Lisa-S sin fiskegalskap. (side 33)

Jeg leker litt med tanken på og flytte ancistrus sp super rot ungfiskene fra 60 literen og over i 430 literen, og sette inn en gruppe med enten concolorer eller green laser til 60 literen for og forsøke og få til litt lek på disse. Om det legges egg i 430 literen så ser jeg ikke særlig til det iallefall, og eggspisere har jeg jo nok av i det karet.
Mistenker at mine L134 er blitt gode og runde pga tilskudd med coryegg, siden jeg har sett tilløp til lek, men aldri funnet egg i det karet. :P

Er bare litt bekymret for at pumpekapasiteten ikke er den beste i 60 literen, har bare to innvendige pumper der. Mulig det er nok, men jeg føler meg ikke helt trygg på det siden jeg har utvendige pumper i alle andre kar... :P

Tenker litt til på det, men kjenner jeg meg selv rett, så har plutselig ancistrusene og coryer byttet plass. :P
Måtte flytte "super rot" gjengen over til 430 literen enten jeg ville eller ikke i dag. Da jeg skulle slamsuge og bytte vann der i dag, fant jeg en meeeeget død viftereke inne i en rot og pumpen full av "slim".. Aner ikke hva det var, men kunne ligne på noe greier Anna U hadde i sitt kar for en tid siden.
Pumpa var så ekkel at jeg kastet filterremediene og fylte den med nye svamper, derfor: - ut med alle fiskene!! Går jo en pumpe til der som har gått i noen få uker, men tok ingen sjanser med ancistrusene!
Så nå er det kun et lite fåtall reker i det karet.. Det får bare stå slik inntil videre.

Men "super rot" gjengen satte visst pris på de nye omgivelsene iallefall.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Den andre viftereken lever i beste velgående, og jeg fant den stående og vifte bakerst i karet som en annen alien i kveld. Var godt og finne den i live!

[External Image]
[External Image]
Scleromystaxene hadde det skikkelig gøy under
vannbytte i dag.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Har vært nede og sett til Oscar, han har det fint nede hos Iris, men dummingen har forsøkt seg på et luftig sprang ut av akvariet og har stanget i jernstanga som går på tvers over karet og fått seg en skrape i panna. :p
Det gror godt, men han får nok et arr i panna nå.

Han ser ut til og komme bra overens med de andre fiskene, så det er faktisk mulig noen av praktbotiaene vil følge med Oscar når han flytter opp igjen etterhvert.

[External Image]
[External Image]
Sugekopper kan brukes til så mangt.

Malbert har lagt seg i en hule og ligger og "flagger" ivrig igjen, så nå er det sikkert ikke lenge til det kommer nye egg igjen. Han har valgt "penthouse" hulen denne gangen.

[External Image]
[External Image]
Ancistrus super rot hannen min har nesten gjennomsiktig mageskinn. Synes nesten det er skummelt, men han har alltid vært slik så regner med at han bare er slik.
Ser ut til at jeg har en hanne og to hunner av disse så er fornøyd med kjønnsfordelingen.

Legger og med et bilde av den nye kampfisken min. Trodde han var nesten helsvart da jeg kjøpte han, men han har farget ut og er blitt ganske blå etterhvert.

Lisa-S
Ancistrus super rot hannen min har nesten gjennomsiktig mageskinn. Synes nesten det er skummelt, men han har alltid vært slik så regner med at han bare er slik.

Mine små Ancistrus har også ett slikt område under magen,jeg ser det veldig godt når de henger og sutter på glasset,spesielt på de 2 mørke som jeg har.Skal bli gøy og se om dette området kommer til og synes mer når de er blitt eldre,eller om det vil forandre farge,lysne eller mørkne etterhvert?
Ja det er litt snodig med de. Men hos meg har jeg 5 voksne/halvvoksne og et kar fullt av ancistrusyngel, men det er bare denne hannen som har så gjennomsiktig skinn, selvom yngelen jo har litt gjennomskinnlig skinn på magen.
Siden han er 8-9 mnd gammel, så regner jeg med at han forblir slik.
Tiden vil vise.
Note to self: Nyklekket ancistrusyngel oppdaget i skiferhulen i dag. Ser ut til og være en dag el tre gamle. Ancistrusfar har det travelt med og yngle tydeligvis siden det forrige kullet hans er bare ca 5 uker gamle nå.
Fôringstid i yngelkaret er en livlig affære.
Yngelen i 430 literen ser ut til og ville ut av hulen, men far er ikke helt klar for og slippe de enda. Men tenker de er ute om en dag eller to.
Bekymrer meg litt for og få alle disse spredt i det store karet, men tenker jeg får flytte de over til yngelkaret etterhvert som jeg finner de hengende på glasset, men først må jeg få ut Løvehodeynglene og malleynglene som allerede er der for nå er det ikke plass til flere små i 54 literen. Der er belastningen så stor at jeg har vannbytter to ganger daglig. Gleder meg til noen av de kan flytte ut!
Bilder fra yngelkaret:

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Oppdaterte bilder av 430 literen samt yngelkaret:

[External Image]
[External Image]
I dag så jeg at to av malleyngelen har stukket av fra hulen, men far selv forsøker tappert og holde på resten, men tipper han må gi tapt etterhvert.
Morsomt med småyngel på glasset.

Hentet meg et brukt kar med fisk i går, tenkte og kun bruke karet og gi bort alle fiskene, men fant 2 stk voksne ancistrusdamer iblandt fiskene som var der og jammen var det 2 stk L201 maller der også! )
En ordentlig liten skatt og finne synes jeg, så disse 4 mallene beholder jeg selv.

Karet var ikke helt hva jeg hadde tenkt meg, så etter og ha kikket på det utover kvelden i går og dagen i dag, bestemte jeg meg for ikke og sette det opp likevel så det ble sendt rett videre til nye eiere. Ga det vekk, så det forsvant under en time etter jeg hadde postet annonsen.

Ellers så har jeg vært og handlet meg to kampfiskdamer på dyrebutikken i dag, så herremannen i 430 literen er en lykkelig herre i dag. Han svømmer rundt og viser seg frem for damene sine i ren lykkerus ser det ut for.

Var to meget pene damer jeg fikk fatt i, skal se om jeg ikke får postet noen bilder av de snart.
Det var flotte maller du fikk deg, ja
Sommerfuglene ser ut til å ha det greit de også nå, syns de er ordentlig flotte!

Henter meg kampfiskdamer jeg også i dag, det blir spennende! Gleder meg til å se bilder!

Bilder av kampfiskene.

Fikk endelig identifisert planten som er bak hannen og det er en Najas guadalupensis.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Den ene av de nye Ancistrusdamene jeg fikk meg har samme hvilevanen som min første Ancistrushanne hadde, på rygg! Skvatt mye til og begynne med når hannen min gjorde dette for jeg trodde jo lenge det var noe galt med han, men han levde lenge og ble godt voksen hos meg før jeg solgte han videre og han drev på med rygghvilinga så lange jeg hadde han iallefall. Var litt morsomt og se denne damen gjøre det også.

Det er nå små Ancistrusyngel overalt i 430 literen, fikk knipset en som hadde funnet seg en squashbit som lå og duppet i overflaten.

[External Image]
[External Image]
Sissimor
Fiiine ;D

Takk, synes selv jeg fant noen flotte damer til herremannen.
Tok yngelkaret fatt i natt siden jeg likevel er oppe, og tok ut alle planter og røtter, fisket opp alle Løvehodeciklidene siden de nå begynner og bli flytteklare for og få talt de så jeg vet hvor mange jeg har og selge.
Kom til at jeg har 34 stk flotte fine Løvehodeungdommer. Et fint tall, også med tanke på at jeg allerede har bestilling på 29 av de. :P

De har tøffet seg endel mot Kampfisken som er på "hotell" hos meg, så den ble satt over i snegle/rekekaret for og berge finnene på den. Er bare et problem med det, og det er at dette karet er solgt, og blir hentet i neste uke..
Må finne en løsning på det, og det er mulig kampfisken må holde ut i en bolle el noe i noen dager før jeg får satt opp det nye 128 liters yngelkaret jeg har bestilt meg.
Flotte damer! Kampfiskfruer gjør seg jo flott i karet =)
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap