Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 34)

Så søte bilder....fikk du sett fødselen også?
Her er en serie bilder av Tootsie og Arnold. Her er Arnold vel overbeskyttende overfor Tootsie. Ho ser ikke helt overbegeistret ut til tider....
neimen Arnold, det må da være måte på....
Men Tootsie klarer til slutt å komme seg unna..yeeahh
Heidi Ingdal
Så søte bilder....fikk du sett fødselen også? :-)


Fødselen gikk jeg desverre glipp av. Ikke lett å vite at det er fødsel pågang når en ikke merker at "vannet går". (Dagens tørreste)
Kyllingen
[QUOTE=Heidi Ingdal]Så søte bilder....fikk du sett fødselen også? :-)


Fødselen gikk jeg desverre glipp av. Ikke lett å vite at det er fødsel pågang når en ikke merker at "vannet går". (Dagens tørreste)
Ha ha den var vel våt spør du meg....Men jeg venter på mail fra deg...
1. og 2. Er han ikke søt...ser ut som han har mista håret eller et eller annet men det er skallet vi er så vant til å se, så nå ser han skallet ut....
3. Her er en som ikke finner rett veien med utstyret sitt. Skal den være inni eller utenpå er ikke så godt å si....Det er ikke så greit når den i tillegg henger på feil side....
1. Her er to av Pottifars barn....
2. Her er alle 4 .....
3. Og her er onkel pagodul....på vei for å være barnevakt...
Jeg antar at det er Pottifar som er "skallet"? Jeg synes det ser ut som om noen har hengt han til tørk over ei klessnor. Han ser så slapp ut.
Inger Anne
Jeg antar at det er Pottifar som er "skallet"? Jeg synes det ser ut som om noen har hengt han til tørk over ei klessnor. Han ser så slapp ut. ;-)

Nei han i innlegg 667 er ikke pottifar men Otto jespersen...he he Nei det er en av de nye orange jeg har fått tak i. Pottifar er for dannet til å blotte seg slik kan du skjønne....)
1. Se min flotte kjole med slep....
2. Muligens en selvmordskandidat....ihvertfall så gikk det bra. Den snurra rundt og ombestemte seg..
3. En antennesnegle som har både følehorn og øyne. Sjelden man ser at de har det....
1. Å så godt å få dusja skallet sitt litt...blir litt varm i toppen noen ganger...
2. Egentlig så syns jeg denne måten å dusje på er litt tungvint.....
3. Dusja tilsammans, spara på vatnet...som sagt så gjort...
Heidi, hvilken snegle er Pottifar og gjengen, og hvor kan de skaffes? Synes de var så søte og sjarmerende.
Maretard
Heidi, hvilken snegle er Pottifar og gjengen, og hvor kan de skaffes? Synes de var så søte og sjarmerende.

Pottifar og de andre tilhører familien pachychilidae. Men de kalles tylomelania sp eller sulawesi snegler. Du kan høre med din lokale dyrebutikk om de kan skaffe dem eller bestille til deg. De som er lettest å skaffe er de vanlige gule. Den fargen som Pottifar har er veldig sjelden og rådyr å kjøpe. Jeg kjøpte 5 stykker for 14 dager siden og jeg betalte 122 kr stykket. Så jeg tenkte at jeg må bare ha flere og når jeg bestilt denne gangen så hadde de ikke flere. Så plutselig kan de ha de, og plutselig har de ikke flere. De vanlige som er i for skjellige svarte med prikker osv var veldig lett å få tak i her til og begynne med, men nå er det lenge siden de har hatt de. Så jeg er selv på jakt etter suller med svarte kropper og orange. Jeg har jo 10 stykker tilsammen med ungene som er født her så jeg skal vel ikke klage. Har hatt flere suller som har født unger med farger som er ulik dem selv. Så man kan få seg en overraskelse når de får unger. Jeg bare elsker disse sneglene ....)
1. Her er en flerfarget eplesnegle....
2. Gir du deg nå !!!! jeg har overtaket....
3. Her er en nydelig mørk lilla eple...
Får prøve å se om de kan bestille noen når jeg får penger da, for de var da virkelig skjønne!=)
1. og 2. Vi leter etter mamman vår vi, vi tror hun har gått her....du har foresten ikke sett henne???
3. Å jeg fant igjen mamman min jeg...jeg var heldig jeg...
1. Dette er en delikat farge på et posthorn...
2. Av og til er det bare godt å sitte i sine egne tanker....
3. Mor og barn ut på tur?....
1. Nam nam wafer mix er godt ja, særlig når man får ha en hel en for seg selv...
2. Her er en av de nye flerfargede sneglene som holder på å vokser seg store og fine. De er sååå søte vettu...
3. Her er en liten del av gjengen som har vokst i rekordfart på spirulina pulver og avskallet artemia. De er helt perfekte i skallet så spirulinapulver anbefales til nyklekte snegler....
Noen her inne som har erfaring med humlehornsnegl? Hvor store de kan bli og om de er vanskelige å holde. Om de kan formere seg i akvarium osv.. Jeg har 7 stk, men de er pitte pitte små. ca på størrelse med en ert.. Men herregud kor søte da.
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap