Mange bøtter vann.. (side 34)

ja, jeg prøver å tenke igjennom, ikke alle kjøpene mine har vært like heldig :p
har bestilt catappa løv til rekene mine. heldigvis ikke en svær sum, faktisk veldig billig, men har ikke hørt noe ennå. men det har jo vært helg, så håper det går bra. heldigvis har mine positive erfaringer oppveid de dårlige med god margin
Nja, ble velig fornøyd med Aquamanias da, der måtte jeg jo vente en god stund, men ble oppdatert og alt, dessuten slapp jeg rote med betalingstyret det er å skulle regne euro over til nok, eller dk over nok.
har ikke sett catappa løv i norske butikker, ble ca 15 dollar inkludert frakt for 50 blader, så det er ikke akkurat noen stor sum. er ca 100 kroner.

skal nok prøve meg på aquamanias denne gangen, hvis de har inne det jeg skal ha. har prøvd både tropefisk og webzoo uten problemer, så her går jeg nok etter utvalget og prisen :p
Synes ikke tropefisk hadde no særlig godt utvalg, men webzoo har jo en del. *gjesp* Trøtt nå ja.
vel, de har hatt en del ting jeg ville ha, og de sender ganske raskt, så det har gått smertfritt der. men de har ikke korkbark inne for tiden. må prøve å finne ut hvor mye jeg trenger også...
Det var en søt salamander
Har dere sjekka hobbybutikker? de har masse kork og sånn der

Edit: Hah, jeg rappa innlegg 666 i tråden din >
sjekka oasen idag, de har ikke kork. så da bestiller jeg fra aquamanias tenker jeg.
jaggu er vannet grumsete i 85 litern. kanskje ikke så rart, det er vel ca 60 liter vann, og 2-5 mikroskopiske yngel. og jeg må fore sånn at de rekker å finne maten.. :p

2 av yngelen var så store at jeg ser dem fra siden, men den delen av karet har for mange riper til at kameraet klarer å fokusere. ser ut til at den veggen har vært malt så skrapet av malingen igjen. og jeg måtte jo sette den siden ut mot rommet :p

så 3 yngel samtidig, og det MÅ være fra 2 lekkinger. de to minste er så mye mindre, og jeg så jo tendens til lek for ikke så lenge siden.

[External Image]


mulige foreldre :p

[External Image]
Det her er såå moro Gleder meg til torsdag, det blir fint å møte akvariefolket igjen.
jeg kan faktisk se den blå stripa på de største ynglene nå. når jeg ser dem :p nesten som en flyende neonskilt :p
Si ifra om du får noen til overs da, tror faktisk de der hadde passa bra inn i akvariet mitt
hehe, de koster bare 12-19 kroner på en dyrebutikk :p er heldig om jeg får 3 levende yngel denne gang, og de vokser ikke fort, så det blir nok en stund til jeg har nok til å selge. er ikke helt guppier dette her :p (og takk og pris for det...)
definitivt 2 klekkinger. så FEM bittesmå yngler, og den ene store =D

takk og pris for at jeg har liquifry nå :p
Nei så gøy, de yngler som kaniner hos deg altså, hadde bare stjernene mine vært like villige.

Nå har jeg bare 4 igjen, mistet en til her før helga. Lurt på hvorfor, men når jeg kom hjem idag skjønte jeg hvorfor. Strømmen har vært borte, iallefal i to timer. Det er jo litt skummelt.

Tror oxo jeg skal bruke litt aquasafe i vannet, for dunken har blitt brukt til vin og jeg vet ikke helt om det er blitt helt vannet ut iløpet av den tida jeg har hatt den. Det lukter litt fremdeles nemlig, men nå setter jo lukt seg ganske fort i plast å da. Smaker ikke noe av vannet.

vel, ifølge basen er det en enkel og ynglevillig fisk, og når selv jeg greier det uten å prøve engang må de være det :p vannet i karet ser forjævlig ut, farget av røtter, blader og yngelfor.. men det foret skal simulere infusorier så, det skal bli grått :p bare ser udelikat ut. eneste dyra du kan se uten lupe eller lommelykt er jo sneglene.. :p

bruker aquasafe hos rekene jeg, skal skifte til et annet merke hvis jeg kan få tak i det.. dumme norge er ikke i eu og dumme tyskere sender bare til eu land :p
He he synes ikke det er så dumt at norge unngår eu, men nå har jeg aldri satt meg så inn i det heller, annet enn at norge ville tape på det som jeg forsto.
joda, vet ikke sikkert jeg heller, men når det gjelder kjekke akvarienettbutikker i tyskland, så er det dumt :p
Ja det er litt kjipt, men hvorfor sender de ikke til norge da??
Huff må tilbake til stokke for å hente en, han skulle bare så jeg dro hjem etter jobb og nå er bilen hans lånt ut så da må jeg hente. Hater sånne frem og tilbake turer, iallefal når jeg har kjørt frem og tilbake på den veien en gang før idag. *arg* :P
er en del av tyske akvarienettbutikker som kun sender innen eu ordinært. men jeg kommer til å spørre om de sender til norge om/når jeg blir desperat nok.
da har rekene blitt medisinert med furanol. kjørte over en del gugge i bøtta hvor det nye filteret står, herregud å møkkete vannet ble... den øverste av de to svampene i filtret var nesten ikke møkkete, det nederste var nesten stivt av gørr. utrolig at det var noe vann som gikk igjennom :p
foreløpig ser jeg kun levende reker farte rundt, men jeg ser bare 5. deriblant en gravid. krysser det som krysses kan for at de overlever...
Tilfeldig bekjentskap
© Simen
Reklame for plussmedlemskap