Inger Annes akvarieprosjekt (side 33)

Aggi
Høres ut som et morsomt prosjekt, Inger Anne! :) Har du tenkt å lage et tema, eller bare tilfeldig stasj?

Det blir nok mest stæsj, men det må være stæsj som passer sammen, og står til hverandre. Mulig at det kan bli litt sjørøverpreg over det hele, med hodeskalle og skattekiste...
Høres ut som ett morsomt prosjekt. Sikker på at kulene liker ei pen hodeskalle å svømme i.. hehe
Kanskje et vrak, også? Finnes det ikke slike effekter i lekebutikker, forresten? Der er vel ting laget av giftfri plast også?
Det er litt begrenset hva man har plass til i en 40-liter, da Jeg planlegger mangefarget, neonfarget grus, men må se litt på det. Mange kuler takler ikke rødt og rosa (av en eller annen merkelig grunn). Dessuten blir jeg litt nervøs av hva stoffer fargene er laget av.
Jeg hadde Eddie fra Iron Maiden i det gamle karet mitt. Puttet slangen i ræva på den og boblene kom ut kjeften. Var faktisk utrolig tøfft. Har ham fremdeles i en kasse med diverse akvarieutstyr. Kjøpt på Tropehagen..
Hvis du heller kjøper glassperler (de uten bly-glasur), så slipper du neongrusen.
SoVe
Jeg hadde Eddie fra Iron Maiden i det gamle karet mitt. Puttet slangen i ræva på den og boblene kom ut kjeften. Var faktisk utrolig tøfft. Har ham fremdeles i en kasse med diverse akvarieutstyr. Kjøpt på Tropehagen..


Skulle ha kobla slangen til andre veien, det hadde vært kult ;P
Ja hadde bare det gått an. Som når minstemann lager "boblebad"........ Ha ha ha
I dag ligger Bartesnoppen pal som han skal, og finneviftingen er igang. Han er en god far. Og Madammen virker litt mindre desperat Hun er mer avslappet. Det var nok godt å få ut den rogna, tenker jeg.
Ingen tvil om at det flyter av hormoner i vannet nå. De andre hannancistrusene er også desperate etter å stifte familie. En av dem har okkupert den andre skiferhula. Jeg tviler på at det blir noe i den, rett og slett fordi hula er for stor for han. Han vil aldri greie å sperre inngangen skikkelig, slik en malle skal kunne når det er småttiser å passe på. En anne av hannene har parkert seg under ei rot, og vifter frenetisk med finnene. Ikke det at det er noe å passe på der, men øvelse gjør mester... De stakkars palettene i det samme akvariet er temmelig frustrerte av det hele. De er temmelig i gytehumør selv, men alle potensielle steder å legge egg, er okkupert av gyteklare ancistrushanner, breddfulle av hormoner.
Hehehe... Du kan jo legge ned et kaffekrus til dem
Hehehe. Ja det kan jo være løsningen

Det er utrolig deilig å se på mallehalen som stikker ut av skiferhulen. Gamlefar er en god far. Ikke noen svinsing og svansing fram og tilbake, slik som i går. For øyeblikket har Madammen sugd seg fast på frontglasset, slik at jeg kan se magen hennes. Den er innhul, den! Og hun var god og feit før gytingen i går! Ingen tvil om at det var mye rogn som måtte trykkes ut. Men jo mer rogn, jo flere småttiser for meg
Dyrehagen
Ingen tvil om at det flyter av hormoner i vannet nå. De andre hannancistrusene er også desperate etter å stifte familie. En av dem har okkupert den andre skiferhula. Jeg tviler på at det blir noe i den, rett og slett fordi hula er for stor for han. Han vil aldri greie å sperre inngangen skikkelig, slik en malle skal kunne når det er småttiser å passe på. En anne av hannene har parkert seg under ei rot, og vifter frenetisk med finnene. Ikke det at det er noe å passe på der, men øvelse gjør mester... De stakkars palettene i det samme akvariet er temmelig frustrerte av det hele. De er temmelig i gytehumør selv, men alle potensielle steder å legge egg, er okkupert av gyteklare ancistrushanner, breddfulle av hormoner.


jeg ser det hele for meg!!^^
Kunne ønske paret mitt var sånn!
Haslana and fishes
Kunne ønske paret mitt var sånn!:(

Tro meg, det tok tid å komme dit. De har irritert vettet av meg med denne nesten-leken i det siste.

Håper bare noen coryer snart kaster seg på lasset. De har også hatt nesten-lek den siste måneden. Men jeg skal forsøke med litt flytting av fisker etter neste helg (skal sette opp det siste karet mitt, men må vente til etter foreldrene har vært på besøk). Jeg har ferdig innkjørt pumpe, så det er bare å sette det igang.
Bartesnoppen er en virkelig god far. Han hviler aldri fra oppgaven sin. Finnene vifter hele tiden, og han styrer rundt og pusser tydeligvis litt innimellom. Av en eller annen merkelig grunn, så er de andre mallene fryktelig nysgjerrige. Det er særlig de andre ancistrusene (inkludert Madammen), men også min L-128 er også med i "stimen". De holder alle på rundt hula, og mange av dem har sugd seg fast utenpå. Det virker som om en av de andre hannene har lyst til å snike seg inn. Ikke vet jeg hvorfor han vil dette. Det er ihvertfall en stor fordel med dette: jeg får sett mye til mallene mine for tiden
Av og til lurer jeg på om jeg er stokk dum! Ihvertfall er jeg en smule bortreist. Scene: jeg slamsuger i discuskaret. Dette gjøres manuelt, og vannet (og dritten) ender i en 25-literskanne, som jeg etter slamsugingen skrur lokket på og bærer ut på badet. Av og til glemmer jeg å følge med på om hvor full kanna er, og enkelte ganger har det begynt å renne over. Denne gangen ser jeg plutselig at kanna er i ferd med å bli full. Men løfter hevertenden i kanna ut av kanna, i stedet for å løfte enden i akvariet ut. Jeg ser det begynner å renne ut over gulvet, skjønner fort tabben, og forsøker å løfte akvarieenden ut i full fart. Men jeg ser ikke på mens jeg gjør det, og løfter den ikke høyt nok. Dermed fortsetter vannet å strømme ut over gulvet. Det tar et halv sekund før jeg tenker på å se på enden jeg har i akvariet. Først da får jeg stoppet vannstrømmen. Hvordan får jeg det til???
Dyrehagen
Av og til lurer jeg på om jeg er stokk dum! Ihvertfall er jeg en smule bortreist. Scene: jeg slamsuger i discuskaret. Dette gjøres manuelt, og vannet (og dritten) ender i en 25-literskanne, som jeg etter slamsugingen skrur lokket på og bærer ut på badet. Av og til glemmer jeg å følge med på om hvor full kanna er, og enkelte ganger har det begynt å renne over. Denne gangen ser jeg plutselig at kanna er i ferd med å bli full. Men løfter hevertenden [I]i kanna[/I] ut av kanna, i stedet for å løfte enden i akvariet ut. Jeg ser det begynner å renne ut over gulvet, skjønner fort tabben, og forsøker å løfte akvarieenden ut i full fart. Men jeg ser ikke på mens jeg gjør det, og løfter den ikke høyt nok. Dermed fortsetter vannet å strømme ut over gulvet. Det tar et halv sekund før jeg tenker på å se på enden jeg har i akvariet. Først da får jeg stoppet vannstrømmen. [I]Hvordan får jeg det til???[/I]


*tullflirer*
dette hender ALT for ofte her!!x)
Hehe.. har skjedd her også. Tror en liten panikk og at man "fryser" litt i situasjonen gjør at man reagerer for sent.

Linka
Det går ikke ei uke uten at jeg greier å søle skikkelig utover gulvet, og det på stadig nye måter! Såpass at jeg må fram med håndklær for å tørke opp. Det er et under at gulvet er like helt.
Dyrehagen
Det går ikke ei uke uten at jeg greier å søle skikkelig utover gulvet, og det på stadig nye måter! Såpass at jeg må fram med håndklær for å tørke opp. Det er et under at gulvet er like helt.


Da må jeg faktisk spørre deg hvordan du får det til. Litt distre ??

Linka
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap