Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 32)

det er vel samme typen mennesker som tror veskehunder er en egen rase som lever i ei lita veske og kan bo der hele livet. bare at disse fisk-i-vannglass ikke er helt klar for det å ha seg veskehund så de får starte smått med noe som ikke er så ille når det dauer. :-o
Inaktiv bruker
Var veldih nær med og fortelle sannheten, han har jobbet i dyrebutikk i mange år. Ei stond i stavanger. Trasig at folk er sånn.
Inaktiv bruker
HAHA! Nå har jeg kjøpt meg Annamia normani (Vietnamesisk giraffgrønnling VF)
skal hente dem 11. Mai.

Min kjære snegle (Fatso!) har vandret til snegle himmelen.
Rip Fatso

ÅÅ sånne grønnlinger er så søte. Synes de ser ut som øgler i grunn. Hva betaler du for dem og hvor store er de?
Inaktiv bruker
Han blir dypt savnet.

Ja, de ser utrolig geniale ut, koster 160,- stk, aner ikke hvor store de er, tipprt 4-5 cm.
Inaktiv bruker
Enkelte folk trenger og tenke seg om!
Fikk en email i dag fra en som skulle selge meg reker! :P
Greit nok det men det var nok bare tull ja! :P heheh, han påstod at det var en kryssning mellom kirsebær og amoreker!! xD måtte jo forklare at det ikke var mulig, men han stod på sitt, så jeg ble hvist det ene og det andre... ;P
I dont like Scam! :P

Gleder meg så sykt til Fredag 11. Så skal jeg hente mine Annamia normani!
Blir så genialt. Sikler litt på Chaetostoma VF colombia, "bulldog-malle".
Krysning av kirsebær og amano ja, den var god...
Inaktiv bruker
Ikkesant! ;P heheh, måtte le. :P
lurer på hvordan de hadde blidt. ;P Grønnflekkete rosa monster. ;P
Jørg1 AKA Spock
Ikkesant! ;P heheh, måtte le. :P lurer på hvordan de hadde blidt. ;P Grønnflekkete rosa monster. ;P

Jørg1 AKA Spock
…Sikler litt på Chaetostoma VF colombia, "bulldog-malle". :)

Det er mange Chaetostoma'er som er litt mer "fargerike" enn den vanlige som kommer i Colombia mix'ene som butikkene får inn... Jeg fikk tak i L457, Chaetostoma sp. "Tiger" som har en rødtone på halen og de varierer i farge fra mørk grå (hunner) til nesten sort (hanner) med mønster av hvite prikker og streker… En utfordring med denne arten er at de skal ha kjølig vann for å overleve lenge i akvarie og ekstremt rent vann, så her gjelder det flere vannbytter i uken eller automatisk vannbytte. De skal også ha kraftig sirkulasjon og masse oksygen i vannet, så disse passer ikke til beplantede kar.... Gulrotgresets vokser faktisk i dette karet til tross for én difussor og to luftestener... Jeg kjøpte også en ekstern kjøler fra Aqua Medic til mine 457'er, og etter at jeg kunne gi dem konstant 22 grader ble de mye mer fargesterke og aktive i karet.
Inaktiv bruker
OI:O Den hørtes vrien ut. :O Har ikke plass nå uansett.
Er jo en del av sjarmen det. Litt sånn med apistoer også, nesten umulig å få lek på en del av dem med mindre man gir dem helt optimale forhold... I motsetning til vanlig Ancistrus som leker så lenge man har vann i karet...

Men "vanlig" Chaetostoma (bulldog'en) er nok mindre kravstor men den blir en del større enn 457'en...så den er det mange som holder og får oppdrett på. Var "Catfish of the month" på Planet Catfish for litt siden så der finner du mye info om dretting av den. Håper det blir action på mine 457'er da de ikke er drettet enda...men de ble jo først eksportert i fjor vinter....
Inaktiv bruker
Ja, det er gøy med utfordringer, liker litt vanskelige fisker som er spennende og krever litt ekstra.
Men tenker at jeg må finne en plasering for karrene mine, har lite plass og det er vanskelig og plasere karene uten å få sollys på dem.
Reol på gjesterommet er mitt forslag, ikke alle som er like happy for det. ;P
I mitt hodet så er reol på gjesterommet ekstremt logisk, overnattings gjester er jo bare på besøk i ny og ne og med en reol der så blir jo rommet brukt hele året...

Jeg har tatt steget ut og slått meg sammen med noen kompiser og rigget opp en ekstern akvariekjeller. I løpet av sommeren får vi på plass 100+ kar på farmen vår... Til tross for det har jeg ikke rigget ned karene jeg har hjemme, galskapen lenge leve...
Inaktiv bruker
Problemet med gjesterommet er at når senga står der er det 58cm å gå på :P Ikke akkurat plass til begge deler. men jeg har en bod der varmtvannstankene står, der er det plass (Om jeg tar bort alle skoene til dama) :p Men rommet er 30 varmegrader. :P
Eller jeg kan vente til om 2 år, da flytter vi tilbake til Trondheim... ;P
heheh, bor alt i kjelleren, så her blir det vanskelig. Slukulle gjærne hatt huset til mine foreldre der er det VELDIG god plass. Fjøs, kjeller og masse plass til å bygge ut. :P
Inaktiv bruker
60litern!
Lyset på 60L irriterer meg grenseløst!! Nå har jeg byttet lysrør og tenner, men skiten slår seg av og på hele tiden... Må være noe feil med det ellektriske inni...
Hm, tror ikke det går ann og åpne engang.
Vet ikke engang merket. :O
Inaktiv bruker
70l
Sitter her og tenker litt på 70L Har lyst å gjøre noe rått med den, Må bygge en reol som 60l og 70L kan stå på. Men så var det, hva skal man ha der. Litt lyst på noen ciklider eller noe med stein bakkrund og sterk straum.
Har en stein strand i nærheten med runde fine steiner, skjære dem i to og lime (med silikon) på glasset bak. Hadde jo vært noe.
Tror det må tegnes litt her.
Inaktiv bruker
Satt og tenkte litt på denne reolen. 1400,- med alle delene fra Webzoo. :P
Hadde vært kult, men får ikke lov.
Men jeg skal pushe og presse litt før jeg gir meg. ;P
Se den "Flotte" skissa. :P LOL
Inaktiv bruker
Glemte skissa! :S

[External Image]

Nå skal jeg prøve og natt filme i 128L

Er ikke den rette til å snakke, så gira og utålmodig som jeg er, men om det er 2 år til dere flytter igjen, så hadde jeg sikkert tenkt godt igjennom store akvariekjøp og greier. Eller, jeg liker å TRO at jeg hadde klart å vurdere det, haha. Men samtidig, så kan jo mye skje på 2 år og etter 2 år... hvem vet, kanskje dere har helt andre planer? Kanskje planene deres endres om 2 uker, 1 måned, et år osv.. isåfall er det jo bare å sette igang, hehe.

Hehe gjesterom høres jo ut som et bra sted med akvarier..tro å ha nattlys da også så gjestene har noe å se på når de legger seg /eventuelt at de våkner av at du sitter og kikker inn i akvariene XD
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap