- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Elins vannvittige vannverden (side 33)
Elins vannvittige vannverden (side 33)
I går la de bolivianske sommerfuglciklidene egg. De la dem natt til i går. Morsomt, har aldri hatt egg på slike før. De går jo i en 160 liter med mange andre sultne fisk og la eggene midt i suppa så om det blir noe er det bra jobba...
Her er først hoa med egg, så ett bilde med dem begge på
Tilslutt var den en linselus som ble så søt på bildet så jeg forstørra han litt opp
Her er først hoa med egg, så ett bilde med dem begge på
Tilslutt var den en linselus som ble så søt på bildet så jeg forstørra han litt opp
Postet 06.07.08 kl 17:02
Grattis!!
Grattis med eggene da!
Jeg har bare et spørsmål... Det med diskus, hvorfor går de noen ganger i helt "rene" karr uten grus og planter og med bare en liten potte i mitten av karet?
Jeg har bare et spørsmål... Det med diskus, hvorfor går de noen ganger i helt "rene" karr uten grus og planter og med bare en liten potte i mitten av karet?
Postet 06.07.08 kl 23:56
Man har de i BB kar (BarBunn) for det gjør renhold enkelt. Ofte er disse diskusene i oppvekst og trenger mye for. For at ikke foret skal ligge på bunn nedi sand eller grus å rotne har man bar bunn. Enklere å fore mye og fjerne det overskytende enn å sitte hele dagen og passe på at de eter hver bit. Dessuten er det mange ganger at man da medisinerer diskusen og må ha det hygenisk og igjen lett å holde rent. Planten har man pga. utseende og litt for at de tar opp nitrat.
Postet 07.07.08 kl 00:15
Inaktiv bruker
jeg må gratulere deg elin med egg på Boliviansk sommerfuglciklide håpe du får di til =
Postet 07.07.08 kl 11:09
ElinPMan har de i BB kar (BarBunn) for det gjør renhold enkelt. Ofte er disse diskusene i oppvekst og trenger mye for. For at ikke foret skal ligge på bunn nedi sand eller grus å rotne har man bar bunn. Enklere å fore mye og fjerne det overskytende enn å sitte hele dagen og passe på at de eter hver bit. Dessuten er det mange ganger at man da medisinerer diskusen og må ha det hygenisk og igjen lett å holde rent. Planten har man pga. utseende og litt for at de tar opp nitrat.
takk for det, der lerte jeg noe nytt
Postet 07.07.08 kl 12:00
Eggene til Bolivianerene var blitt flyttet og sprellet rundt ved siden av steinen, nede i cuban. Jeg trodde eggene var blitt spist og veivet handa mi nedi der for å pynte på cuban. Da ble pappa bolivianer sinna og jaget meg. Gikk greit med alle hehe.
Hentet meg to nydelige L027, en flott gibbiceps og en praktbikir i natt. Alle er nydelige. Skal se om ikke det kommer noen bilder etterhvert.
Hentet meg to nydelige L027, en flott gibbiceps og en praktbikir i natt. Alle er nydelige. Skal se om ikke det kommer noen bilder etterhvert.
Postet 08.07.08 kl 10:59
Inaktiv bruker
gleder meg til å se bilder =
Postet 08.07.08 kl 14:35
Postet 11.07.08 kl 14:38
Postet 11.07.08 kl 14:49
De er kjøpt av Michael Niesar her på forumet Er helt enig at de er nydelige eksemplarer. Tusen takk
Postet 11.07.08 kl 14:53
Postet 11.07.08 kl 15:07
Er aldri noen andre enn oscarene selv som eter egga. Om jeg skulle foreslått null mat til dem, hadde jeg klart å overholde det i en dag eller to og så, hadde de triste øynene og logringen overtalt meg til å slippe ned litt mat igjen. Oscarer er gørr gode til å tigge! hehe
I dag har de bolivianske sommerfuglciklidene frittsvømmende yngel forresten.
I dag har de bolivianske sommerfuglciklidene frittsvømmende yngel forresten.
Postet 11.07.08 kl 20:24
Endret: 11.07.08 kl 20:25
Postet 11.07.08 kl 20:42
I går fant jeg jegersnegl egg
Pluss at jeg tømte 40 literen som stod i stua fordi den skulle egentlig til Oslo i dag. Det ble ikke noe av. Fiskene ble sent med Frans, og det var 12 boraras micros. Skulle bare vært ni for en har daua :s
Ellers var jeg hos Lars Erik og Nina og fikk se alt det fine de har. Coryegg og heros yngel bl.a
Pluss at jeg tømte 40 literen som stod i stua fordi den skulle egentlig til Oslo i dag. Det ble ikke noe av. Fiskene ble sent med Frans, og det var 12 boraras micros. Skulle bare vært ni for en har daua :s
Ellers var jeg hos Lars Erik og Nina og fikk se alt det fine de har. Coryegg og heros yngel bl.a
Postet 14.07.08 kl 10:39
Postet 17.07.08 kl 13:07
Postet 17.07.08 kl 14:09
Postet 18.07.08 kl 08:05
Så bra at oscarene spiste foret Nina!
Og ja jeg har fått den linken nå, masse fint utstyr
Sitter her og grubler for meg selv, og tenkte jeg skulle lette litt på trykket over grublingen. Jeg har nemlig lyst til å trappe ned på akvariegalskapen min. Har hverken tid, råd eller helse til å drive så "stort" som jeg gjør nå. Da må jeg kvitte meg med en hel del.., men så er det om helsa holder til å stresse med salg og hehe. Den gjør nok det, men stress = ikke bra.
Jeg må og velge hva jeg vil ha fortsatt og hva som må gå. Jeg tenker at jeg beholder storkaret oppe for oscarene, panaquene osv i det karet er hjertestenene mine. Nede vil jeg beholde rekene (19 literen og 54 literen), mulig at 160 literen blir, og 325 literen. Greit å ha ett kar til om noe skulle skje.
Da blir det 128 liter og reolen igjen å selge. Samt hauger med fisk.... Corydoras Panda, brochis splendens, s.barbatus, c.arcuatus, en skokk og haug med apistogramma bitaeniata og borelli, c.davidsandsi, utstillingsguppier, løvehodeciklider(2 stk), ancistrus sp., sebradanio, amano reker, rødkurvciklide lekspar, killier(Aphyosemion Maculatum), stjernedanio, lekspar med L144, corydoras black leksgruppe og ungfisk, sterbai leksgruppe (svær!), røde kirsebærreker, grønne sverddragere, bolivansk sommerciklide lekspar, kampfisk, kuhliiål, 2 l144 til, dragefinner, ottoer og sikkert masse jeg har glemt. Blir skauer med planter å selge i samme slengen.
Mye fisk jeg har. Kanskje derfor jeg føler at det er for mye å stelle med hehe.
Og ja jeg har fått den linken nå, masse fint utstyr
Sitter her og grubler for meg selv, og tenkte jeg skulle lette litt på trykket over grublingen. Jeg har nemlig lyst til å trappe ned på akvariegalskapen min. Har hverken tid, råd eller helse til å drive så "stort" som jeg gjør nå. Da må jeg kvitte meg med en hel del.., men så er det om helsa holder til å stresse med salg og hehe. Den gjør nok det, men stress = ikke bra.
Jeg må og velge hva jeg vil ha fortsatt og hva som må gå. Jeg tenker at jeg beholder storkaret oppe for oscarene, panaquene osv i det karet er hjertestenene mine. Nede vil jeg beholde rekene (19 literen og 54 literen), mulig at 160 literen blir, og 325 literen. Greit å ha ett kar til om noe skulle skje.
Da blir det 128 liter og reolen igjen å selge. Samt hauger med fisk.... Corydoras Panda, brochis splendens, s.barbatus, c.arcuatus, en skokk og haug med apistogramma bitaeniata og borelli, c.davidsandsi, utstillingsguppier, løvehodeciklider(2 stk), ancistrus sp., sebradanio, amano reker, rødkurvciklide lekspar, killier(Aphyosemion Maculatum), stjernedanio, lekspar med L144, corydoras black leksgruppe og ungfisk, sterbai leksgruppe (svær!), røde kirsebærreker, grønne sverddragere, bolivansk sommerciklide lekspar, kampfisk, kuhliiål, 2 l144 til, dragefinner, ottoer og sikkert masse jeg har glemt. Blir skauer med planter å selge i samme slengen.
Mye fisk jeg har. Kanskje derfor jeg føler at det er for mye å stelle med hehe.
Postet 18.07.08 kl 10:18
Postet 18.07.08 kl 10:27
Postet 18.07.08 kl 10:52