Tropheus Bilder (side 34)

Ser bra ut det der! Etter mitt syn trenger du ikke flere steiner,.. Småfiskene vokser fortere hvis de ikke har så mye å krangle om
ser veldig flott ut saffen! Bra du gikk for noen andre steiner Kirizayngelen kommer til å trives der! Og leptosomaene sef
Flotte bilder av fiskene deres Magnar og Roger!
Og velkommen i gjengen til deg Frode Bra du fikk fiskene trygt over til bergen. Flotte fisker!!
saffen
så nå gjennstår bare og få tak i noen steiner til og fylle vann.
Har du tenkt å fylle vann i karret slik det står nå? Det tror jeg ikke at jeg ville ha gjort, da du får en veldig skjev bæring på karret. I bakkant har du bæring i midten og begge hjørnene, mens fremme har du bæring på det ene hjørne og midten, men ikke det siste hjørnet som bare står på bordplaten.

Frode Storheim
Endelig har jeg også blitt en Tropheus eier! Har tenkt på å skaffe meg Tropheus i flere år. Etter å ha sett bilder i denne tråden og sett alle de fine gruppene som har vært til salgs den senere tiden kunne jeg ikke bare gå å tenke lenger. Fikk en gjeng med Ikola over fjellet på fredag . Veldig fornøyd. Frode

Gratulerer med nye Tropheus Frode. Jeg var innom hjemmesiden din og oppdaget at du er allerede en erfare akvarist. Også ser jeg nå at du kjenner flere driftige akvarister i miljøet. Da kommer Ikolaene til å trives godt hos deg. Og troffemiljøet i Bergen vokser.
Nils Vollstad
[QUOTE=saffen] så nå gjennstår bare og få tak i noen steiner til og fylle vann.
Har du tenkt å fylle vann i karret slik det står nå? Det tror jeg ikke at jeg ville ha gjort, da du får en veldig skjev bæring på karret. I bakkant har du bæring i midten og begge hjørnene, mens fremme har du bæring på det ene hjørne og midten, men ikke det siste hjørnet som bare står på bordplaten.

tror ikke det blir noe veldig stort problem er godt med firkant stål på pultene så. satser nok på at det går bra.
da var pulsen på vei ned igjen. fyllt karet med vann. og foreløpig er det vann i karet og ikke utover alt. så satser på at dette går bra. *svette svette* pumpen er kommet igang så onnkjøringen er begynnt.
Så var alle fisker flyttet inn i nytt hus, eller delvis... Det vil si at jeg mistet ca 15 stk bulu point samt alle mine kilesaer i flytten. Heldigvis overlevde alle pembaer samt demasonier. Så Kristian se nå å få opp produksjonen av kirsebær!!
martin spec
Så var alle fisker flyttet inn i nytt hus, eller delvis... Det vil si at jeg mistet ca 15 stk bulu point samt alle mine kilesaer i flytten. Heldigvis overlevde alle pembaer samt demasonier. Så Kristian se nå å få opp produksjonen av kirsebær!! :-)

F.. Det var synd å høre! Kilesaer er vel ikke akkurat flyttefisk

Kirsebærene produserer de! Har 40 hunner, så noe yngel må det bli med tiden Jeg har en viltfanget hanne til deg, den som var med de 21 nye,. Stor og fin,- Du må gjerne hente den hvis du vil.. Den har ett liv på rømmen fra de eksisterende hannene, så jeg tror den hadde fått det bedre hos deg

Hvor har du flyttet forresten?

Mvh,
Kristian
Jeg vet det er en tropheustråd men se hva jeg har kjøpt

Mvh R
vi har hatt lyst på frontosa lenge. men vi synes de virker litt kjedelige, de liksom bare er der uten den store aktivitete. stemmer det?
Vibsi
vi har hatt lyst på frontosa lenge. men vi synes de virker litt kjedelige, de liksom bare er der uten den store aktivitete. stemmer det?

Ja det stemmer veldig. Roger kaller meg frontosahater, så jeg er vel ikke den rette til å uttale meg! Meen, skulle jeg hatt frontosa måtte det ha vært mobafrontosaer..
Men de var SKIKKELIG flotte!!
Ja da har vi en lunangwa med egg!!!!!!!!!!! Jippi. Hun går på 3 dagen nå.
Så det blir spennende å se om hun holder på de. Det er jo første gang noen av de har gått med egg. (som vi vet hvertfall)
var det de i karet nede i den reolen det? grattis
saffen
var det de i karet nede i den reolen det? grattis :)

Jepp Og de er ikke de letteste å få egg på!
HVordan går det med karet? Vannet blitt klart igjen?
Ligg ut bilde da
tja begynner og komme seg. fant noe vatt i huset så. har bestillt 1 kg no på webzoo så må bli bra det. har flyttet inn en liten pleco på 15 cm no enn så lenge. den flytter igjen i morgen så...

ta noen bilder når vannet blir enda bedre.
saffen
tja begynner og komme seg. fant noe vatt i huset så. har bestillt 1 kg no på webzoo så må bli bra det. har flyttet inn en liten pleco på 15 cm no enn så lenge. den flytter igjen i morgen så... ta noen bilder når vannet blir enda bedre.

Skal du begynne med gh+ istedenfor gips?
Eller er det natron du har bestilt?
var en pose med 1kg vatt jeg kjøpte. men kjøpte noe kh greier og tror det var slik som dere har. var no den jeg var ute etter da iallefall.
saffen
var en pose med 1kg vatt jeg kjøpte. men kjøpte noe kh greier og tror det var slik som dere har. var no den jeg var ute etter da iallefall.

hehe ok
Vibsi
Ja da har vi en lunangwa med egg!!!!!!!!!!! Jippi. Hun går på 3 dagen nå. Så det blir spennende å se om hun holder på de. Det er jo første gang noen av de har gått med egg. (som vi vet hvertfall)

Det var hyggelig melding, Vib!
Bergens Tropheusvenner vokser.
Tilfeldig bekjentskap
© kjell begby
Reklame for plussmedlemskap