07.04.08 kl 22:56
badatDu har viss mektige tropheusvenner Roger. Jeg får håpe det fins mange nok fisk i sjøen til oss alle.
Det gjør det helt sikkert, det er bare det at dessverre så er det noen som er flinke til å plukke ut det beste først Og det sier seg selv at man ikke får kjøpt alle de beste gruppene selv, da måtte man kjøpt grupper hver gang det kom inn sendinger da.. Det er klart at et stort nettverk gir muligheten for gode kjøp. Sånn er det jo med alt her i verden.. At Roger har holdt på med tropheuser i to tiår er jo helt klart en fordel for han, og igjen oss. Det er lett å glemme alle troffenerdene som ikke sitter på nettet, mange av de svenske traverene bruker heller tiden på telefoner og farter rundt til andre tropheusvenner og bekjente..
Når det er sagt vil jeg si at kvaliteten på tropheusene her i Norge er etter mitt syn( De gruppene jeg kjenner til..) av aller ypperste kvalitet.. Det er fordi alle gruppene kommer fra utlandet, der vi nordmenn er og plukker ut det beste fra våre kjære naboer
Postet 07.04.08 kl 23:15
Postet 08.04.08 kl 02:50