Velkommen til min akvarieverden :-) (side 35)

Dagens mail i innboksen:


> Melding sendt fra medlem Euphy John
>
>
> hello,
> Jeg leser og søker en som vil fullføre meg til å oppnå mine mål og jeg kan
> se at vi kan matche fram for et godt resultat, noe som er søker for, jeg
> håper og tror vi vil gå den ut for hjertet desier, la komme ut på noe godt
> for vår kjærlighet, jeg tror noen med gode iver, noen som vet hva som er
> kjærlighet, og du er den typen, da svarer kontakte meg via min e-post
> adddress. (euphyak@yahoo.com) Iam venter på kjærligheten.
> Iam Euphemia
>
Inaktiv bruker
grattis med diplom og grattis med beiler som bruker google translate loooooooooool

liker tråden din frosken
frosken
Dagens mail i innboksen: > Melding sendt fra medlem Euphy John > > > hello, > Jeg leser og søker en som vil fullføre meg til å oppnå mine mål og jeg kan > se at vi kan matche fram for et godt resultat, noe som er søker for, jeg > håper og tror vi vil gå den ut for hjertet desier, la komme ut på noe godt > for vår kjærlighet, jeg tror noen med gode iver, noen som vet hva som er > kjærlighet, og du er den typen, da svarer kontakte meg via min e-post > adddress. (euphyak@yahoo.com) Iam venter på kjærligheten. > Iam Euphemia >



Hehe, har fått i pose og sekk her Frosken. Godt å vite at en har en backup.... knegg
Hei til dere begge.Koselig at dere følger med hva som skjer her
Her skjer det litt av hvert som dere skjønner
frosken
Hei til dere begge.Koselig at dere følger med hva som skjer her :-) Her skjer det litt av hvert som dere skjønner ;-)



Følger med? Noen må jo passe på en villstyring som deg Frosken!!! Knegg knegg...
La deg få frie tøyler, det er ikke bare are bare. Så godt noen passer på deg vennen
Inaktiv bruker
LOFFA
[QUOTE=frosken]Hei til dere begge.Koselig at dere følger med hva som skjer her :-) Her skjer det litt av hvert som dere skjønner ;-)



Følger med? Noen må jo passe på en villstyring som deg Frosken!!! Knegg knegg...
La deg få frie tøyler, det er ikke bare are bare. Så godt noen passer på deg vennen

får vel dilte etter deg loffa og skrive under på den, selv om jeg ikke kjenner frosken noe sæerlig enda lol rævedilter
Har vel litt mer kjennskap til henne enn deg ja. Vi har handlet en del av hverandre og er i samme akvarieklubb... Søt, snill og grei og jeg elsker å få henne til å rødme.... noe som er en grei sak med meg i nærheten.... Flott dame, enkelt og greit forklart
Inaktiv bruker
LOFFA
Har vel litt mer kjennskap til henne enn deg ja. Vi har handlet en del av hverandre og er i samme akvarieklubb... Søt, snill og grei og jeg elsker å få henne til å rødme.... noe som er en grei sak med meg i nærheten.... Flott dame, enkelt og greit forklart


hadde en misstanke på noe slikt ikke det med rødmingen altså, for det kunne ikke jeg gjette meg til
Ja vi ja..... Vi er to akvafrelste galinger som ønsker å se deg trekke på smilebåndet... Vi får ikke sett det, men vi vet du gjør det likevel...

Har fått bært ned to yngel kar i dag og satt igang en 43L i tillegg. Ble litt ommøblering i forhold til høyder, men nå er det endelig 4 kar i yngelrekka mi. De to andre står ved siden av hverandre i jernreolen.

Begynner å bli så fint at jeg nærmer meg å legge ut rød løper. Regner med du kommer da?
Kona skal en tur nedover til svigers (hennes foreldre), hehe i april en gang og hadde håpet å kunne ha et nytt akvamøte her hos meg privat igjen.

Føler jeg har litt mere å vise frem denne gangen enn sist jeg hadde møte her. Selv om det var mange kar, reol og masse fisk her. Kan vel kanskje si jeg er litt stolt av reolprosjektet mitt. Men kan vel ikke si det så høyt da enkelte her sier en bare vil fremheve seg selv.....

Viser da til en tidligere tråd, som til slutt ble stoppet av mod.....

Men likevel er jeg LITT stolt da...

Hva har du egentlig av Apistogramma nå, fordelt på voksne kjønnsmodne og ikke....

Har egentlig lite apistogramma her,i forhold til antall karr.
Har 1 ungt par med apistogramma eutonus F1 ,etter VF foreldre fra selveste Kaasa
Har 1 hann apisogramma agassizi "tefe",og venter på at det skal komme ei jente i hus med samme betegnelse.Har kjøpt en oppdrettsvariant,men butikken tok feil og solgte meg en hann...

Smiler alltid når jeg er i godt humør jeg

Privat møte med rød løper når kona ikke er hjemme,høres litt skummelt ut da
Vi får satse på at det kommer mange fra klubben,så kommer jeg nok rekende en tur skal du se.

Mail
Hei, jeg har sendt deg mail, har du mottatt den?
Hei du
Nå kom du meg litt i forkjøpet når det gjelder mail.Men uansett,plantene er sendt deg i dag og regner med at postene leverer slik de pleier å gjøre.Da skal pakken være hos deg i morgen.
Har sendt deg egen mail
Endelig !!
Nå har Betta fuscha hannen spyttet yngler i dag,i en 60 liter...Enn så lenge har jeg hatt opptelling,og jeg fant tre stykker Kan bli vrient å finne resten i en så stor tank,men flere er det garantert.
Første gang han tygde,var sommeren i fjor og selvsagt når jeg skulle på sommerferie.Når ferien var over var det selvsagt ikke yngler der.
Har prøvd å få han til å slippe ynglene i ulike karr etter det,men ingen var godtatt før nå.
Skjønner ikke at oppdrettsvaløren bare er bronse,men det er vel kanskje mange som har hatt oppdrett på disse?
Søte små,med rødlig brunfarge på kroppen og nesten en halv cm lang.
Kh enkelt forklart
Smugleser litt i andre tråder,og det kommer en del nyttig info som er kjekt å vite.

KH enkelt forklart
frosken
Smugleser litt i andre tråder,og det kommer en del nyttig info som er kjekt å vite. [URLBLOCK1]




Ikke sant... hehe
Mandag var en sånn ikke akvaristisk dag,med masse å gjøre.
Etter jobb var det to foreldremøter,med påfølgende bursdag.Rakk tilogmed å lage middag mellom slagene. Ikke verst..
Fikk tuslet ned til fiskene langt etter midnatt,så de fikk litt nattmat

Liten oppdatering derfra:

- Nyfødt yngelen av Betta fuscha trives,men fortsatt ikke sikkert hvor mange det er.Har satt inn yngelsikker pumpe,så det er garantert at ingen forsvinner dit.
-1 stk corydoras CW 21 har blitt større.Om den klarer å bli enda større,så blir det faktisk et oppdrett på den arten.Fortsatt har den kamuflasjedrakt,men allerede nå kan jeg se at det ikke er en corrydoras aeneus.Den har helt andre kamuflasjetegninger.

En lite hyggelig oppdatering er hos flaggciklidene.De dannet plutselig to par etter å ha levd sammen siden sommeren/høsten -10,med egglegging i begge ender av karret nesten samtidig.I løpet av timer hadde den ene jenta fått skader som hun døde av i løpet av samme kveld selv om jeg skilte de umiddelbart
Nå står jeg igjen med en enslig hann og skal se etter en ny jente .Om noen vet om ei jente i Drammensområdet,så hadde det vært topp.
Siste parret,ja de lever lykkelig under anubiasen,og venter på neste runde med egglegging.
I dag var jeg på fangst tur til Tuft dammen i skoger.Masse hvite mygglarver var med hjem etter turen i det fine været.Isen hadde sluppet ca en halv meter fra land på den ene siden,og det var der jeg fant myggisene.Endel var faktisk oppunder isen.

Levende mygglarver er noe fiskene elsker.Ser i kveld så har de fleste fiskene stått klemt opp til front-ruta i håp om å få mer godbiter.
Satser på at klubben snart skal på fangst tur,var med i fjor og blir nok med i år også
Søndagen har stått i dyrenes tegn.
Vesle jentene skulle ut og stelle med forhesten,og på vei dit var det en forvillet svane på Gulskogen bro.Stoppet bilen og prøvde å få fuglen i riktig retning,nemlig ut på vannet.Den hadde vært på broen i minst en halvtime før vi kom og endelig kom redningen.Den som reddet dagen kom i en hvit kassebil og hadde masse erfaring med svaner fra før,han tok tak i den og gikk med en flaksende svane ned til vannet og slapp den fri Bare synd med alle idiotene i bil som raste forbi og tutet.

Med jentene vel plassert hos hesten,var det å hente en flaggciklde jeg har søkt etter på nett.Butikkene har ikke hatt denne type fisk inne,så denne ble hentet privat.Takk for titten,det var hyggelig ! Selv om jeg nesten endte opp med en cupido ciklide istede
Kjøpte med noen scalare babyer også,friske og fine.Alle kom vel hjem .De har tilogmed fått levende mygglarver i dag,var og hentet i Skoger etter alt det andre.
Det er så rart det der,hver gang fiskene får levende myggiser så står de klistret opp mot frontruta restene av dagen og maser etter mer.
La ut annonse for flaggciklidene mine i dag.
Hadde en flott gruppe med flaggciklider,og fant ut at jeg skulle skille mirificus og de vanlige flaggcikldiene i håp om å få sklit ut par.
Mirificusene er mildere i gemyttet enn flaggcikldiene,for flaggciklidene ble noen riktige beist når de dannet par.De beit hverandre og innen noen få timer hadde to fått sår som ikke ville gro.
I dag hadde den ene flaggciklide jenta satt seg fast i en hule,og det gikk ikke bra.
Så nå er tiden med flaggciklider over for denne gang.Utvilsomt fisker jeg ønsker å ha i fremtiden,for de er virkelig flotte!
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap