Leifs verden (side 34)

Inaktiv bruker
jammen det er jo bra er du fortsatt intr i å bytte eller?
bulka opelen ja, konge, det var jo veldig smart, hehehe:P

nei verdenen går som regel som det suser her også.. me prekas da vettu
[QUOTE=vegar haugerud]jammen det er jo bra er du fortsatt intr i å bytte eller?QUOTE]




Etter som mine også nå er kjønnsmodne vet jeg ikke om det er noen vits i å bytte? Blir jo bare bytting av individer. Men vi kan jo se på det etter ferien.

SIGGI: Om du er innom her så har jeg re-silikonert karret ditt i kveld. Skal bare ta vekk litt overflødig silikon i morgen når det er tørt for så å fylle det å se om det ble tett.

I dag tok jeg ut noen egg fra corydoras albino karret igjen og over i klekkekarret. Fant også noen ancistrus albino egg på utsiden av hula i dag. Disse la jeg sammen med de andre eggene i klekkekarret og håper de klekker der, selv om det kun er luftestein der og ikke noen pumpe.
Det ordner seg for snille gutter.........LOL ;- =)
5 dager har gått siden sp albinoene mine la siste kullet sitt med egg og kunne i kveld se at små maller struttet med halefinnene sine :- =)
Ja det var de som jeg fant i karret som jeg la i klekke karret med albino cory eggene jeg så det på, så det ser ut som den løsningen igjen fungerte. Eggene i hulen ser jeg ikke i kveld da hannen dekker dem godt. I morgen er det vannbytter igjen og da blir det å luke ut en del dårlige planter samtidig. Trengs å slamsuges litt i mallekarrene også. Har også byttet til meg noen pumper så det står for øyeblikket litt dobbelt opp i noen av karrene. Får se hvilke pumper jeg bruker og hva løsninger jeg finner på i morgen
I omtrent hele dag har jeg holdt på nede i kjelleren. Vannbytte på 7 karr, luking av dårlige planter, støvsuging av teppe (seff har jeg teppe i akvakjellern), litt slamsuging og flytting av maller.

Albino malle yngelen har virkelig fått det i natt..... Kun noen få hang på glasset i karret mens alle de andre var borte, av ca 60-80 yngel. Sannsynligvis har den andre hannen sloss med han far og forsynt seg med yngel. Kan ikke skjønne noe annet. Så da er de resterende som overlevde i karret flyttet til klekkekarret med de andre og coryene som i dag har begynt å klekke dem også ;- =)

Har så flyttet alle ancistrus sp ene mine til det karret albino gruppa var i og lot den "slemme" hannen bli igjen. Så har da parret med albino ancistrus fått 54L. Ble da også bedre plass til alle sp ene mine.

Har også fått i orden karret til Siggi her inne. Har re-silikonert dette karret på 200L og fylt det med vann i dag, og som vanlig, hehe hadde jeg turen med meg og det ser tett ut. Dette er det 4.karret jeg silikonerer om og det har blitt bra hver gang...... Største og faktisk første var en 720L som er omtalt tidligere her i tråden min.

Legger inn noen nye bilder litt senere
Da var det klart for noen bilder fra akvariekjelleren tidligere i dag
Og til slutt... seff noen bilder av de skjønne mossambicusene mine
Skulle nå ned å slukke lys i karrene, også i det omgjorte mallekarret som nevnt tidligere i tråden. Hva fikk jeg se!!!!!!!!! Den h..... albino malla var i ny slosskamp og det mot en like stor ancistrus sp. Han pustet som om han skulle vært igjennom en maraton og jeg bare måtte ta han ut. Som bildene viser har han et arr fra tidligere (2-3 år siden) fra før jeg fikk han. Men i min tid, ca 1 år i denne trioen har han vært eksemplarisk. Kan han ha følt seg truet på noen måte, eller vil han bare vise seg og ta sin plass i hirakiet? Denne kampen tror jeg ville endt ille, kanskje med døden om jeg ikke hadde fått skilt dem
Virker kanskje som om begge hadde fått det for seg at de ville ha nettopp DEN ene hula... sånt blir det håndgemeng av (øh... hånd? eller iallefall en del halesmekking og munnhuggeri.

Du har såpass mange akvarier, at du sikkert fant et annet sted å plassere han? Er hunnen igjen i karet?
mona o
Virker kanskje som om begge hadde fått det for seg at de ville ha nettopp DEN ene hula... sånt blir det håndgemeng av (øh... hånd? ;) eller iallefall en del halesmekking og munnhuggeri. Du har såpass mange akvarier, at du sikkert fant et annet sted å plassere han? Er hunnen igjen i karet?



