Elins vannvittige vannverden (side 32)

I går tok jeg en opprydning i karene. Fant ut at de 5 ancistrusene som jeg har spart til david måtte gå. De har gått altfor lenge i karantenekaret, og unge David har jeg lest at har fått yngler på ancistrus selv så da går det vel bra. Måtte og gjøre noe med mine 3 bolivianske sommerfuglciklide hanner (herregud for ett langt navn..) Pakket dem og dro ned til Arne på Myrene og håpte på 5 amanoreker og en boliviansk hoe med litt penger i mellom. Håpet ble til stor glede for meg

Ble en kjempedeal med litt skattepenger i mellom: 16 amanoreker, 6 sae og en bolivianer hoe. Rekene og saene har litt å gjøre! Alger alger alger over alt.

Ellers har jeg bestilt blå tigerreker og blue pearl. Gleder meg masse til de kommer!

Og i natt kom Frans og Per med 8 nydelige adolfoi til meg fra danmark. De ble akklimatisert og satt i karet kl 5 på morran og jeg har ikke sjekket dem enda. Håper de har det bra i karantene karet. Hvor det fortsatt var en snik av en ancistrus igjen hehe. Trodde jeg hadde 5 men så var der 6.

Inaktiv bruker
hei elin karantenekare trenger jo en vaktmester ansistrus for å ryde opp i akvariumet hihihihihi
Hehe det har du rett i David

Her er dagens bilder.

Først må jeg jo si at amanorekene har gått i streik. De skuler til meg fra siden av isoporbakgrunnen og jeg syns jeg hørte: *fy faderen her er mer alger enn det er vann*
[External Image]

Her er plantekaret. Vet noen hva den røde planten i senter heter? Legg merke til de små saene mine *himle med øynene*
[External Image]

Her er hva jeg tenkte blå tiger skulle få og bo i. En 54 liter
[External Image]
Inaktiv bruker
kjempefine bileder elin =
Grattis Elin, med adolfoi..og velkommen etter...fikk mine 10 tigerreker i går *ler* De er bare kjempeflotte..fasinerende skapninger..satt opp to 20 liters kar i dag, til reker..10 kar her nå...så rart!!
Navn på plante.
Den rosa og grønne saken heter Alternanthera reineckii eller "Rosefolia pink" som populærnavn. Fra søramerika, stengelplante som kan knipes av og settes rett i grusen, bunnstilken vil så sette nye skudd igjen.

Veldig fin plante, men hos oss varte den ikke lenge, Satanopercaene spiste den opp..
Marris
Grattis Elin, med adolfoi..og velkommen etter...fikk mine 10 tigerreker i går *ler* De er bare kjempeflotte..fasinerende skapninger..satt opp to 20 liters kar i dag, til reker..10 kar her nå...så rart!!

Takk Gleder meg stort over adolfoien. Skal bli så bra å få en liten ordentlig stim av dem. Med de som går å blir fete og voksne hos deg blir det perfekt. De skal få eget kar og greier * drømme*

10 kar wow. Gratulererer Litersjuga er gøy hi hi. Må få komme innom en dag og glo igjen. Alltid gøy å se de perfekte flotte karene dine Marris.

Takk for Id'en Nina
Inaktiv bruker
ElinP
Takk takk var jo ikke helt meningen å fiske etter ros *rødme* Glad dere syns akvariet er pent da :)

Sikker på det ? :P hehehe:P
Johan M
[QUOTE=ElinP]Takk takk var jo ikke helt meningen å fiske etter ros *rødme* Glad dere syns akvariet er pent da :)

Sikker på det ? :P hehehe:P

Ja. :p Men setter pris på det hehe. *Pene alger Elin*?
"Pene alger Elin"
Jammen, de algene er fine de Elin, jeg har samme nesten,
bare i en mørkere grønnfarge.. Ligner litt på sånn skjegg som vokser på trær, sånne veldig gamle trær..

Jeg har samme palme-lignende plante/dyr/alge som du også.. Har ikke en eneste yngel igjen av bujurquinaene. Så da flytta vi de tilbake i 720L, likegreit det. Kan ikke ta noen varmekur med alle de mallene da.. får prøve total mørklegging eller noe. Jeg orker simpelthen ikke å prøve å fange de engang..
Inaktiv bruker
hei elin di algene var kjempefine =

med vennlig hilsen david gabrielsen =
Nå er jeg litt trist. Fant en av de fine nye adolfoiene død i går og tre døde i dag Testa vannet med tre forskjellge nitritt testen: prodak, tetra og jbl alle dråpe testen og fant ingen nitritt. Karet er godt innkjørt og er bb karantenekar, men kun en ancistrus som selskap for coryene. De andre ancistrusene ble flyttet ut 1 dag før adolfoien kom i karet, så jeg tror ikke filteret fikk sjokk. Er mest sannsynlig at de ikke tålte reisen. Noe så kjipt...

Nei Adolfoien har det ikke bra. Bare to igjen nå To til døde.

Men jeg fikk da tidenes beste fiskenyheter!! Blir eier av to stk l027! Og en bikir Gleder meg veldig til å hente dem.

Grenmalla flytta fra 540 og til 325 i påvente av de nye fiskene. Snakk om lett fisk å fange. Den lata som den var dau og lot meg frakte den villig til det nye karet. Morsom fisk. Syns kanskje den ikke ville ha det så bra sammen med bikir...
Ojsann Elin.. fikk helt vondt her. Noe så leit. Men de du skal ha av meg er friske og flotte i hvertfall. Liten trøst men...
Det er hjerteskjærende å se på flotte fisker dø..og ikke kunne gjøre noe.. jeg har vært der. Sender en god klem fra Lillesand..og Ronja hilser.
Det er grusomt å se flotte fisker bare dø.. Takk for omtanken Marris og de jeg venter på er trøst de altså. Klem til deg og Ronja
Masse medfølelse herfra også Elin!
Og så adolfoier da... snufs... jeg skal definitivt vente leeeenge før jeg flytter på mine babyer, uff det er så utrolig leit...
Og i dag har oscarene lagt egg igjen. Nå fikk jeg tilogmed sett at eggene kom ut av den ene og at den andre bare strøk seg etter. Den som ikke la egg hadde ikke noe rør ute. Sist de la var den 25.juni så det er da 8 dager siden.. tett mellom egglegging er vel greit når det blir kaviar av det *ler*

Anen
Masse medfølelse herfra også Elin! Og så adolfoier da... snufs... jeg skal definitivt vente leeeenge før jeg flytter på mine babyer, uff det er så utrolig leit...

Takk for medfølelsen. En hardhaus av adolfoiene har så langt overlevd. Lurer på om jeg skal kalle den mcgyver, siden den har klart seg så langt :p
Inaktiv bruker
hei elin trist at adolfoier dine død jeg synes det er veldig trist når såne fine fisk dør så har jeg selv opplevd men man må bar kome over det.sender en god klem fra meg å fiskene mine fra her i kristiansand =

ps.når jeg opplevde sån trist het sist var når diskusene mine døde jeg vuderte faktisk å ikke kome på skolen dagen etter så trist var jeg at jeg ikke hvile på skolen =

med vennlig hilsen david gabrielsen =
Tilfeldig bekjentskap
© Sindre Fjellvik
Reklame for plussmedlemskap