Lindas (& Oves) planter og fisk og sånt (side 35)

Hva??? Ble rotejungelen min månedens akvarium? Er det mulig? Det hadde jeg aldri i verden trodd. Nå ble jeg egentlig veldig glad på alle planteentusiasters vegne kjente jeg. Hurraaaa :o)
Skulle hatt en liker-knapp her nå kjenner jeg Gratulerer med månedens akvarium! Absolutt et kar etter min smak
Meget vel fortjent! Hadde jeg hatt antydnng til grønne fingre, skulle jeg kopiert hemningsløst.


Linda & Ove
Hva??? Ble rotejungelen min månedens akvarium? Er det mulig? Det hadde jeg aldri i verden trodd. Nå ble jeg egentlig veldig glad på alle planteentusiasters vegne kjente jeg. Hurraaaa :o)


Det er en meget vakker jungel Linda, så dette var vel fortjent

Og vet du 530, jeg kopierer så hemningsløst at jeg til og med lurer henne til å sende meg planter
Gratulerer med månedens akvarium, Linda
Lurer og lurer, jeg har allerede delt Hydrocotylen en gang, og ozeloten bare vokser, så veldig lurt kan jeg ikke påstå at jeg kjenner meg, det var veldig veloppdragne planter som kom i bytte :o)

Takk for gratulasjoner folkens! Kjenner meg fortsatt litt svimmel her, det står i juryens begrunnelse at det er mye arbeid, og det er jo ikke helt sant. Mye moro er det. Og veldig mye liv i karet som først og fremst er der for å holde rent ;o)
Grattis med månedens akvarium, det er kjempeflott! Fortsatt god sommer
Kjempeflott kar ,grattis ,vel fortjent
Helt enig, velfortjent! Til inspirasjon for oss andre, dog med litt misunnelse, hehe men bare den koselige typen
Kjøkkentrøsten registrert
Nitritt nede i 0,1 i det nye karet, som ble døpt Kjøkkentrøsten med noen dråper Absolut for å få fart i nitratbasillene.

[External Image]

I påvente av plutselig og uventet rikdom kom nytt kamera i hus, det ble en oppdatert utgave av det vi druknet for husfar er redd lånte ting (han er litt Emil), en Sony Cybershot DSC W580. Nå er det ikke lenger mulig å skrive ut manualen, så jeg har høflig og i en vennlig tone (det er tross alt ikke den stakkars damen som har bestemt noe så ufattelig dumt) skjelt selskapet ut etter noter, for det er helt ok og egentlig nesten prisverdig at de ikke trykker en firefargers sak som havner i søpla hos de aller fleste, men de kan da for ##%@!!! lage en utskriftsvennlig pdf-fil!!! Man kan virkelig ikke forventes å løpe inn til pc'n hver gang et spørsmål dukker opp! Makan!!! Godt å få det ut :o)

Så bildene blir som de blir en stund fremover. Jeg må jo gi meg, men ble så sint at hadde vi kjøpt kameraet på nett hadde det blitt returnert. Det går seg til med litt øvelse...

Det gjør sikker prosjekt "finn-enden-på-vannledningen" også, akkurat nå har vi funnet ut at en luring har støpt den snasne "vannposten" som de kalte det i prospektet oppå, og det blir litt gjettekonkurranse frem til husveggen. Jeg antar at den følger soilen inn i huset ettersom de to går hånd i hånd hele veien ellers, men hvem vet. Gutta flyttet i alle fall et par-tre storsekker med ved, og så får vi fortsette...

Aha! Den er lagt rundt kummen...
[External Image]

Så da har vi et artig 80 cm dypt hull ved siden av betongkolossen. Hva tenkte konstruktøren på da den ble laget tro? Kanskje den var finere da den var i vater?
[External Image]
Åååh du har så flotte kar, hvorfor er du ikke naboen min? Om fabrikker skal være så miljøvennlig kan de vel heller se å slutte med TONNEVIS av reklame i postkassen, vedder det går en regnskog per dag der....

For et prosjekt dette med vannledningen er! Går som regel bra i slutten etter mye blodslit, for som regel så dukker det opp noe hele tiden som må taes hensyns til, men det trenger jeg jo ikke fortelle deg som står midt oppi det, hehe!
Leste heldigvis mye Frøken Detektiv som liten, flyr rundt med lommelykt og tommestokk og stakefjær og har det så artig atte :o)
Kjøkkentrøsten ble skikkelig fin, og har flotte planter

Ønsker deg lykke til med vannledningsprosjektet, og ser i den anledning fram til flere artige skriverier.

Har forresten en liten katt som ligger utmattet og pesende ved siden av meg i sofaen, eller å ha spunget etter en liten, spetten skumgummiball i lengre tid
sissimor
Har forresten en liten katt som ligger utmattet og pesende ved siden av meg i sofaen, eller å ha spunget etter en liten, spetten skumgummiball i lengre tid :D


Åh, jeg vil ha en katt til! Kan ikke tenke meg noe mer beroligende i hele verden enn å klø en katt. Særlig de små. Full fres - bums- sover :o)
Linda & Ove
Nitritt nede i 0,1 i det nye karet, som ble døpt Kjøkkentrøsten med noen dråper Absolut for å få fart i nitratbasillene. [I]Du skjemmer bort bakteriene dine!! ;) [/I] Det gjør sikker prosjekt "finn-enden-på-vannledningen" også, akkurat nå har vi funnet ut at en luring har støpt den snasne "vannposten" som de kalte det i prospektet oppå, og det blir litt gjettekonkurranse frem til husveggen. Jeg antar at den følger soilen inn i huset ettersom de to går hånd i hånd hele veien ellers, men hvem vet. Gutta flyttet i alle fall et par-tre storsekker med ved, og så får vi fortsette... Aha! Den er lagt[I] rundt [/I]kummen... [I]Godt den ikke endte som vanntilførsel [I][B]til[/B] [/I]kummen og ikke noe annet[/I]!
Vi har vannledning inne, og kamera er bestilt...
Hva har jeg stelt istand nå da tro? Fant kamera hos FotoVideo, etter å ha prøveholdt Canon EOS 550D er det nemlig konstatert at med bryggesjauergener må der kraftigere saker til, ikke mulig å få plass til lankene rundt grepet der. Nå ligger et Canon EOS 60D og venter i Møllergata, med ikke all verdens objektiv foreløpig, men hvor dårlig kan det være egentlig? Hjelpe meg...

Vi fant enden på røret i dag! Den merkelige rørtampen som stikker rett opp av gulvet på vaskerommet er nemlig vannrør! Ikke lufting, som X antall "fagpersjonasjer" har påstått. For hvorfor skulle det være lufting til et borehull som ligger i en kum som ikke er tett! Ove har gravd, jeg har staket mens han har lyttet og han har staket mens jeg har lyttet, mandag bestiller vi rørlegger. Kanskje vi kan avbestille svigerfar med minigraver? Har ikke ord for hvor deilig det skal bli med et bad i rent vann! Virkelig ren klesvask! Og ikke en eneste bøtte noe annet sted enn der mellomlagringsvannet står! Krysser fingrene...

Det var den ferien egentlig, og kanskje er det like bra, for Juwelen sliter litt. I dag har tåka ligget tett, spanderte en god skvis filterguff fra Spesialiteten, og så håper jeg vi snart kan gi stakkarene mat oppi der. Det vriene med ryddecrew er nemlig at det ikke nytter å sette dem på fastekur når filteret sliter, de spiser jo noe hele tiden uansett. En stund. I lengden ikke nok til å holde nitratverdien der den alltid har ligget, for plantenes skyld. Godt det ikke er noen vits å ha en hobby som går helt av seg selv :o)
Hehe, ja alltid er det noe som skal gå galt eller være til besvær! Men så flott at dere fant røret ihvertfall! Da blir det jo forhåpentligvis fortgang i ting eller hur?
Så flott at både rør, vann og kamera ordner seg, gleder meg til å se bilder... og gjerne av rørprosjektet ))
Gleder meg veldig jeg også Rita, men er redd jeg har gapt over litt mye her nå. Det er leeenge siden jeg drev med foto på ordentlig, og det kameraet er for folk som driver med foto på ordentlig sier Google. Håper det er en "auto"-knapp og instruksjonsbok i papirformat...
Gratulerer med månedens akvarie! Det var utrolig fint Og gratulerer med nytt kamera! Jeg har ett Canon Eos 400D, kan ikke skryte på meg å ha lest instruksjonboka som fulgte med (og det merkes nok på kvaliteten på bildene mine også ja). Har ikke fått helt teken på å ta akvarie-bilder enda, annet går jo fint til mitt formål. Burde nok lete frem boka så det blir litt bedre kvalitet på bildene mine

Skal dere bytte vannledning? Er det hull en plass eller? Jeg har så elendig trykk i huset mitt. Det er umulig å dusje når vaskemaskinen står på og en må vente med å tappe ned i toalettet så en får vaske hendene (blir bare en bitteliten stråle). Må nok se om jeg finner ut årsaken denne sommeren kanskje
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap