Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 32)

1. I dag fant jeg 4 Pottifar barn og her er en av dem. De er så nydelige og prikk lik alle sammen bortsett fra størrelsen. Håper det kommer flere nå som han har kviknet til i det nye karet sitt....
2. Her er macho mannen i karet. Han heter Arnold og syns han ser ut som et skikkelig mannfolk....
3. Her er en som har funnet seg en blood worm stiks, og den koser seg veldig. Den holdt på til den var oppspist og ingen kom og forstyrret. Det er egentlig godt gjort så mange som den hadde rundt seg....Ser at den koser seg..)
En sværing av en sandsnegle på nesten 3 cm. Det synes ikke så godt på bildet, men den er ordentlig barbierosa! Håper på å se flere av denne typen etterhvert, de fleste av de andre sandsneglene er nemlig brune
Maretard
En sværing av en sandsnegle på nesten 3 cm. Det synes ikke så godt på bildet, men den er ordentlig barbierosa! Håper på å se flere av denne typen etterhvert, de fleste av de andre sandsneglene er nemlig brune

oj så spennende. Vet du hva den heter? )
En vanlig malaysisk sandsnegle=) Har dukket opp noen artige fargevarianter i det siste, forsøkte en stund å avle frem kun noen som var lattefargede forran og nugattifargede bak i et eget kar, men sneglene som dukka opp der etterhvert hadde ikke denne fargen.
Heidi Ingdal
3. Så er det Pottifar som har flyttet til et annet kar og har kviknet til etter en liten hvileperiode hvor jeg trodde han var død. Det er gutten sin det....


Kanskje den typen snegle også tar seg en liten dvaleperiode av og til? Sånn som eplesnegler kan finne på å gjøre, uten at man egentlig vet noen bestemt grunn?

PS!
Malaysisk sandsnegle ser forresten slik ut, Heidi: beige med mørkebrune striper.
(Dette bildet postet jeg tidlig i tråden her) En 3 uker gammel Corydoras adolfoi yngel sammen med en sandsnegle (som var ansatt som vaktmester i det yngelkaret)

[External Image]
Maretard
En vanlig malaysisk sandsnegle=) Har dukket opp noen artige fargevarianter i det siste, forsøkte en stund å avle frem kun noen som var lattefargede forran og nugattifargede bak i et eget kar, men sneglene som dukka opp der etterhvert hadde ikke denne fargen.

Malaysiske sandsnegler går vel ikke an å fremavle fargevarianter av. De parer seg jo ikke med andre snegler. Det finnes jo mange varianter av sandsnegler men dette kan ikke være en vanlig malayser. Har du sett om du har funnet noe bilde av den? Hvordan er kroppen? 1. Her er kroppen og skallet til en malaysisk sandsnegle. 2. Her er en type som er mer farger på. 3. Så har jeg den jeg kaller big nose. Den har jeg funnet ut kalles malaysisk tornsnegle. Den blir like stor som sullene.
Hadde vært kult med lys rosa sandsnegler da....
1. Her er en av mine største pagodulesnegler. Den har vært veldig passiv helt til jeg flyttet den over i eget kar sammen med sullene. Der er halvparten av karet med grus og andre med fin sand. Dette karet trives de veldig godt i pga at det ikke er noen andre enn de og kampfisker i det. Så liker de veldig godt grusen. Denne her hadde forelsket seg helt i denne hvite stenen. Den tviholdt på den i flere dager. Så morsomt å se at han er blitt mere aktiv også.
2. Her er en nydelig blå snegle med et gyllent skjær i seg. Den er jo så nusselig med den mørke nesen sin...
3. Jeg klarer bare ikke å hoppe over dette bildet av Pottifar jr. De er så fine at jeg kan ikke få sagt det ofte nok. Tenk at jeg har 4 sånne i forskjellige størrelser. Heldig grisen meg....
1. brumlebassen ser ikke helt blid ut her....
2. Her er det tandemhopp fra plante....
3. En nydelig Marisa eple med lys fot.
mona o
[QUOTE=Heidi Ingdal] 3. Så er det Pottifar som har flyttet til et annet kar og har kviknet til etter en liten hvileperiode hvor jeg trodde han var død. Det er gutten sin det....


Kanskje den typen snegle også tar seg en liten dvaleperiode av og til? Sånn som eplesnegler kan finne på å gjøre, uten at man egentlig vet noen bestemt grunn?

PS!
Malaysisk sandsnegle ser forresten slik ut, Heidi: beige med mørkebrune striper.
(Dette bildet postet jeg tidlig i tråden her) En 3 uker gammel Corydoras adolfoi yngel sammen med en sandsnegle (som var ansatt som vaktmester i det yngelkaret)

[External Image]
Ja jeg tror alle sneglene tar hvileperioder så det er nok det Pottifar har hatt. Men jeg er stygt redd for at det er Laffen som har dødd. Finner han ikke igjen da jeg telte opp alle sullene og de små i går. Det er rart at det skal være han for han har vært så aktiv i det siste også. Men mulig han var gammel for han var en av de eldste jeg hadde og en av de største. Man kan vel ikke forvente at de skal leve evig heller...
1. Å så godt å få vasket seg på ryggen....
2. Her er en gjeng med mørke blå med svake striper, nok en ny fargevariant. Disse er små enda så det er mulig den kan bli mer lilla etterhvert. Blir spennende å se. Kroppen ser ganske lys ut bortsett fra nesen den er helt svart...
3. Denne hvite store sneglen klarte å skremme lille Tulle. Hun rygget jo nærmere snegla kom...he he
Her er en blå som liker å spise alger av plantene. nam nam ....
1. Her er en på bladvandring...
2. Her gjelder det å holde balansen .....
3. Her er en eple som gir en bitteliten sandsnegle skyss.....
1. to nydelige posthorn....ser ut som drops vettu...
2. En liten pagodul som er ute på oppdagelsesferd....
3. En nydelig gul sulle....
På tide å få ut noen bilder igjen.
1. Her er en av de hvite jeg har som vasker vindu i dag.....
2. To nydelige store epler. De lyser opp i karet de går i. Her ser de ut til å være veldig gode venner...
3. Her kommer det en ny liten fargevariant. Her er det både hvit, lilla, gul og grønt i fargen på skallet.
1. Her er Arnold sjefen i gata 60 liter. Han er såååfin at jeg ønsker meg flere sånne maskuline karer....
2. Her er en som hette Butt helt til jeg fant ut at det var en dame, så nå heter hun Betty. Er hun ikke fin, har vært i byen å fiksa og stramma opp den ene siden sin.
3. En hvit flying fox....man må bare hoppe uti det noen ganger....
1 og 2. Her er to bilder av pottifarbarna som bare er så nydelige.
3. Her er det den lille lilla eplen som ligger underst som kom først til maten. De ser litt misunnlige ut de andre syns jeg....
1. på jakt etter en godbit i sanda...
2. Tre suller og tre forskjellige farger....
3. Denne gule sullen ser bra barsk ut...Ser ut som han har gjort noe han er veldig stolt av...
Her er tre bilder av en morsom liten skapning. Dette er java sneglene mine som jeg kaller for langnese. Og lang nese det har de. De kan faktisk strekke den enda lenger. De er så morsomme å se på. Den minner meg om en elefantsnabel. )
1. Her er Tulle i samtale med en lilla eple. Hun er så irritert for at den slabedasken av en hanne ikke kan klare å bygge et skumrede engang....sneglen er tydelig forståelsesfull....
Så er det to bilder av min kjære pottifar. Han er mye ute av skallet sitt igjen nå så håper jeg det snart dukker opp noen småttiser igjen. )
Så her er da noen bilder av mine 5 nye orange flotte suller. Jeg syns disse har lengre nese eller munn enn pottifar har. Men det er sikkert bare noe jeg inbiller meg for det er lenge siden pottifar har vært så langt ut av skallet sitt. Så de går i karet sammen med den blå kampfisken og de skal holdes adskilt fra pottifar. Det finns bare en pottifar og ikke 6 stk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap