Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 34)

Alltid trist når noen forlater forum, men slik er det jo bare. Så mye som du har svart på blir vanskelig å erstatte

Angående saltvannskar ville eg personlig aldri valgt mindre enn 250-liter, men et lite kar er selvsagt mye rimeligere.
Inaktiv bruker
Heheh, Blir ikke borte for godt. Bare sommer ferie inntil videre.

Godt og høre at man blir savnet. Mulig jeg titter innom i ny og ne.

Saltvannskaret blir til saltvanns snegler, med mindre jag får tak i noe større som er billigere.
Kos dere og ha en fin pinse og sommer.
Hehe, aw så dumt! Men om det er frustrerende så skjønner jeg det godt. Håper det ikke blir så lenge til. Sjelden vare med aktive nordleninger her, hehe. Ha en fin pinse du også
Inaktiv bruker
Back
Som dere sikkert har merket så er jeg allerede tilbake. :P
klarte ikke holde meg unna.

Det nye som har skjedd er at jeg har fått meg 90L Saltvanns hjørne.
Henter akvariet (Som jeg fikk gratis) I morgen og har bestilt saltvanns utstyr for å gjøre det om til saltvann. Blir supert!
Godt å ha deg tlbake ;D

Gleder meg til å følge saltvannsforsøket ditt
Inaktiv bruker
Sissimor
Godt å ha deg tlbake ;D Gleder meg til å følge saltvannsforsøket ditt ;)

Takker.

Ja, det kan bli spennende. er allerede igang med forhandling om LS og Salt.
Inaktiv bruker
Hvordan måler man Liter på hjørne akvarium? :P
Jørg1 AKA Spock
Hvordan måler man Liter på hjørne akvarium? :P


Er det som en likesidet trekant i bunnarealet?
Isåfall regner du ut hva det blir som en firkant først, så deler på to.
Så ganger du med høyden for å få liter.
Hvis side A = 60 side B = 60 C =84
For en kvadrat blir da arealet= 6*6 =36 delt på 2 for å få din trekant= 18
Si at akvariet ditt er 45cm i høyde
18*4,5= 81 liter

Litt små trøtt så håper det ble rett.

http://www.cichlid-forum.com/articles/calculator.php

Espen
Inaktiv bruker
Danke danke.

Her er 112L skuffelse! Så for meg at det skulle se litt mer Profft ut! Men nei!
Det vanskeligste med dette er å finne lys som passer! Tro meg jeg sliter med det!
Jaja, i morgen kommer pakken med utstyret som jeg har bestilt, en av sirkulasjonspumpene og skummer, når jeg kommer hjem fra jobb i morgen begynner jeg med bygging av nytt bord! Skal male kantene på akvariet sorte og bordet hvitt. Det skal bli Sjøhest knotter på skapdørene! ;P heheh. Maritimt!
Blir å male hjørne sidene av akvariet marineblå og så var det dette med lys da... Ja, jeg må bare lete. kan hende det blir lettere å finne når akvariet er kommet på bordet!

[External Image]

NB! Lyset som står på der var bare en test, for å se hvordan man kan gjøre det. Funka dårlig!
Inaktiv bruker
WOHO! [External Image]
wow, det der var en pussig form på akvariet..når jeg tenkte trekant så jeg for meg mer... buet ellerno, hahaha. :S Men det kan jo bli kjempetøft alikevel !
Inaktiv bruker
ja, jeg tenkte også mer juwel hjørne før jeg hentet det :P

sprøs om jeg må kjøpe annet akvarium. skummeren ble for høy...
Inaktiv bruker
Da har jeg funnet ut hvilket akvarium jeg skal kjøpe meg. Blir ett 129L Hjørneakvarium fra Aquamanias. Fortsatt litt synd å måtte kjøpe når jeg har. Jaja, blir å kvitte meg med det stygge hjørne karret. ;P
Inaktiv bruker
Mat og lek. :)
Kuhlii og pygmeus lek.
Inaktiv bruker
Siste oppdatering!
Nå er saltvanns akvarium med bord og lys, og bok bestilt. Så har jeg funnet mat som Kulene endelig spiser, de har i tillegg fått vannbytte dag mandag å torsdag. :P
Det blir gøy å se hvordan det blir når akvariet kommer.

Det eneste negative nå er at jeg ikke har tid til alle mine prosjekter, siden vi er bare to stk på butikken...

Nei off for å kjøpe ny bil... ;P
Inaktiv bruker
Sitter litt å tenker på 128L, skulle jeg ha kvittet meg med noen av fiskene og kjøpt noen dvergciklider å hatt sammen med dem, er redd det er litt for fullt til å ha flere fisker i. ( 1 klovnepleco, 3 øksefisker, 3 kuhliier, 10+ pygmecory, 1 vietnamesisk giraff grønnling, 6 Sorte Neontetra, )
Inaktiv bruker
AH! Sitter og venter, å venter, å venter, å venter... Snakket i går med dyrebutikken.
Leverandøren sender akvariet 27. Så da får butikken det den 5.-6. Juli.
;O Ser frem til 130L hjørne saltvann.
Inaktiv bruker
Ah! Nå er bilen polert, grilla litt med gode venner og noen arctic innabords.
God helg! <embed src="http://www.youtube.com/v/Fyb60zwr7aE?version=3&;hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Inaktiv bruker
Hm, ser at x-mas mosen tar over 128L :P heheh, pygmeusene bruker å ligge å sove i mosen. ;P Så nå skal jeg klippe den litt og ha noe på enda ei rot.
Inaktiv bruker
Albino!
Hahah, sitter har ved pc en, som står ved 128L, det dukket plutselig opp en ALBINO Pygmecory. :P Den var stor og feit, så det må være en ho fisk.
Hm, ta den ut eller la den være? :/
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap