- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Leifs verden (side 33)
Leifs verden (side 33)
Siden du spør... jeg leser innleggene her, men aner egentlig ikke hvorfor jeg gjør det. Ender ofte opp med å bli oppgitt og småirritert, selv om jeg også liker å lese om andres erfaringer med L og C maller. Alltid koselig å lese om de fisketypene som ligger mitt hjerte nærmest.
Akvaristikk ispedd både det signaturen din handler om, samt drikking. To ting jeg ikke synes hører hjemme på et forum som også brukes av yngre.
Jeg hadde ikke villet at mine barn skulle lese om slikt. Sånt er det nok av andre steder, og jeg kunne ønske at AF var fritt for slikt, hvert fall så til de grader tydelig og direkte som du skriver om det.
Jeg sliter litt med å forstå at det skal være nødvendig å legge ut om øldrikking, andre voksne aktiviteter, fyllebilder og gud vet hva på et akvarieforum. Til slikt finnes det faktisk andre steder å opprette en blogg, hvor du kan være mer din egen herre over temaer og innlegg enn det du kanskje er her på AF.
Vet ikke om du blir sur nå, men dette er ment konstruktivt... Den som spør får som kjent svar
Jeg kan jo skrive om andre ting enn akvaristikk i min tråd også, men har aldri fått et eneste innlegg moderert der. Jeg tenker at det kanskje kan ha noe med hva slags "off-topic" temaer som nevnes? Drikking og det andre der finnes ikke i min tråd, for å si det slik.
Akvaristikk ispedd både det signaturen din handler om, samt drikking. To ting jeg ikke synes hører hjemme på et forum som også brukes av yngre.
Jeg hadde ikke villet at mine barn skulle lese om slikt. Sånt er det nok av andre steder, og jeg kunne ønske at AF var fritt for slikt, hvert fall så til de grader tydelig og direkte som du skriver om det.
Jeg sliter litt med å forstå at det skal være nødvendig å legge ut om øldrikking, andre voksne aktiviteter, fyllebilder og gud vet hva på et akvarieforum. Til slikt finnes det faktisk andre steder å opprette en blogg, hvor du kan være mer din egen herre over temaer og innlegg enn det du kanskje er her på AF.
Vet ikke om du blir sur nå, men dette er ment konstruktivt... Den som spør får som kjent svar
Jeg kan jo skrive om andre ting enn akvaristikk i min tråd også, men har aldri fått et eneste innlegg moderert der. Jeg tenker at det kanskje kan ha noe med hva slags "off-topic" temaer som nevnes? Drikking og det andre der finnes ikke i min tråd, for å si det slik.
Postet 05.06.09 kl 19:21
ElinHSiden du spør... jeg leser innleggene her, men aner egentlig ikke hvorfor jeg gjør det. Ender ofte opp med å bli oppgitt og småirritert, selv om jeg også liker å lese om andres erfaringer med L og C maller. Alltid koselig å lese om de fisketypene som ligger mitt hjerte nærmest. Akvaristikk ispedd både det signaturen din handler om, samt drikking. To ting jeg ikke synes hører hjemme på et forum som også brukes av yngre. Jeg hadde ikke villet at mine barn skulle lese om slikt. Sånt er det nok av andre steder, og jeg kunne ønske at AF var fritt for slikt, hvert fall så til de grader tydelig og direkte som du skriver om det. Jeg sliter litt med å forstå at det skal være nødvendig å legge ut om øldrikking, andre voksne aktiviteter, fyllebilder og gud vet hva på et akvarieforum. Til slikt finnes det faktisk andre steder å opprette en blogg, hvor du kan være mer din egen herre over temaer og innlegg enn det du kanskje er her på AF. Vet ikke om du blir sur nå, men dette er ment konstruktivt... Den som spør får som kjent svar ;-) Jeg kan jo skrive om andre ting enn akvaristikk i min tråd også, men har aldri fått et eneste innlegg moderert der. Jeg tenker at det kanskje kan ha noe med [I]hva slags[/I] "off-topic" temaer som nevnes? Drikking og det andre der finnes ikke i min tråd, for å si det slik.
Tar dette som kontruktiv kritikk ElinH og blir hverken sur, sint eller oppgitt. Vi er alle forskjellige, men ser hva du skriver. Men skjønte ikke helt det du skrev, sitat:::Akvaristikk ispedd både det signaturen din handler om::: sitat slutt. Tolker det som om jeg har skrevet om noe som omhandler sex?!?! Kan ikke huske jeg har gjort det, men mulig jeg tar feil, eller tolker deg feil. Synes det er rart at tråden plutselig blir moderert etter nær 6 5 0 innlegg for det som er "UPASSENDE" har vel ikke kommet i løpet av de siste dagene skulle jeg tro. Men det er helt klart tydelig forskjell på de som modererer her på AF. Jeg går god for at upassende ting slettes, men når ting som angår akvaristikken blir slettet, ja da begynner jeg å lure. Det har skjedd i dette tilfelle. Har ikke noe i mot noen moderatorer, og synes stort sett de gjør en grei jobb.
Du skriver også:::jeg leser innleggene her, men aner egentlig ikke hvorfor jeg gjør det. Ender ofte opp med å bli oppgitt og småirritert, selv om jeg også liker å lese om andres erfaringer med L og C maller. Alltid koselig å lese om de fisketypene som ligger mitt hjerte nærmest::: sitat slutt. Anbefaler deg derfor ikke å fortsette med å lese i tråden min, da jeg IKKE ønsker å gjøre folk irriterte og oppgitte. En kan vel kanskje si at mitt akva-eventyr er kjedelig som stort sett går ut på div typer ancistrus og div typer cory. (Har også en 160L med noen ciklider). Så det er kanskje ikke så spennende for mange om det ikke er disse typer med fisk som ligger hjerte nærmest. Jeg har hatt mange fiske typer gjennom tiden jeg har holdt på som akvarist, og delt erfaring og deltatt aktivt i debatter her, og fått mange hyggelige tilbakemeldinger, derfor må jeg også ta til meg kritikk når jeg fortjener dette. Takk for din tilbakemelding ElinH, skal skjærpe meg ;- =)
Postet 05.06.09 kl 22:14
Hehe, du har jo akkurat endret signaturen din nå.. den hadde jo dette om "lets pray" bare for et par timer siden
Setter pris på at du ikke tok det så alt for ille opp, forresten.
Mulig at jeg var litt uklar, altså. Jeg mente at jeg følger jo spesielt med på de trådene som skrives av folk med samme type fisk, og akvarieinteresse, som meg - corydoras. Morsomt å lese om andres opplevelser, dessuten snapper jeg opp lærdom hele tiden av det. Det som har gjort meg oppgitt og småirritert her, er ikke det du skriver om fiskene og akvariene (naturligvis, jeg messer jo om det samme i min egen tråd) - men om drikkevaner og slike voksensaker som jeg mener ikke hører hjemme på AF.
Poenget er - AF er et "smalt" nettsted, og de som kommer hit gjør jo det fordi de ønsker å lese om fisk og akvarier. Diverse annet kan jeg (og andre) lese om andre steder, det finnes da jammen nok å velge mellom - hvis du skjønner
AF bør jo holdes slik at det sømmer seg for folk i alle aldre, siden akvariehobbyen er en "aldersløs" hobby. Derfor tenkte jeg at kanskje tråden modereres pga slikt som kanskje hadde passet bedre i en blogg på VG eller noe i den duren. Alt til sin tid og sitt sted, som det heter.
Vi kan jo heller ikke regne med at bare fordi det er en personlig tråd kan den omhandle like mye annet utenomsnakk som den omhandler akvarier - all den tid vi faktisk oppholder oss på en akvarieforum. Da ligger det vel i nettstedets natur at det meste vi skriver er akvarierelatert, selv om det såklart er høyde for å sukke over en dårlig dag på jobben, eller en håpløs bikkje som stakk til skogs og slikt.
Nils har jo allerede beklaget at enkelte "on-topic" ting som har med fisk å gjøre dessverre forsvinner under modereringen. Det er sikkert fordi det som blir stående igjen skal gi mening og ikke bare være bruddstykker.
Nå synser jeg mye, siden jeg ikke vet hva enkeltmoderatorer tenker, eller moderatorene som gruppe, altså. Det var bare mine 2 cent siden du spurte om synspunkter.
Setter pris på at du ikke tok det så alt for ille opp, forresten.
Mulig at jeg var litt uklar, altså. Jeg mente at jeg følger jo spesielt med på de trådene som skrives av folk med samme type fisk, og akvarieinteresse, som meg - corydoras. Morsomt å lese om andres opplevelser, dessuten snapper jeg opp lærdom hele tiden av det. Det som har gjort meg oppgitt og småirritert her, er ikke det du skriver om fiskene og akvariene (naturligvis, jeg messer jo om det samme i min egen tråd) - men om drikkevaner og slike voksensaker som jeg mener ikke hører hjemme på AF.
Poenget er - AF er et "smalt" nettsted, og de som kommer hit gjør jo det fordi de ønsker å lese om fisk og akvarier. Diverse annet kan jeg (og andre) lese om andre steder, det finnes da jammen nok å velge mellom - hvis du skjønner
AF bør jo holdes slik at det sømmer seg for folk i alle aldre, siden akvariehobbyen er en "aldersløs" hobby. Derfor tenkte jeg at kanskje tråden modereres pga slikt som kanskje hadde passet bedre i en blogg på VG eller noe i den duren. Alt til sin tid og sitt sted, som det heter.
Vi kan jo heller ikke regne med at bare fordi det er en personlig tråd kan den omhandle like mye annet utenomsnakk som den omhandler akvarier - all den tid vi faktisk oppholder oss på en akvarieforum. Da ligger det vel i nettstedets natur at det meste vi skriver er akvarierelatert, selv om det såklart er høyde for å sukke over en dårlig dag på jobben, eller en håpløs bikkje som stakk til skogs og slikt.
Nils har jo allerede beklaget at enkelte "on-topic" ting som har med fisk å gjøre dessverre forsvinner under modereringen. Det er sikkert fordi det som blir stående igjen skal gi mening og ikke bare være bruddstykker.
Nå synser jeg mye, siden jeg ikke vet hva enkeltmoderatorer tenker, eller moderatorene som gruppe, altså. Det var bare mine 2 cent siden du spurte om synspunkter.
Postet 05.06.09 kl 22:50
ElinHHehe, du har jo akkurat endret signaturen din nå.. den hadde jo dette om "lets pray" bare for et par timer siden ;-) Setter pris på at du ikke tok det så alt for ille opp, forresten. Mulig at jeg var litt uklar, altså. Jeg mente at jeg følger jo spesielt med på de trådene som skrives av folk med samme type fisk, og akvarieinteresse, som meg - corydoras. Morsomt å lese om andres opplevelser, dessuten snapper jeg opp lærdom hele tiden av det.
Ja der ser du ElinH. Jeg tok dine ord til etteretning og endret signaturen min. Et steg i riktig retning? Hehe. Ja det er gøy å lærerikt å følge andres tråder som dretter samme fisk som en selv. Plukker stadig opp ting som forenkler ting, letter på ting og som gjør at en endrer en del oppsett i egne karr. Hadde det ikke vært for AF hadde jeg ikke drettet cory og ancistrus den dag i dag
Postet 05.06.09 kl 23:07
Jeg må vel bare bukke og takke for det, Loffa
Som sagt, veldig glad for at du ikke tok det ille opp, man vet aldri om man trår rett i et vepsebol, eller om det kommer ut slik en håpte på når en skrev
Og det har du rett i - hadde det ikke vært for AF og enkelte folk her, hadde jeg aldri i verden hatt så mange akvarier, så mange corydoras og slett ikke hatt så mange yngel gående i karene mine! Dette stedet har virkelig lært meg massevis, truffet mange fantastiske mennesker og ikke minst gitt meg utrolig mye morsomt å lese og oppdage!
Forresten, du må hoste opp et kamera og knipse litt mer av fisk og yngel! Bilder er alltid så morsomt, og spesielt når det er bartefisk involvert (rart med det, når en er lidenskapelig opptatt av en art hehe)
Som sagt, veldig glad for at du ikke tok det ille opp, man vet aldri om man trår rett i et vepsebol, eller om det kommer ut slik en håpte på når en skrev
Og det har du rett i - hadde det ikke vært for AF og enkelte folk her, hadde jeg aldri i verden hatt så mange akvarier, så mange corydoras og slett ikke hatt så mange yngel gående i karene mine! Dette stedet har virkelig lært meg massevis, truffet mange fantastiske mennesker og ikke minst gitt meg utrolig mye morsomt å lese og oppdage!
Forresten, du må hoste opp et kamera og knipse litt mer av fisk og yngel! Bilder er alltid så morsomt, og spesielt når det er bartefisk involvert (rart med det, når en er lidenskapelig opptatt av en art hehe)
Postet 05.06.09 kl 23:13
Bilder skal bli det ElinH. Skal ta med kamera og ta noen bilder i akvarommet i kjelleren. Får da tatt meg en røyk samtidig hehe. (kona nekter meg å røyke i stua her) Har en liten jr på 10 mnd da så det er forståelig. Er liksom mitt eget fristed det akvarommet i kjelleren. En skjelden gang kommer kona ned når jeg holder på med vann bytter, plukker egg eller lignende. Glemte jo å fortelle her at jeg har fått nye cory i dag. 5 albino og ja det var vel ca 10 aeneus samt en halvstor albino ancistrus. Skulle så gjerne også hatt ei albino hue til i det store malle karret mitt. Er nå litt blandings der da selv om det sies at det kan bli kryssninger. Er ei leiksgruppe på 3 albino+den nye da, samt 2 L-144 halvstore og en mega diger vanlig sp.. Venter egg på albino gruppa da det er tid for det igjen nå, men må ha litt tolmodighet. Fikk for noen dager et nytt kull med egg på den gruppen med 3 anc, som jeg regner med klekker i løpet av helgen. Men NÅ, bilder, hehe
Postet 05.06.09 kl 23:24
De krysser seg, ja, men det blir jo ikke krysninger (blaning) sånn sett, siden det er samme art Bare at den ene har fargepigmenter og ikke den andre. Hvordan disse genene funker har jeg ikke satt meg inn i, så om en albino og en normalfarget leker, aner jeg ikke resultatet. Kommer sikkert an på hva slags gener de bærer forøvrig (om den normalfargede også har et albinogen).
Jeg har lest om det, men slikt sitter aldri fast i hodet mitt, jeg må sjekke hver eneste gang :p
Jeg har lest om det, men slikt sitter aldri fast i hodet mitt, jeg må sjekke hver eneste gang :p
Postet 05.06.09 kl 23:28
Fikk nå tatt noen bilder, ikke de beste men dog det for bli som det blir. Fisken var litt i dvale ettersom jeg måtte sette på lys igjen i karrene
Bilde 1. C. Albino. Har vel sånn ca 28 innkl leiksgruppa mi+yngel
Bilde 2. O. Mossambicus. En utrolig flott ciklide. Spesielt er hannen fin i fargene når den er i leik(se bilder i tidligere innlegg)
Bilde 3. C. Aeneus. Der har jeg ikke telling på antallet, men begynner å bli rimelig mange. Må nok desverre selge noen om det ikke skal bli for trangt karr
Flere bilder følger
Bilde 1. C. Albino. Har vel sånn ca 28 innkl leiksgruppa mi+yngel
Bilde 2. O. Mossambicus. En utrolig flott ciklide. Spesielt er hannen fin i fargene når den er i leik(se bilder i tidligere innlegg)
Bilde 3. C. Aeneus. Der har jeg ikke telling på antallet, men begynner å bli rimelig mange. Må nok desverre selge noen om det ikke skal bli for trangt karr
Flere bilder følger
Postet 06.06.09 kl 00:01
Postet 06.06.09 kl 00:07
Endret: 06.06.09 kl 00:15
Postet 06.06.09 kl 00:13
Postet 10.06.09 kl 21:57
Den j........ naboen
Hehehe blei trua av Loffa å skrive her i dag.... hehehe neida...
Jeg er så heldig å være naboen hans å det skal jeg si dere at det lønner seg...
Har nå fått opp 4 akvarier med mye tips, råd og noen GODE handler med Loffa så må vell gi han noe av æren for at detta blei/blir bra. Har nå ett kar med sverddragere (ikke loffa`s favoritt men greit nok) men så blirdgjorde jeg han med noen ancistruser da... i kar nummer 2 er det coryer og ancistruser av det SMÅ slaget enda.. og i det 3. karet så går det nå kongo-dvergmunnruger, oreochromis mossambicus og en sebraciklide.. og det sisste er bare ett plantekar enda.. så kar nummer 2 og 3 er godkjente kar av loffa..
Så nå får vi se åssen detta går Loffa. Er jo tross allt hva man kan kalle skikkelig nybegynner.. Men med en nabo som tåler mye mas så går nok detta bra... jaggu godt jeg hugget hekken så det ikke blei så langt å gå
Jeg er så heldig å være naboen hans å det skal jeg si dere at det lønner seg...
Har nå fått opp 4 akvarier med mye tips, råd og noen GODE handler med Loffa så må vell gi han noe av æren for at detta blei/blir bra. Har nå ett kar med sverddragere (ikke loffa`s favoritt men greit nok) men så blirdgjorde jeg han med noen ancistruser da... i kar nummer 2 er det coryer og ancistruser av det SMÅ slaget enda.. og i det 3. karet så går det nå kongo-dvergmunnruger, oreochromis mossambicus og en sebraciklide.. og det sisste er bare ett plantekar enda.. så kar nummer 2 og 3 er godkjente kar av loffa..
