Mange bøtter vann.. (side 32)

Rart med det der, at de var effektive før men ikke nå.
Jeg savner fiskene mine, hele 200litern min. *snufs*
Godt jeg ikke har solgt den da, tenkte jo på det vettu. Får se om jeg kan ta en tur til horten og hilse på dem snart.
Er jo på en måte nærmere horten nå enn da jeg bodde i stokke (sentrum).
ja, heller trappe opp enn ned :p men, har man begrensninger må man jo ta hensyn til det og. gleder meg til den dagen jeg har plass og slipper å spørre noen som helst om lov :p
Du kan få ha rotkeil-yngelen min på besøk en helg, de er glade i snegler
morroklumpen du :p

ett par mysteriesnegler

[External Image]

[External Image]
Ligner damsnegler men mangler de store antennene. Kanskje det er leverikte snegler - samme som Tante Astrid har? De var egentlig blåere men... har fått av dem jeg også forresten. Vurderer sterkt et par jegersnegler i et par av rekekarene hvor damsneglene er i ferd med å ta over karet nærmest.
ja, vi har sett på det. men det er helt feil farge fra leverikte sneglene. vi kom fram til noe vi trodde det var, men bildene på den websiden var mildt sagt dårlige...

det er en type pestsnegle, den har blitt ganske explosiv økning i dem i det siste. og jegersneglene er mer opptatt av sex for tiden. som du ser på forrige side ignorerte den snegla den kom over :p

her er forøvrig tråden jeg started om den snegla, men det er ikke blitt noen endelig konklusjon, selv om jeg er ganske sikker.
og her er ett bilde med en damsnegle på, noen mysteriesnegler og baby eplesnegler, med linjal :p de store mysteriesneglene er enda større enn dette forresten

[External Image]
Hadde masse av de mysteriesneglene jeg og, drepte hele gjengen, for de spiste opp plantene mine :P
kanskje det er derfor noen av plantene mine er ganske hullete selv med god gjødsling :p
ja. det er en type pestsnegler
ja, jeg vet det, men den er ganske pen til å være en pest :p


[External Image]
Det der er da ingen pest vel
Endelig har vinden roet seg, hadde blåst ett tre over veien her igår. Heldigvis har vi en flink bonde som tar seg av slikt med en gang.
Har vært nydelig vær
Søt trille det der
He he ja så langt oppi landet har vel ikke stormen nådd
Mens her på kysten har det vært stiv kuling i nesten to dager, var verst igår, iallefal utover kvelden, regnet å.
Bor ganske utsatt til jeg faktisk, på toppen av et fjell, så her blåser det rimelig hardt :P Ikke like ille som kysten, men fortsatt opp i tiv kuling
neida, lille bartefreser er ingen pest, og ganske søt der den dirrer i vannet som en kollibri :p

nå har alle bladene falt ned på bunn og.

venusene skremte meg, når jeg slo på lyset så sto en hanne bom stille mellom noe planterøtter, med finnene utspilt, så ikke ut som den pustet. måtte pirke borti den for å vekke den... men nå svømmer alle fornøyd omkring
Stakkars venusen da, må jo få sove i fred :o
bytta litt vann idag, ser ikke ut til å ha lagt en demper på hverken venus eller triller. ser to triller som fyker litt hit og dit, og resten av gjengen er ganske rastløse de og. virker som en stimfisk beroliger dem litt, som om de forsikrer om at det er trygt :p

venusene går dypere ned i karet nå etter at jeg bytta vann også. som om de undersøker litt mer :p

nå går det nye eheimfilteret og putrer i ei bøtte, og der skal det stå til jeg får medisinert rekekaret.
Æsj jeg ser bare 4 stjerner, altså mistet enda to siden jeg kjøpte dem. Arg, hadde jeg bare vist hva det kom av.
uffda, var ikke morsomt. får håpe de bare gjemmer seg godt eller noe =/
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap