Mange bøtter vann.. (side 33)

Tror nok ikke det, de pleier komme frem ved foring, men nå er det altså bare 4. Desverre har jeg ikke deksel over karret, så det kan godt hende de har hoppet ut og ligger bak akvariet. Men der får jeg jo ikke sett før jeg evnt tømmer det.
Rart det der med klokka, er råsulten og ser på klokka, jammen skulle jo ikke vært sulten ennå, men den er jo stilt så egentlig stemmer det. Tror det blir altfor seint på meg idag, venter besøk og vi skal se film, men hakke fått tak i den ennå. Igår kom den først godt over 9, mens en egentlig skulle vært her før 8. Det er virkelig ikke lett å være A menneske.
hehe, aner ikke hva slags menneske jeg er, en salig blanding :p liker å dra meg i senga, men har ingen problemer med å stå opp klokka 6 heller når jeg må på jobb.

flytta venusene igår, de sprella vilt i vannoverflata når jeg skrudde av lyset. ble litt engstelig da det var rett ved ett av de avskårne hjørnene. så jeg telte nøye til morran idag og så bare 9, helt til jeg så den forskrekka og paralyserte fisken stå bom stille innimellom no planter. men nå virker alt greit med alle
Godt er det, nå skal jeg slenge meg ned med en film
skal spise bakt potet snart =D
så skal jeg måle, og begynne å planlegge. huet mitt altså :p skal prøve å gå for en ordentlig bakgrunn denne gangen, hvis jeg finner noe som er i passe størrelse og pris. så hvis alt går bra, blir nok 64 litern karantene/yngelkar :p
Så du er merkelig sånn som meg?:P
skal se film etterpå jeg og
skal ikke jeg, er ikke filmmenneske :p

da har jeg spist, (nam) og målt, 85 litern skal nok få plass ja. må nok bare få tilpasset ett nytt underlag. (beskytte sjenken mot vannsøl)

og er ikke denne nusselig da. fant den i en klosterruin i england

[External Image]
Jøssemann! Joa den var jo utrolig kul egentlig!
Hva er det egentlig?
en type salamander, jeg vet ikke helt hvilke arter de har nordøst i england for å være ærlig.
ja, den var kjempesøt. bodde i en gammel steingrav fyllt med regnvann :p


driver fremdeles å tenker på hvordan jeg eventuellt skal innrede 85 litern, er nesten helt sikker på at den passer på sjenken (men vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av 64 litern da.. kanskje kjøpe ett møbel til den og plassere den midt på stuegulvet :p

funderer litt på korkbakgrunn, ser man får kjøpt det i flere butikker, men vet jo ikke hvor mye man trenger til en flate som er ca 70x35...

og jeg har jo fisk fra både asia og søramerika, funderer å splitte dem, men hvilke skal jeg ta over, lurer jeg på xD

så 2 venusyngler nå nettopp, den ene var så liten at den må ha kommet fra en senere klekking, eller så sulter den.. er bare yngler og snegler i karet nå, så den blir hvertfall ikke jaktet på :p
Nhaaa, den var utrolig fin altså, kjempe skjønn. Det er så gøy med ynglene, gleder meg til å høre mer om dem.
Den ene yngelen er enten fra senere egglegging eller den er ikke like tøff i matfatet, tror nok det siste. Hva forer du med? Litt synd sommeren er over, ellers kunne du jo bare funnet no snadder til dem i nærmeste dam. De voksne venusene digget levende myggiser.
har noe for beregnet på betta som torstein på krizoo mente ville være smått nok, og liquifry beregnet på små eggeleggere. jeg ser dem ikke spise, men dem lever jo ennå, så noe må de få i seg.
He he sikkert det samme jeg har, kjøpte til bettaene når de fikk unger. Betta starter eller no sånt heter den. Synker sakte ned mot bunnen.

Du vet de steinene dine jeg syntes var så fine, de var avrundet og i to farger, hvitt og rødoransje tror jeg det var. Fikk du tak i dem hen??
vor jeg fikk tak i dem? på tropehagen, de hadde no steinkampanje. tror den på sjøsiden i horten har noe ennå. men jeg har ikke turt å bruke den i akvarie, ble litt skeptisk når jeg tenkte meg om. aner jo ikke hva slags stein det er.

hvite og nesten rød/oransj/rosa eller no :p
De fleste steiner er ganske trygge, Likte utrolig godt de forsteinede trærna til mona o jeg da, det kunne jeg godt tenkt meg å ha her i karret jeg har nå. Har litt lyst til å kjøpe ett noe større kar til å ha her, men men, skal jeg til afrika må jeg spare nå.
ja, de penga vokser ikke på trær desverre. som du sikkert har oppfattet har hjernen min fullstendig tatt over og har begynt å planlegge ganske hardt :p
bor på en måte heldigvis hjemme og kan spare opp det meste jeg tjener (hvis jeg bare ikke hadde vært så flink til å bruke penger, men jeg sparer uansett mer enn jeg bruker, heldigvis :p)


har nesten bestemt meg for en bakgrunn av kork, det er forholdsvis billig, og ganske pent.
Det er det jeg har i 200litern, ble jo litt skuffet da jeg trodde det var lagd av biter fra barken, men det er bare ei plate. Slett og kjedelig. Men lett å gjøre fin da, om man tar seg litt tid til å pelle ut biter, så blir den ruglete. Jeg gjorde andre veien og festet avkapp med tannpirkere, da ser bakgrunnen mer levende ut.
Den farger vannet ganske godt i begynnelsen, gjør det sikkert surere å. Helst har jeg lyst på sånn bakgrunn med bark man ser i ene artikkelen. (gidder ikke lenke siden nettet brukte så lang tid)
ja, tror jeg leste samme artikkel ja :p kommer vel litt an på hvor man bestiller. tropefisk har denne beskrivelsen på naturkork bark: Bark fra korketrær. Barken leveres i forskjellige størrelser (20-90 cm), rund eller halvrund.
aquamanias står det bare korkbark bestilling i kilo :p

så får vi se. kork er jo lett, så himla dyrt blir det ikke. de innvendige bakgrunnene er som regel himla dyre, feil størrelse, bygger for mye ut eller er bare jåte :p
Helt enig, sett mange fine bakgrunner, men da er de gjerne dyre. Jeg dreit meg jo skikkelig ut på kjøpet av korkbakgrunnen min. Kjøpte den fra danmark og viste ikke om den 200grense greia. Bestilte derfor noen røtter og slikt oxo. Det hele kom på til slutt godt over 1000 kr, selv om det jeg bestilte bare kom på nærmere 400kr.

Så noen dager senere når jeg er i bergen ser jeg de har den der. Mye billigere enn det det kom på å bestille. Utrolig kjedelig, derfor er jeg ganske usikker på å handle over nett.
Tilfeldig bekjentskap
© Cato-Andrè K. Bøthun
Reklame for plussmedlemskap