Elins vannvittige vannverden (side 33)

I går la de bolivianske sommerfuglciklidene egg. De la dem natt til i går. Morsomt, har aldri hatt egg på slike før. De går jo i en 160 liter med mange andre sultne fisk og la eggene midt i suppa så om det blir noe er det bra jobba...
Her er først hoa med egg, så ett bilde med dem begge på
[External Image]

[External Image]

Tilslutt var den en linselus som ble så søt på bildet så jeg forstørra han litt opp
[External Image]
Grattis!!
Grattis med eggene da!

Jeg har bare et spørsmål... Det med diskus, hvorfor går de noen ganger i helt "rene" karr uten grus og planter og med bare en liten potte i mitten av karet?
Man har de i BB kar (BarBunn) for det gjør renhold enkelt. Ofte er disse diskusene i oppvekst og trenger mye for. For at ikke foret skal ligge på bunn nedi sand eller grus å rotne har man bar bunn. Enklere å fore mye og fjerne det overskytende enn å sitte hele dagen og passe på at de eter hver bit. Dessuten er det mange ganger at man da medisinerer diskusen og må ha det hygenisk og igjen lett å holde rent. Planten har man pga. utseende og litt for at de tar opp nitrat.
Inaktiv bruker
jeg må gratulere deg elin med egg på Boliviansk sommerfuglciklide håpe du får di til =
ElinP
Man har de i BB kar (BarBunn) for det gjør renhold enkelt. Ofte er disse diskusene i oppvekst og trenger mye for. For at ikke foret skal ligge på bunn nedi sand eller grus å rotne har man bar bunn. Enklere å fore mye og fjerne det overskytende enn å sitte hele dagen og passe på at de eter hver bit. Dessuten er det mange ganger at man da medisinerer diskusen og må ha det hygenisk og igjen lett å holde rent. Planten har man pga. utseende og litt for at de tar opp nitrat.

takk for det, der lerte jeg noe nytt
Eggene til Bolivianerene var blitt flyttet og sprellet rundt ved siden av steinen, nede i cuban. Jeg trodde eggene var blitt spist og veivet handa mi nedi der for å pynte på cuban. Da ble pappa bolivianer sinna og jaget meg. Gikk greit med alle hehe.

Hentet meg to nydelige L027, en flott gibbiceps og en praktbikir i natt. Alle er nydelige. Skal se om ikke det kommer noen bilder etterhvert.
Inaktiv bruker
gleder meg til å se bilder =
I går kom rekene Flotte blå tigerreker, skjønne blue pearl, sorte sandsnegler og ferskvannstang. Nesten julekvelden her.

Blå tigerreke
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Blue pearl
[External Image]

Sorte sandsnegler
[External Image]

Tangen
[External Image]

I dag legger oscarene egg igjen *himle med øynene*
Har du kjøpt de blå tigerrekene av en privatperson? De var rrrålekre, altså!
De er kjøpt av Michael Niesar her på forumet Er helt enig at de er nydelige eksemplarer. Tusen takk
ElinP
I dag legger oscarene egg igjen *himle med øynene*

Du trenger vel knapt å fôre de andre fiskene i akvariet? Rogn er næringsrik mat.
Er aldri noen andre enn oscarene selv som eter egga. Om jeg skulle foreslått null mat til dem, hadde jeg klart å overholde det i en dag eller to og så, hadde de triste øynene og logringen overtalt meg til å slippe ned litt mat igjen. Oscarer er gørr gode til å tigge! hehe

I dag har de bolivianske sommerfuglciklidene frittsvømmende yngel forresten.
Alt jeg har lest og hørt om oppførsel fra Oscarer minner svært så mye om kulefisk. ;-D

Grattis med yngel!
I går fant jeg jegersnegl egg

Pluss at jeg tømte 40 literen som stod i stua fordi den skulle egentlig til Oslo i dag. Det ble ikke noe av. Fiskene ble sent med Frans, og det var 12 boraras micros. Skulle bare vært ni for en har daua :s

Ellers var jeg hos Lars Erik og Nina og fikk se alt det fine de har. Coryegg og heros yngel bl.a
Jegersnegle egg og skivesnegle. Håper skivesneglens dager er talte snart *ond latter*

Hvis du får til de der må jeg få kjøpt noen av deg, som kan ta de ekle skivesneglene hos meg og.

De nye oscarene spiser alt de får de og, spirulina sticksene fra deg feks. gikk ned både på høykant og tvers..
Så bra at oscarene spiste foret Nina!

Og ja jeg har fått den linken nå, masse fint utstyr

Sitter her og grubler for meg selv, og tenkte jeg skulle lette litt på trykket over grublingen. Jeg har nemlig lyst til å trappe ned på akvariegalskapen min. Har hverken tid, råd eller helse til å drive så "stort" som jeg gjør nå. Da må jeg kvitte meg med en hel del.., men så er det om helsa holder til å stresse med salg og hehe. Den gjør nok det, men stress = ikke bra.

Jeg må og velge hva jeg vil ha fortsatt og hva som må gå. Jeg tenker at jeg beholder storkaret oppe for oscarene, panaquene osv i det karet er hjertestenene mine. Nede vil jeg beholde rekene (19 literen og 54 literen), mulig at 160 literen blir, og 325 literen. Greit å ha ett kar til om noe skulle skje.

Da blir det 128 liter og reolen igjen å selge. Samt hauger med fisk.... Corydoras Panda, brochis splendens, s.barbatus, c.arcuatus, en skokk og haug med apistogramma bitaeniata og borelli, c.davidsandsi, utstillingsguppier, løvehodeciklider(2 stk), ancistrus sp., sebradanio, amano reker, rødkurvciklide lekspar, killier(Aphyosemion Maculatum), stjernedanio, lekspar med L144, corydoras black leksgruppe og ungfisk, sterbai leksgruppe (svær!), røde kirsebærreker, grønne sverddragere, bolivansk sommerciklide lekspar, kampfisk, kuhliiål, 2 l144 til, dragefinner, ottoer og sikkert masse jeg har glemt. Blir skauer med planter å selge i samme slengen.

Mye fisk jeg har. Kanskje derfor jeg føler at det er for mye å stelle med hehe.
Ååååå, det er jo nesten litt for gale, men man må høre på helsa, det er den viktigste!
Skulle veldig gjerne tatt meg en tur inn å hentet arcuatusene dine, men det er langt til deg Du får ha lykke til med nedtrappingen, jeg ser for meg at det er myyye vanskeligere enn å trappe opp
Trappe opp gikk veldig greit da hehe. Føler og at nedtrapping er vanskeligre, men det skal vel gå på ett vis.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap