- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Tropheus tråd (side 33)
Tropheus tråd (side 33)
dekkes kun ved knust glass og eller strømstans.
på de 15 årene vi har hatt akvarie så har vi ikke klart og knuse ett eneste glass. men en lekasje i silikonfuge og det dekkes ikke.
Kanskje du som har unger og karet i stuen er i større risiko en oss som er alene eller har voksne unger osv.
ellers blir dette en dyr forsikring, på 10 år har du jo betalt en fin gruppe troffer
på de 15 årene vi har hatt akvarie så har vi ikke klart og knuse ett eneste glass. men en lekasje i silikonfuge og det dekkes ikke.
Kanskje du som har unger og karet i stuen er i større risiko en oss som er alene eller har voksne unger osv.
ellers blir dette en dyr forsikring, på 10 år har du jo betalt en fin gruppe troffer
Postet 30.04.09 kl 20:16
Ja ikke sant Jeg har unger og de får ikke lov til å røre akvarieglassene, men - herrejemen, akvariene står i stua og plutselig så fyker en av ungene med en leke på akvariet og glasset knuses. *grøsser ved tanken* men det kan skje.
Dere som ikke har unger er vel mer beskyttet sånn sett - så fremst dere ikke raver i fylla - hehe...
Nei, dette skal ikke spøkes med og ikke misbrukes. All forsikring kan misbrukes, men du blir nok tatt, før eller siden - og får svi big time...
Dere som ikke har unger er vel mer beskyttet sånn sett - så fremst dere ikke raver i fylla - hehe...
Nei, dette skal ikke spøkes med og ikke misbrukes. All forsikring kan misbrukes, men du blir nok tatt, før eller siden - og får svi big time...
Postet 30.04.09 kl 20:50
Postet 01.05.09 kl 15:30
Postet 01.05.09 kl 15:31
Kjempefine troffer micy. Jeg ser i bakgrunnen at du har noen tanganikaciklider. Jeg har også en slik i 660 literen. Jeg kaller den for Alien, hehe. Disse gikk sammen med malawiciklidene og da jeg frigjorde 660 literen til troffene så var denne så bitteliten og hadde funnet seg et skjulested, nemlig en liten sprekk i bakgrunnen, så jeg kunne bare glemme å få tak i den.
Den tror nå at han er en tropheus, og vokser godt på spirulina. Planen min er å fange den og selge den når den blir større slik at jeg får tak i den. ER ikke denne en mer rovfisk, jeg mener, jeg er litt redd for at den skal spise små yngel når den blir større.
Eller, i dag er det søkke varmt i Tønsberg. Jeg har byttet ca i bøtte vann i hvert troffekar med iskaldt vann for å kjøle de ned, og har lokkene på armaturene åpen slik at varmen slipper litt ut. Jeg har tak som går et stykke over terassen og gardinene for, men tar ingen sjanser her gitt. Jeg gjorde dette ofte sist sommer med malawiene når det var så varmt, og det gikk bra. Er jo tragisk hvis troffene skulle krepere av heten som er nå...
Den tror nå at han er en tropheus, og vokser godt på spirulina. Planen min er å fange den og selge den når den blir større slik at jeg får tak i den. ER ikke denne en mer rovfisk, jeg mener, jeg er litt redd for at den skal spise små yngel når den blir større.
Eller, i dag er det søkke varmt i Tønsberg. Jeg har byttet ca i bøtte vann i hvert troffekar med iskaldt vann for å kjøle de ned, og har lokkene på armaturene åpen slik at varmen slipper litt ut. Jeg har tak som går et stykke over terassen og gardinene for, men tar ingen sjanser her gitt. Jeg gjorde dette ofte sist sommer med malawiene når det var så varmt, og det gikk bra. Er jo tragisk hvis troffene skulle krepere av heten som er nå...
Postet 01.05.09 kl 16:37
Postet 01.05.09 kl 19:19
Postet 02.05.09 kl 09:30
2neliseKjempefine troffer micy. Jeg ser i bakgrunnen at du har noen tanganikaciklider. Jeg har også en slik i 660 literen. Jeg kaller den for Alien, hehe. Disse gikk sammen med malawiciklidene og da jeg frigjorde 660 literen til troffene så var denne så bitteliten og hadde funnet seg et skjulested, nemlig en liten sprekk i bakgrunnen, så jeg kunne bare glemme å få tak i den. Den tror nå at han er en tropheus, og vokser godt på spirulina. Planen min er å fange den og selge den når den blir større slik at jeg får tak i den. ER ikke denne en mer rovfisk, jeg mener, jeg er litt redd for at den skal spise små yngel når den blir større.
Tusen takk, er godt fornøyd De er så fantastisk søte
Jada, har en del tanganyika fisker også, ca 12-13 burtoni og 12-13 regani! De går godt sammen med troffene, og spiser det samme. Men lurer på å selge burtoniene, siden de er større enn troffene ble det litt kræsj
Postet 02.05.09 kl 12:23
Vibsi, hva heter de igjen, de knallrøde troffene med blå øyne? Og hvor kan en evt. få tak i de? Er de dyre? (helst ikke VF)
Jeg ser at dere har Tropheus Red cheeks, er disse helt røde? Finnes det noen andre som er helt knallrøde og har blå øyne?
Jeg ser også på de innredningene dere har i karene, den rock modulen i 720 literen som er solgt var jo bare helt rå.
Dere har selvfølgelig mye mer penger å rutte med når det gjelder fisker og kar, innredning etc. enn meg - da jeg har 5 barn og dere ingen.
Men med litt planlegging så kan drømmer gå i oppfyllelse?
Jeg ser at dere har Tropheus Red cheeks, er disse helt røde? Finnes det noen andre som er helt knallrøde og har blå øyne?
Jeg ser også på de innredningene dere har i karene, den rock modulen i 720 literen som er solgt var jo bare helt rå.
Dere har selvfølgelig mye mer penger å rutte med når det gjelder fisker og kar, innredning etc. enn meg - da jeg har 5 barn og dere ingen.
Men med litt planlegging så kan drømmer gå i oppfyllelse?
Postet 02.05.09 kl 13:01
Endret: 02.05.09 kl 13:08
2neliseVibsi, hva heter de igjen, de knallrøde troffene med blå øyne? Og hvor kan en evt. få tak i de? Er de dyre? (helst ikke VF) Jeg ser at dere har Tropheus Red cheeks, er disse helt røde? Finnes det noen andre som er helt knallrøde og har blå øyne? Jeg ser også på de innredningene dere har i karene, den rock modulen i 720 literen som er solgt var jo bare helt rå. Dere har selvfølgelig mye mer penger å rutte med når det gjelder fisker og kar, innredning etc. enn meg - da jeg har 5 barn og dere ingen. Men med litt planlegging så kan drømmer gå i oppfyllelse? ;-)
Er ikke helt sikkert på hvilke du mener? Lunangwa south? (bilde 1)
Vi har en gruppe med vf og f1 tilsalgs. 6 voksne vf og ca 20 stk f1 yngel.
Red cheeks er ikke røde, de er brune med knall oransje kinn. En av de flotteste troffer spør du meg, men er ikke noe fisk for nybegynnere vil eg si. De er ganske hissig! kan ligge ut bilder av de vi hadde. (bilde 2 og 3)
Postet 02.05.09 kl 13:36
Endret: 02.05.09 kl 13:38
Postet 02.05.09 kl 13:51
Vi skal til oslo den 12 mai og da kunne vi tatt de med. Det er 6 voksne, derav 4 hunner og to hanner. Alle hunnene går med egg/yngel nå.
De er ganske sære på vannkvaliteten. Går det mer en en uke mellom vannbytter så blir de mer rød/sort. Får de ofte nytt vann og godt stell får de helt fantastiske farger! Men slik er det med de fleste red varianter..
De er ganske sære på vannkvaliteten. Går det mer en en uke mellom vannbytter så blir de mer rød/sort. Får de ofte nytt vann og godt stell får de helt fantastiske farger! Men slik er det med de fleste red varianter..
Postet 02.05.09 kl 14:00
Postet 02.05.09 kl 14:13
Postet 03.05.09 kl 20:28
Endret: 03.05.09 kl 20:32
Troffer i karantene
Vil jeg ta knekken på troffer med i BB kar på 70L?
Må ha de i karantene.... Det er 15stk
Må ha de i karantene.... Det er 15stk
Postet 04.05.09 kl 08:52
Postet 04.05.09 kl 09:10
Postet 04.05.09 kl 11:23
Postet 04.05.09 kl 14:00
Postet 04.05.09 kl 14:18
Endret: 04.05.09 kl 14:19
Postet 04.05.09 kl 14:29