Anders' akvarierom [NR. 1] (side 32)

Sjekk de lange følehornene som er synlige på øverste bildet! Det er jo flere ganger lengre enn reka selv!
Plussmedlem
mona o
Sjekk de lange følehornene som er synlige på øverste bildet! :) Det er jo flere ganger lengre enn reka selv!


Ja, de er jammen godt utstyrt med følehorn! Kanskje reker har dårlig syn og at følehornene er viktige? Ikke vet jeg, kan egentlig ganske lite om reker. Men syntes det er veldig gøy! Har noen reke-arter på ønskelista også
Plussmedlem
Fant noen Green Laser-egg igjen i dag. Ikke så mange denne gangen, kanskje like greit nå
De har jo lagt egg mye nå for tiden, men akkurat nå litt hadde de en liten pause, til i ettermiddag. Da fant jeg noen egg, antakelig lagt i dag. Vet ikke om jeg gidder å plukke de ut denne gangen, jeg... tror det er nok yngel i akvariet over snart!

Flinke eggleggere dette her har blitt Som regel er nesten alle befruktet. Svært gledelig! Men når jeg skal begynne å selge ut blir det nok mye styr, da. Jeg tror det er ganske mange! Jeg aner ikke hvor mange, men, det må da være minst 50 yngel? Vet ikke, men jeg har jo plukket mange egg, og mange har klekket! I akvariet til de voksne har jeg klart å telle ca. 12 yngel på en gang også :p
For alt jeg vet, kan det være over 100. Men jeg tør ikke "si noe", for jeg er så usikker. Men jeg tror kanskje jeg lar eggene være denne gangen. Det var ikke mange jeg kunne se, heller


Noen av eggene. Planteblader er yndlingsstedene å legge eggene for mine Green Laser.
[External Image]
Plussmedlem
Beskjærte rekebildene jeg tok før i dag litt. Det ene tok jeg til profilbilde

Sånn ble de, etter noe justering for å få frem fargene bedre;


[External Image]

[External Image]
Plussmedlem
I dag blir det et par Corydoras eques-bilder Det har blitt en sjelden vare, for equesene har skjønt at kameraet har et fælt, blinkende lys, så de stikker av når de ser det!

Men i går kveld fikk jeg tatt noen bilder av de flotte equesene. Jeg har noen store og flotte eksemplarer, selvfølgelig viltfangede. Den største hunnen er skikkelig feit! Og hun er stor ellers. Målte hun vel til minst 7 cm med halen, så hun er ikke akkurat liten De andre er store busser også.
De har vært i litt hyperaktivitet om dagen. Dessverre tror jeg at jeg har vært veldig uheldig og fått med bare hunner, så drømmen er å få kjøpt noen flere etterhvert. Men den er ikke lett å finne




Se på det søte blikket på bildene...
[External Image]

[External Image]
Fint. Nå må du betale for et nytt tastatur til meg. Jeg siklet så fælt at det ble kortslutting.
Utrolig fin og vakker Cory.
Fantastisk vakre smykker ;D
De er jo bare så flotte disse coryene
Håper du får tak i noen hanner etterhvert da ,litt kjedelig med bare hunner,blir ikke noe oppdrett på den måten
Plussmedlem
Seriøst... i natt drømte jeg om speilrefleks! Jeg hadde endelig fått kjøpt meg Canon EOS 600D, og jeg tok noen fantastiske bilder av blant annet Corydoras eques. Men jeg våknet, da, og da var kameraet dessverre borte.

Men nå tror jeg at jeg har bestemt meg; det må bli Canon EOS 600D til konfirmasjonen! Med min økende interesse for fotografering (ikke bare fisk) må jeg ha det


Ting går sin vante gang ellers. Ikke så mye akvariehobby nå. I går tok jeg et vannbytte på alle akvariene bortsett fra 98 literen med Corydoras eques. Jeg vil vente èn uke til, for jeg vil forsøke å bare få de i lekshumør, så jeg evt. kunne se litt flørting og om det er noen hanner inni bildet...
Husk å få med et bra macro objektiv!
Det er viktig, nesten umulig uten god macro og få topp bilder!

Flotte rekebilder og gratla med Green laser egg !
Plussmedlem
Og for å ta et veeldig off topic-innlegg må jeg fortelle at jeg har begynt å trene litt :p Jeg fikk noe merkelig hardt i hodet en kveld, og tenkte; "I morgen skal jeg begynne å trene. Ut og gå!"
Jeg som går ut i skogen for meg selv er litt spesielt. Jeg er forsåvidt frilufts-fyr, men opp i den kjedelige skogen over boligfeltet... alene? Så ofte? Det har jeg aldri giddet før. Men nå er jeg søre godt i gang, og nå skal jeg ikke gi meg heller! Nå skal jeg komme i bedre form, og ikke gjør det noe å gå ned noen kilo heller! Det er jo selvsagt et mål. Litt mindre søtt i helgene og mer gåing ordner saken, håper jeg. Jeg er så drittlei av å være såpass lat, og jeg orker ikke så mye PC lenger, faktisk. Så da tar jeg heller en gåtur, og det verste er at jeg plutselig liker det

Dette gjør jeg fler ganger i uka. I morgen har vi gym, og med en småsprø gymlærer blir det gjerne nok den dagen, men tirsdag må jeg ut. Og i dag har jeg gått, og i går. Flink?