Så nå får vi se åssen detta går Loffa. Er jo tross allt hva man kan kalle skikkelig nybegynner.. Men med en nabo som tåler mye mas så går nok detta bra... jaggu godt jeg hugget hekken så det ikke blei så langt å gå
Postet 14.06.09 kl 02:31
Noen dager siden sist, så på tide med litt oppdateringer. Har mistet den ene hu ancistrusen min i lekstrioen, så har flyttet den ene av huene fra leks femmeren og ned til nå den nye trioen. Så får vi se om hun blir akseptert, eller kanskje hun aksepterer herrene. Ja det er vel som i menneske verdenen, damene bestemmer!!!! Om vi mannfolka vil eller ikke. Hehe. Ellers kom det en del corydoras albino egg i går. Og i dag har det kommet et nytt karr i hus på litt over 100Liter. Ellers har naboen overtatt noen av ciklidene så det er litt bedre plass for dem som er igjen. Han fikk dem og litt annet til innbruddspris, men hva gjør en ikke for sine naboer som ønsker seg fisk?
Ellers ikke noe nytt, annet enn at Frosken er dypt savnet, men må si jeg skjønner henne......
Ellers ikke noe nytt, annet enn at Frosken er dypt savnet, men må si jeg skjønner henne......
Postet 18.06.09 kl 23:54
Da er det nye karret testet og funnet i orden. Tett og greit. Har kun fylt det med sort sand, som jeg hadde til albino coryene tidligere, og tenkte kanskje ha L144 ene og albino ancistrusene i det karret. Tror det vil bli fint med fargen til hverandre. Mallene og den sorte sanden mener jeg. Da flytter jeg ancistrus yngelen over i det karret albinoene flytter ut av. Må møblere om litt i akvarierommet først før jeg får plass til det. Det vil bli karr nr 7 som står i det rommet da ;- =)...... en dag.....
Postet 19.06.09 kl 23:39
Postet 19.06.09 kl 23:42
TainaVil ikke albinoancistrusene og L144ene kunne blande seg???
Voksne individer KAN vel det, antar jeg, men mine 2 L-144 er ikke så store enda så dem er kjønnsmodne enda. Går nok en stund til enda før det blir "noe" på dem. Hehe. Tenkte at gule maller med sort sand ville bli fint. Synes litt bedre også. Albinoene er ei leiksgruppe på 3 og har fått tilførsel av en mindre i tillegg. Byttet denne til meg fra Frosken. Skulle så gjerne hatt tak i ei albino dame til, kjønnsmoden...... er ikke lett det. Hadde en annonse ute i ca 14 dager her for en stund siden uten respons. Er nå i det karret 2xL144 ca 4-5 cm det samme med den minste albino hannen samt 1 hue og 2 hanner albinoer, Ganske store individer
Postet 20.06.09 kl 01:54
Postet 20.06.09 kl 10:16
Det ble noen timer i akvariekjellern i kveld, for vannbytter på karrene og en del omplassering av fisk. Det nye karret som er ca 106L fikk sine L144 og ancistrus albinoer i kveld. Karret dem flyttet fra ble da gjort om til oppvekst karr og salgskarr for ancistrus yngel og aeneus. Hadde oppi ca 20 corydoras yngel og ca 120-130 ancistrus yngel. Skal ta noen bilder etterhvert å legge ut når ting har roet seg i karrene. Tok noen fra det nye karret som jeg legger ut i dette innlegget her
Postet 20.06.09 kl 23:21
Inaktiv bruker
hører ikke så mye fra deg for tiden loffa?
jeg føler meg i deep shit, er ikke så aktiv her fortiden, mye stress osv hjemme, rekker ikkenoe
men ser ut som om det går oppover, 240 liters bordet nede er i full kjør, fikk de innebygde pumpene til å fungere, med filter til og med, bare litt tec 7 og smart hjerne fiksa jeg det
500 litern kjører fullt medO. mossambicus, å jeg håper å få kommet oppover en dag å få byttet den hua mi mot noen av dine små..
det blir da den største å sterkeste hua jeg har, hun ga til og med den svære hannen min litt juling før han fikk leike med henne:S
er ikke så mye tid for å komme oppover skjønner du, fattern kjører mye buss, bilen er jo kræsja, så vi har såvidt tid for noe..
han er såvidt hjemme også:S
men håper du tar kontakt på tlf snart, savner jo loffen veldig..
beklager for min userriøse oppførsel med å utsette dette med de mossambicusene da men..
med vennlig hilsen din Gode Venn Vegar Haugerud.
jeg føler meg i deep shit, er ikke så aktiv her fortiden, mye stress osv hjemme, rekker ikkenoe
men ser ut som om det går oppover, 240 liters bordet nede er i full kjør, fikk de innebygde pumpene til å fungere, med filter til og med, bare litt tec 7 og smart hjerne fiksa jeg det
500 litern kjører fullt medO. mossambicus, å jeg håper å få kommet oppover en dag å få byttet den hua mi mot noen av dine små..
det blir da den største å sterkeste hua jeg har, hun ga til og med den svære hannen min litt juling før han fikk leike med henne:S
er ikke så mye tid for å komme oppover skjønner du, fattern kjører mye buss, bilen er jo kræsja, så vi har såvidt tid for noe..
han er såvidt hjemme også:S
men håper du tar kontakt på tlf snart, savner jo loffen veldig..
beklager for min userriøse oppførsel med å utsette dette med de mossambicusene da men..
med vennlig hilsen din Gode Venn Vegar Haugerud.
Postet 04.07.09 kl 23:19
Hei Vegar. Nei av flere årsaker er det flere av oss som bruker mindre tid på AF enn tidligere, som sagt av diverse årsaker. Ting er ikke lengre som det var for flere her inne. Kan jo si at litt av årsakene finner en i noen av trådene vi alle er med å skriver i. For å nevne noen som er lite eller ikke aktive lengere er jo meg, deg, bichir, frosken og lissy for å nevne noen. Tidligere skrev jeg hver dag i tråden min her, ja kanskje flere ganger pr dag, men det har dabbet av. Har også vært inne på å kutte ut alt, men henger med en stund til antar jeg.
Siste som har skjedd her:
Fant egg igjen i gruppen med ancistrus albinoene i dag og det var gøy da hele det andre kullet døde av en eller annen grunn. Mulig for at jeg flyttet dem? Denne gangen lar jeg dem bli i karret. I det karret er det gruppen da på 3 voksne pluss en mindre hann samt to mellomstore L-144
En del av det siste kullet med ancistrus sp har gått med etter at jeg flyttet all yngelen til ett karr desverre, men det er fortsatt en god del i div str. Siste jeg solgte var ca 30-40 stk til en zoo butikk. Lettere å levere til butikk samlet og mindre arbeid.
O. Mossambicusene er IKKE lenger små, men allerede kjønnsmodne. Har tatt ut ei som tygger og antar det var ei til, men er nå litt mer usikker. Dette ser jeg i løpet av noen dager.
Jo da Vegar, jeg lever og styrer med alle karrene her som du skjønner, men er ikke like aktiv her inne som tidligere. Mulig dette retter seg etterhvert.
Ja jeg bulket jeg også med opelen min og har nå kjøpt en volvo 850 sedan så jeg er på veien igjen....
Legger ved tre bilder som er tatt tidligere
Vi hørs Vegar
Fortsatt god sommer til alle her inne
Siste som har skjedd her:
Fant egg igjen i gruppen med ancistrus albinoene i dag og det var gøy da hele det andre kullet døde av en eller annen grunn. Mulig for at jeg flyttet dem? Denne gangen lar jeg dem bli i karret. I det karret er det gruppen da på 3 voksne pluss en mindre hann samt to mellomstore L-144
En del av det siste kullet med ancistrus sp har gått med etter at jeg flyttet all yngelen til ett karr desverre, men det er fortsatt en god del i div str. Siste jeg solgte var ca 30-40 stk til en zoo butikk. Lettere å levere til butikk samlet og mindre arbeid.
O. Mossambicusene er IKKE lenger små, men allerede kjønnsmodne. Har tatt ut ei som tygger og antar det var ei til, men er nå litt mer usikker. Dette ser jeg i løpet av noen dager.
Jo da Vegar, jeg lever og styrer med alle karrene her som du skjønner, men er ikke like aktiv her inne som tidligere. Mulig dette retter seg etterhvert.
Ja jeg bulket jeg også med opelen min og har nå kjøpt en volvo 850 sedan så jeg er på veien igjen....
Legger ved tre bilder som er tatt tidligere
Vi hørs Vegar
Fortsatt god sommer til alle her inne
Postet 05.07.09 kl 01:06