Hei Mona, lenge siden.
Får vel ta det i rett rekkefølle her slik at du skjønner hva jeg har gjort. Hadde denne gruppen på 3, 2 hanner og ei hue av albinoene i sammen. I går klekket siste kullet i det karret. Kranglefanten har ikke hatt noen av kullene jeg har fått så langt. Eggene klekket i går og glad ble så klart jeg. Forrige dagen fant jeg noen få egg utenfor hula og la de oppi sammen med cory eggene i klekkekarret vedsiden av dette karret. I dag tidlig ved mattider så jeg inn i hula og det kom som et sjokk.... Et par stk og bare et par tre stk på frontglasset var å se. Og som vanlig har det vært 60-80 egg. Ettersom jeg skulle ha vann bytter i dag bestemte jeg meg for å ommøblere litt da jeg skjønte at denne hannen som ikke var faren sannsynlig hadde foret seg selv med yngel. De skulle jo vært i hula si ca ei uke til!!! Jeg bestemte meg for å flytte det parret til et 54L karr som jeg hadde 7-8 sp ancistrus i og ta disse sp ene i karret sammen med denne "kranglete" han albinoen. Det ble den beste løsningen også ettersom det karret er omtrent dobbelt så stort. Denne hannen har fra tidligere som nevnt, et arr etter en slosskamp, men dette for lang tid tilbake. Antar han har følt seg som tredje hjulet på vogna og har gjort opprør. Har nå flyttet denne hannen til et 54L karr hvor jeg har ei tyggende mossambicus. Har også muligheten til å ha han i et ciklide karr på 160L. Men føler at det er trangt nok i det karret fra før. I cory karrene vil jeg ikke ha han for det vil jeg skal være artskarr. Har ellers et yngel karr for ancistrus og aeneus, men ønsker han heller ikke der etter dette. Er redd det vil bli mer yngel borte for meg. Ikke lett å skjønne hva som har gått av denne albinoen. Som du ser av bilde her har bakfinnen sprukket i slossingen, men det vokser kanskje sammen igjen? Jaja, en kan vel si at livet som akvarist ikke er kjedelig, det skjer jo noe hele tiden. Men som regel er det positivt da
loffa
Ellers ikke noe nytt, annet enn at Frosken er dypt savnet, men må si jeg skjønner henne......


Frosken? Mener du medlemmet her på AF, hun fra Drammens-traktene (Buskerud iallefall)? Hva har skjedd med henne?
mona o
[QUOTE=loffa]Ellers ikke noe nytt, annet enn at Frosken er dypt savnet, men må si jeg skjønner henne......


Frosken? Mener du medlemmet her på AF, hun fra Drammens-traktene (Buskerud iallefall)? Hva har skjedd med henne?



En skal ikke uttale seg om moderator teamet her på AF, men en må vel kunne si at det er stor forskjell på modereringen fra person til person. Noen kan skrive nermest hva som helst, mens andre får tingene sine strøket eller moderert, samme om det er akvarelatert eller ikke. Frosken følte at modereingen mot henne var urettferdig og ba moderatorteamet stenge tråden hennes, noe som heldigvis ikke er gjort. Noe om dette kan leses om tidligere i tråden min her og noe i hennes tråd.

Jeg må si jeg savner henne VELDIG da vi også treffes i Drammen akvarieklubb, samt at vi har kjøpt fisk av hverandre og byttet flere ganger og kjenner henne litt privat. Hun er en ærlig, hyggelig og blid akvarist vi skulle hatt mange flere av blant oss. Ja vi savner henne
Men hun var jo innlogget senest i dag, så jeg, så dette skjønner jeg ikke. Du snakker jo som om hun var borte herfra totalt?

Nåja. Det var ikke meningen å spore av Vi behøver ikke diskutere det. Jeg ble bare litt overrasket, for jeg har jo møtt Frosken selv og da skvatt jeg litt av pratet om at "vi savner henne" og sånn Trodde noe alvorlig hadde skjedd henne.
mona o
Men hun var jo innlogget senest i dag, så jeg, så dette skjønner jeg ikke. Du snakker jo som om hun var borte herfra totalt? Nåja. Det var ikke meningen å spore av :) Vi behøver ikke diskutere det. Jeg ble bare litt overrasket, for jeg har jo møtt Frosken selv og da skvatt jeg litt av pratet om at "vi savner henne" og sånn :) Trodde noe alvorlig hadde skjedd henne.




Når en som meg eller andre for den saks skyld følger med en tråd som virkelig er intresang og på toppen av det hele kjenner litt til personen, har en den gleden å følge den tråden. Hver gang og hver dag når jeg får melding (fikk melding) om nytt innlegg i Trines tråd strålte jeg av glede og smilte fra øre til øre og det var som solen strålte inn vinduene her. Hun er enkelt sagt et strålende menneske, iallefall for meg. Når hun da av egen fri vilje og i frustrasjon kutter ut sin tråd i frustrasjon over modereringen her inne, ja da er hun for meg et savn. Ja hun er innom her Mona, men om det er for annet enn kjøp og salg vet jeg ikke. Har sett at hun har for salg noen fisk og et større karr tidligere
Hei på dere.

Har tatt en time-out når det gjelder innlegg i personlige tråder,av grunner nevnt ovenfor som jeg ikke vil komme mer inn på ...

Ønsker dere en riktig trivelig sommer,der alle er venner og solen skinner
Så snakkes vi ,fiskene mine her har det bra .

Stor Klem til deg Leif!
Takk Frosken, det varmet. Da er jeg tilbake fra ferie på sørlandet. Var litt redd for fiskedød når jeg kom hjem etter 8-9 dager. Minimalt med lys og ingen mating i denne perioden. En corydoras aeneus i det ene karret og 2 små yngel av ancistrus i et annet karr var dødd ellers var alle de andre karrene rene og fine med friske fisk. Var nok sikkert godt å få noe mat i munn igjen, og i dag var det innkjøp av mygglarver og et festmåltid for fiskene. Det gikk med et helt brett røde myggisser, så det ble virkelig fest i karrene her i dag. Ellers har jeg kjøpt 16 mellom store ancistrus i dag og byttet bort 22 yngel av corydoras aeneus. Vurderer å selge noen av corydoras albino yngelen min. Har vel sikkert en 10 stk iallefall som er salgsklare, men får se. Ellers var det vannbytter på alle karrene i går
Har i dag fått levert albino malla som ble solgt og flyttet da 2+2 ancistrus til den ledige 60L. Den ene hua er rognstinn og håper det vil skje noe der i løpet av et par dager. Har også flyttet noen salgsklare corydoras albino over til yngelkarret og lagt ut annonse på dem nå i kveld. Ellers hatt et par vannbytter til i dag. Har ellers tenkt å få fart i Aeneusene igjen og har satt inn varmekolbe i det karret i dag. Prøve å få det oppi 26 grader et par dager for så å ta et 50% vannbytte og kjøre på med mygglarver. Pleier å gjøre susen det. Har også solgt resten av de salgsklare ynglene av Aeneusene mine så nå er det nær ingen igjen der heller. Var litt rart å legge ut salgs annonse på albino coryene i dag. Sjelden jeg gjør det. Selges som regel før jeg kommer så langt. Siggi her inne kjøpte de siste 22 Aeneus ynglene og har tidligere kjøpt 10-15. Så han har en bra "samling" Aeneuser nå. Mossambicusene driver å graver for harde livet, men jeg blir vel bare lurt, hehe. Akkurat som sist jeg trodde det var to huer som tygget. Hadde jo vært gøy med egg og yngel igjen der også ettersom det er en god stund siden sist
Har i dag fått noen nye fisk i hus.
3 diamant tetra
2 løvehode ciklider 1+1
3 sebra ciklider 1+2

Løvehode ciklidene er noen forunderlige ciklider, med et "kuppelhue" som en sjeldent ser. De er flotte synes jeg etter å ha sittet litt forran karret i kveld. Hua er en del mindre enn hannen og har allerede jaget en ancistrus og funnet sin plass inne i skipsvraket der den hadde sin plass. De legger eggene sine nermest hvor det skulle passe seg, men må nok anskaffe meg ei kokos hule til det parret. Må ha en også til sebra ciklidene. Diamant tetraene gjør ikke så mye av seg, men fikk dem så da ble de med til det samme karret. Disse nevnte fiskene går da sammen med to ancistrus. De andre ancistrusene er spredd litt rundt omkring. Fant kun et par egg i albino karret i dag og ble litt skuffet. Mygglarver og vannbytter siste dagene trodde jeg ville fått bedre uttelling. Aeneusene er helt ute av det for tiden og eggene lar seg vente på. Vannbytter og mygglarver er ikke nok til å få de i gang igjen. Prøvde også å øke temp opp til 26 grader og 50 % vannbytte med myggisser. Dette slo heller ikke ann. Noen som har forslag???
I rekken av nye fisk i dag glemte jeg å ta med
3 stk ca 5 cm blå accara

Har tatt noen bilder som her legges ved

1. sebra hannen
2. den ene sebra hua
3. accara og diamant tetra

legger ut bilder av løvehode ciklidene i neste innlegg
Flotte løvehode ciklider hannen den største
Tilfeldig bekjentskap
© RHD2011
Reklame for plussmedlemskap