Nå ble det nok babbel om Anders K's fantastiske livstilsendring (hehe), men noen ganger må jeg bare få det lit ut, selv på steder som er for helt andre ting

Nå er det Ingen grenser på NRK - også inspirerende!
Å komme seg ut å gå er en lise både for kropp og sjel ,det gjør bare godt uansett hva målet er.
Selv har vi en liten hund her i huset som drar meg ut uansett vær og vindforhold.
Kan til tider være hardt å komme i gang ,men når en først er ute er det stort set bare godt. Så synes du er flink jeg ,fortsett med det
Tren, Tren og tren!
Det er gøy og i tillegg får du bedre humør og mer positiv av det!
Faktisk! Det er bevist av forskere...
Du virker ikke som en sur type uansett, ikke det jeg mener, du er kjempe hyggelig å snakke med du!
Men leste faktisk en rapport som beviste dette, noen stoffer som kroppen skiller ut eller noe sånn, var ganske innviklet.

Selv trener jeg nesten hver dag, og trening trenger ikke å være 50 armhevninger om dagen og løping til du kjenner blodsmaken smyge seg inn i munnen din. Kan like gjerne være en tur i skogen
Savner de varme sommerdagene der jeg satt alene inni skogen med det "hemmelige" fiskevannet mitt og slappet av og fisker aure før jeg gikk tilbake og studerte dyrene og om kveldene kunne jeg se hjort på markene. Deilig var det! Og ikke minst når det var blåbær! Hehe!
Håper det blir ordentlig med snø her så jeg kan gå langrennsturer i skogen og på fjellet!

Stå på Anders!

PS: Ikke glem fiskene, lett og glemme seg bort, neida... Hehe
Plussmedlem
Jeg merker det absolutt selv at jeg blir mer positiv, jeg Det virker avstressende, rett og slett... det er veldig godt å komme seg ut og gjøre andre ting enn å sitte inne.

Det hørtes skikkelig idyllisk ut det der du fortalte forresten, Emil Naturen er herlig, og det har jeg alltid syntes. Det har blitt en del hyggelige overnattingsturer ved fiskevann i fjellene i Telemark, vi har et "fast" sted vi gjerne er flere ganger om sommeren.
Fisking og friluft er kjempe kjekt. Greit med litt avveksling
Fisking elsker jeg, klarer ikke å gå i fjellet uten fiskestangen på ryggen(Helst i hendene)
Må bare si at etter å ha lest denne bloggen. Har jeg nok fått cory dilla Fikk plutselig lyst på masse MASSE corydoras
Plussmedlem
Martin Guppy Tilrem
Må bare si at etter å ha lest denne bloggen. Har jeg nok fått cory dilla :) Fikk plutselig lyst på masse [B]MASSE[/B] corydoras :)

Det var utrolig hyggelig å høre Det er alltid gøy å inspirere noen til noe en selv brenner for!

Tusen takk for hyggelige ord
Plussmedlem
Dessverre er akvariehobbyen bare et stress for tiden, lite glede å finne i den for meg for tiden. Jeg må si at jeg ikke vet helt hvorfor, men det er da slik. Jeg orker ikke å være på akvarierommet for tiden, faktisk, for filterets lyd sprenger hodet mitt. Nå er det så dårlig trykk i det utvendige filteret i 230 literen at det er i grenseland mot å ikke være bra for fiskene. Forrige nettbankbetaling var jo ikke vellykket, selvfølgelig, og i dag gjorde vi et nytt forsøk. Nå krysser jeg fingrene... da blir det da mulig å oppholde seg der inne!

Jeg har sånn halvveis bestemt meg for å selge ut noen arter; adolfoi, Orange Laser og CW006. Pastazensis, som er den siste arten i akvariet, greier jeg ikke selge... så akvariet blir nok selv om det ikke er et akvarium jeg liker særlig godt. For høyt for meg! Og når jeg evt. skal fange fisk blir det jo et mareritt, rote rundt med hoven i det store, høye akvariet blant flere-og-tjue Corydoras. Ikke en jobb som frister!

Jeg hadde lyst på flere arter, hadde fler på ønskelista, men alt er i dvalemodus for tiden. Når alt jeg skal gjøre i hobbyen bare blir et ork er det ikke særlig mye tanker om nye fisk! Jeg vet ikke hva som ødelegger det, jeg har jo planlagt en stor reol og greier... det må nok vente.

Men nå håper jeg at en ny filter-topp skal gjøre det litt bedre. Da skal jeg ihvertfall orke å være der inne i over 5 minutter!

(Beklager for et negativt innlegg, men akkurat nå hadde jeg ikke så mye positivt å skrive om!)
Stakkar, jeg følersikkelig med deg!!! Tenk så jev*elig å ikke orke og være på et akvarierom jeg syns faktisk at det er bra at du skriver om dette. Da tråden handler om dine opplevelser med akvarier.
Synes så synn på deg! Håper du får til bake den inspirerende gnisten du har/hadde for akvarier.
Plussmedlem
Huffda, sånt er ikke gøy... Tråden din som alltid har vært hyggelig og spennende lesing...
Håpe det bedrer seg for deg da...
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap