Dagens blomst (side 33)

Litt flere bilder fra hagen.. [External Image][External Image][External Image]
Plussmedlem
Var ute nå, og fant ut at jeg ville prøve å ta noen blomster-bilder. Dessverre har jeg bare et kompaktkamera, så rosebildene ble ganske håpløse, og de andre ble ikke særlig bra de heller. Men skal ut igjen nå og prøve å ta fler!

Vet ikke hva blomstene heter, har ikke spurt min mor heller nå. Hvis noen har lyst er det fritt fram for å "identifisere", hehe

(Rosebildene er altså ikke med!)

Hei Anders. Det øverste bildet ditt er av en Pelargonium, mer spesifikt navn på akkurat denne vet jeg ikke. Kanskje noen andre her vet? Denne kan overvintres inne. Bilde nr 2 er av en Dahlia, som finnes i et utall vakre varianter. Dette er en plante som overvintres ved at knollen tas opp, og plantes neste vår. Nederst er bildet av en Petunia, som er en sommerblomst. Fine bilder
Plussmedlem
Har hørt noen av disse navnene før, ihvertfall Petunia var kjent, men jeg klarer ikke huske hvordan hva ser ut, hehe :p
Jeg synes nå den øverste blomsten til Anders ligner på en valmue... Synes jeg ser antydning til frukten inni blomsten... Og det er en valmuefrukt ved siden av den også?
Ja, det har du jammen rett i, Trond. Jeg bøyer meg i støvet. Der var jeg nok for kjapp. Ser helt klart ut som en valmue i midten og frøkapsel ved siden av. Jeg har aldri sett en valmue som er så fyllt! Beklager!
Hehe, tror vi hadde samme valmue her i fjor... Men, nå skal det sies at den faktisk lignet så på en Pelargon at madammen her trodde det var en Pelargon hun også
Et snarbilde av stolt gartner med sin aller første rose, litt preget av hardhendt behandling under transport. Mor har kastet lappen, men vakre er de, både rose og gartner :o)

[External Image]
Gråværsbilder, kornblomst først
[External Image]

Solhatt, i år har den virkelig trått til
[External Image]

Og så en forskrekket agurkurt, er georgineknoppen farlig tro? Eller er den bare glad?
[External Image]
Fikk tatt noen fine bilder av blomstene her om dagen, så da må jeg jo legge de inn her

Disse er ikke fra min hage, men fra den flotte hagen til venninnen min.[External Image][External Image][External Image]
Og noen fler...[External Image][External Image][External Image]
Dagens blomst er en solsikke fuglene har sådd, hvilende på årets avling av gulrøtter og sjalottlauk. Flest gule røtter i år :o)

[External Image]
Hagen min er bare litt årstidsforvirret...

[External Image]

[External Image]

Ja, vi er faktisk i oktober, og rosene mine blomstrer! Dette er Nostalgie og Rumba. I tillegg til disse to, står også den ene Rhapsody in Blue med massevis av knopper.
Melankolsk morgenstund i blåtimen før soloppgang etter første ordentlige nattefrost her. Humler og sommerfuglers favoritt i tre stadier:

Kuletistel i knopp
[External Image]

Bie og blomst
[External Image]

Frossen frøstand
[External Image]

Å, jeg elsker blomster!!

Hos meg blomstrer klatrerosene villig enda! I november!!! Nå har vi hatt frost noen netter dog, så jeg vil tro det brått er over nå.

Resten av hagen er dekket til for vinteren, og venter bare spent på våren.
Jeg fant, jeg fant en Primula! I februar! Snøen gikk innunder en busk i går, denne har ikke fått det latinske navnet "først hun" for ingenting. Hurraaaa! Det blir vår!
[External Image]
[External Image]


Fin denne også,eller jeg er litt amatør enda
Linda W
Jeg fant, jeg fant en Primula! I februar! Snøen gikk innunder en busk i går, denne har ikke fått det latinske navnet "først hun" for ingenting. Hurraaaa! Det blir vår! [IMG]https://lh5.googleusercontent.com/--CrL5_Lxhq8/T0pIHyGfW_I/AAAAAAAACLA/KgK8fSEJWbc/s500/Image2.jpg[/IMG]

Allerede? her kan jeg se langt etter mine blomster enda...Men jeg venter og venter på at disse skal komme opp av jorden snart....
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap