Dagens blomst (side 34)

Krokus, sjokkerende langt kommet. Herlig!!!!

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Denne kjøpte jeg for noen uker siden og den er like fin enda. Husker ikke hva den heter, men den kan brukes ute også.
Var ute i 4 gufne grader tidlig i dag på leting etter vår. Fant dette.
Åh, vår... *Sukker lengselsfullt*
Plussmedlem
Heidi Ingdal
Denne kjøpte jeg for noen uker siden og den er like fin enda. Husker ikke hva den heter, men den kan brukes ute også.


Gulveis? Hehe
Wenche V, er det prydrips som blomstrer allerede? Her ser jeg såvidt at krokusen kommer. Det regner og regner så det spruter for tiden, men håper det blir bedre til påske.
Det er det, Heidi. Den er så fin når den kommer for fullt.
Ja den er det, jeg har en slik en jeg også. Den holdt på å fryse ihjel for meg i fjor så det var bare en grein som kom opp og den ble klippet ned, så er spent på om den kommer igjen i år.
Heidi Ingdal
Denne kjøpte jeg for noen uker siden og den er like fin enda. Husker ikke hva den heter, men den kan brukes ute også.


Afrika lilje?

Her er litt fra meg:
Det stemmer med Afrikalilje ja, Plaza.
Så deprimerende å se alle vårblomstene, når man sitter her innesnødd og blomstene jeg satte ut foran vogna er nedsnødd..:-
[External Image]
I mangel av "skikkelige" blomster legger jeg inn de få vårtegnene som finnes her oppe i lia hvor vi bor

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
til slutt en planterest fra i fjor
Prydkirsebær i blåtimen før soloppgang...
[External Image]



Alt eksploderte jo i varmen, denne Rhododendronen åpnet seg mens jeg fotograferte!
[External Image]



Tulipan som blomstret av i løpet av et døgn, knipset før soloppgang for å kunne velge bakgrunn uten å plages med skygger og kontraster. Anbefales på det varmeste for folk med lakenskrekk, fargene synger den siste timen før soloppgang!
[External Image]



Trolliusknopp, det norske navnet Ballblom er mye koseligere egentlig...
[External Image]

Det har vært lite liv i denne tråden i sommer, så i kveld skal jeg ta litt bildespamming her. Jeg tok en runde i hagen med fotoapparatet tidligere i dag.

Først: den ene clematisen min. Denne er bare helt nydelig! Et utrolig heldig kjøp jeg gjorde i fjor.

[External Image]

Denne rosen har jeg ikke navnet på. Jeg kjøpte den første sommeren jeg bodde her, og da hadde jeg ikke vett til å ta vare på lappen. Den er ganske fin, selv om jeg ikke er superglad i røde eller rødrosa roser.

[External Image]

Denne rosen kjøpte jeg i år, og det er jeg glad jeg gjorde. Den viste seg å være praktfull! Bildet yter den ikke rettferdighet. Den heter Burgundy Ice. Den må jeg bare ha en til av, hvor jeg nå skal gjøre av det...

[External Image]
To bilder av en annen rose jeg er glad i: Rhapsody in Blue. Denne har jeg faktisk 3 busker av!

[External Image]

[External Image]

Dette er en staude jeg kjøpte på søndag. Jeg husker ikke navnet, men blomstene ser ut som orange smørblomster. Jeg liker orange blomster.

[External Image]
Denne rosen heter Amber Queen, og jeg er veldig glad i den. Denne har jeg to busker av.

[External Image]

[External Image]

En søt liten staude jeg kjøpte på søndag. Navnet husker jeg ikke, men her har jeg i hvert fall tatt vare på lappen.

[External Image]
Dette er en markdekkende rose som heter Lavener Dream. Jeg elsker roser som bare har en enkelt krans av kronblad.

[External Image]

[External Image]

En dvergrhododenderon jeg kjøpte på søndag. Denne får jeg ikke oppleve skikkelig før til neste år, da blomstringen er ferdig (med unntak av denne ene blomsten).

[External Image]
Nok en staude jeg kjøpte på søndag. Jeg husker ikke navnet på den.

[External Image]

[External Image]

Denne kjøpte jeg tidligere i sommer, i tre forskjellige farger. Jeg husker ikke navnet på denne heller, og tar gjerne imot svar på det.

[External Image]
Til slutt mine minipetuniaer. Jeg har tre av dem på trappa, i forskjellige farger.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Minipetuniaene.

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Loffa 2015
Reklame for plussmedlemskap