Tropheus Bilder (side 33)

badat
[QUOTE=Vibsi]Den skal tydligvis ikke eg svare på hehe...

Jo da. Du skal være med for at jeg har noe å slå. He...he...

hahaha...
trenger litt råd. ska snart begynne og innrede karet til tropehusene som jeg skal det være i karet.hvilken type stein? lavastein,rundesteiner sprengstein? og evt hvilke type planter og hvor mange. trenger sårt litt råd og veilledning ja.
saffen
trenger litt råd. ska snart begynne og innrede karet til tropehusene som jeg skal det være i karet.hvilken type stein? lavastein,rundesteiner sprengstein? og evt hvilke type planter og hvor mange. trenger sårt litt råd og veilledning ja.

Bruk hva du syns er penest! Hvor stort er akvariet ditt? Hvor mange tropheus er det ?

Som tidligere nevnt, vil jeg virkelig fraråde deg bruk av lavastein.

Planter kan du også ha, men disse kan bli spist opp av tropheusene.. Crinum er en sikker vinner,. Kraftige blader og tåler en trøkk!
Kristian Hennig
[QUOTE=saffen]trenger litt råd. ska snart begynne og innrede karet til tropehusene som jeg skal det være i karet.hvilken type stein? lavastein,rundesteiner sprengstein? og evt hvilke type planter og hvor mange. trenger sårt litt råd og veilledning ja.

Bruk hva du syns er penest! Hvor stort er akvariet ditt? Hvor mange tropheus er det ?

Som tidligere nevnt, vil jeg virkelig fraråde deg bruk av lavastein.
Helt enig med kristian her...unngå de steinene. Bruk enten kalk eller ennå bedre det som er gratis:naturen.
Planter: Crinum har vi i karet vårt og. Valesinera (eller ka det no heter) får også stå i fred. Eller javabregner. Du kan ha så mange planter du vil, men det er ikke særlig med planter i tanganyika sjøen. Det er vel bare for pynten sin del at vi bruker det..
Kalkstein med hull i er veldig bra for yngel, for da har de masse gjemmesteder.
Siden du har biltemasand ville jeg plukket noe stein som var i samme fargetoner som den. Skal du ha bakgrunn i karet?
Du kan også dekke bunnen med stein og ikke lage noe særlig med steinrøser,bare noen små topper her og der. Det er sånn mange steder i sjøen.
Det der gjør du akkurat som du vil. Det er masse forskjellige akvarier du kan se på, og få litt tips fra også Feks her inne på medlemsakvariene.
Er det noe mer du lurer på så er det bare å spørre. Kan jo finne en dag neste uke du kan komme å se.

Fluva fx5
tja får se hva vi gjør med innredningen. ska ikke være lett nei.

det nye filteret kom i dag og det var jo ikke så reint lite heller det nei. du store hendelse for en størrelse på fx5 en da. hehe men ser jo at det er jo ikke noe innmat med da. det hadde jo ikke jeg akkurat tenkt på da nei. trodde det fulgte med jeg da. men den gang ei. så nok ett spørsmål fra meg hv bør enn ha i filteret? kull? biokuler? annet? ska ikke helt være lett og være nybegynner da nei. uff hehe
Jeg har satt opp mitt med "standar" eheimoppsett. Ehfimech nederste kurv og Eheim Substratpro i de andre kurvene. Hadde bioballer i den først, men var ikke fornøyd med partikkelfiltereingen da.
Nils Vollstad
Jeg har satt opp mitt med "standar" eheimoppsett. Ehfimech nederste kurv og Eheim Substratpro i de andre kurvene. Hadde bioballer i den først, men var ikke fornøyd med partikkelfiltereingen da.

Få tak i filtervat og legg den opp på øverste kurv, Nils. Det skal hjelpe mot små partikler. Hvis du er enda ikke fornøyd så gjør du det samme nedover.
Formulerte meg nok litt dårlig. Nå med oppsett med eheim filtermatriale er partikkel filtreringen bra. Det var med bioballer at jeg ikke var fornøyd med partikkel filtreringen. Da hadde jeg fylt alle kurvene med bioballer.
saffen
tja får se hva vi gjør med innredningen. ska ikke være lett nei. det nye filteret kom i dag og det var jo ikke så reint lite heller det nei. du store hendelse for en størrelse på fx5 en da. hehe men ser jo at det er jo ikke noe innmat med da. det hadde jo ikke jeg akkurat tenkt på da nei. trodde det fulgte med jeg da. men den gang ei. så nok ett spørsmål fra meg hv bør enn ha i filteret? kull? biokuler? annet? ska ikke helt være lett og være nybegynner da nei. uff hehe

Kull trenger du ikke i med mindre du medisinerer. Men vi har hatt i efimech i de to nederste og noen små steiner i øverste skuff,husker ikke hva det heter. Så blåfilter, og filtervattmatte på toppen for å fjerne de minste partikklene.
Det er ganske dyrt med sånn filtermasse... Lønner seg kanskje å kjøpe på nettet..husker desverre ikke pris i hodet. Fiskene er her å koser seg de. Ingen hast for vår del asså Så ta den tiden du trenger med å ordne akvariet visst du trenger det.
Her er noen flere Red cheek. God helg.
Fine fisker Magnar.
Jeg må si de vokser bra hos deg.

Roger
Ja jeg tror vi får sende all yngel til en liten ferie på liertoppen
Man blir vel aldri lei av bulu points nei!
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Alle bildene er av sjefen selv..
Roger Kaasa
Bulu...

Perfekte flekker på den i midten der roger!
Ikola
Endelig har jeg også blitt en Tropheus eier!
Har tenkt på å skaffe meg Tropheus i flere år. Etter å ha sett bilder i denne tråden og sett alle de fine gruppene som har vært til salgs den senere tiden kunne jeg ikke bare gå å tenke lenger.

Fikk en gjeng med Ikola over fjellet på fredag . Veldig fornøyd.

Frode
Hei Frode.

Er du blitt lei maller nå Forøvrig går det utmerket med L-46ene vi kjøpte.

Tropheus er litt annerleds ja, for oss som er vant med maller og sør-amerikanske ciklider, er det lett å få nakkesleng når man ser på fisken Det er full fart hele tiden. Vurderer å bytte en av mallereolene med en 2x325/375, til Tropheus, vi får se med tiden.
Hei Bengt.

Er ikke blitt lei maller :o) Men det er nok greit å ha noe med mer liv i.

Merker Tropheus er annerledes ja. Det er kun maller i akvarieboden min, pluss det ene akvarie med Tropheus. I Tropheus karet er det full pedal dagen lang og når jeg skal se til mallene så er det frem med lommelykt :o)

Du skal ikke se bort fra at det blir litt mindre mallekar her og ;o) . Muligens jeg setter opp noen flere Tanganika kar .

Tror ikke vi skal snakke for høyt om dette, Geir blir vel helt i fra seg ;o)

Fint å høre at L-46'ene har det bra.

Frode
Begynner og ta form i karet no. Karet er kommet inn i huset og på sinn plass. fyllt i 75kg med biltema blåsesand. lagt i noen steiner trenger nok litt flere. satt i min ny ervervede fluva fx5. Malt bak glasset svart så nå gjennstår bare og få tak i noen steiner til og fylle vann. og kjøre inn karet litt. så er det fiske tid.
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap