- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Apistogrammet (side 35)
Apistogrammet (side 35)
Simen: På photobucket så kan du lage din egen konto og legge dine bilder inn. Du kan velge selv om du vil dele mappene eller ha dem privat. Jeg bruker privat ettersom jeg har mange tusen forskjellige bilder der inne. Men da du legger ut linken så deles kun de bildene du har lagt ut, mens det andre du har er privat.
Og det beste er.. Det er enkelt og gratis Og ja.. Du har bildene samlet på ett sted om du skal ha tak i dem igjen istedenfor å lete igjennom hele PC'n :P
Og det beste er.. Det er enkelt og gratis Og ja.. Du har bildene samlet på ett sted om du skal ha tak i dem igjen istedenfor å lete igjennom hele PC'n :P
Postet 11.11.12 kl 14:06
Postet 11.11.12 kl 16:02
Postet 11.11.12 kl 16:31
Endret: 11.11.12 kl 16:33
Postet 11.11.12 kl 16:54
Postet 11.11.12 kl 16:55
Postet 11.11.12 kl 18:03
Endret: 11.11.12 kl 18:08
S i m e n[I]Apistogramma sp. "Papagei"[/I] - hann fra Rio Ampiyacu... nå skal jeg se om jeg ikke for lært meg detta med å forstørrelse bilder på denna tråden.
Det klarte du jo fint.
Når det gjelder "del 2 av kurset", kom jeg på at jeg får ikke vist deg med sånn fint utklippsbilde som i del 1, siden det ikke er jeg som har lastet opp bildene. Men jeg kan prøve og forklare og så laster du opp f.eks. 3 bilder selv og prøver?
Etter at du har lastet opp 3 bilder i et innlegg og så postet det, vises alle 3 bildene til høyre i innlegget ditt som miniatyrer. Men det er også mulig å se dem etter at du har trykket "Endre innlegg". Da dukker det opp tre miniatyrbilder direkte UNDER innlegget ditt, ikke på høyre siden. Klikk på det første bildet så det blir stort (mens du står med innlegget i redigerings-modus), og høyreklikk så på det, kopier bildeadressen, lukk bildet og gå tilbake og gjør som i "kursdel 1" med å klikke på ikonet for bildeinnliming. Når den linjen med IMG koder er på plass, trykk enter en gang eller to bak den IMG linken, sånn at du havner på neste linje + et tomrom mellom. (ellers blir bildene klint inntil hverandre i posten, så et linjeskift eller to ekstra med ENTER tasten er fint).
Når du har trykket enter et par ganger og lagd mellomrom, så er det tur for bilde to.
Du gjentar prosessen med å klikke på bilde to (der de står linjet opp UNDER innlegget ditt) og kopiere bildeadressen, lime den inn i innlegget som fremdeles står i redigeringsmodus, og så gjentar du et par-tre linjeskift med ENTER tasten etter at IMG og bildeadressen er limt inn. Så tar du tredje og siste bilde og limer inn på samme måte.
Når alle tre er limt inn med noen linjeskift-mellomrom i mellom, kan du trykke "post innlegg" på det redigerte innlegget ditt, og det kommer opp med alle tre bildene i stort format inne i innlegget.
Prøv, så får vi se om jeg greide å forklare det uten bilder og piler
REDIGERT:
du klarte det jo allerede, uten forklaring fra meg Ser du har postet et innlegg over her mens jeg satt og skrev. Bravo
Postet 11.11.12 kl 18:08
Endret: 11.11.12 kl 18:08
Postet 11.11.12 kl 18:11
Apistogramma rositae (Rio Santiago-vassdraget). En fantastisk flott Apistogramma, der hunnen blir helt fantastisk flott i fargene. Det er fortsatt yngler i begge sider av karene, dog noen færre enn tidligere. Synd jeg ikke yngel-reolen oppe å går. Da hadde de to Apistoene som ikke deltar i yngelfesten ryki rett ut. Men dette kommer til å gå veien før eller seinere, så jeg er meget fornøyd. Litt trening og tilrettelegging må jeg regne med. Selv om Apistogramma rositae er en monogam art, har hannen kost seg i to leire - og hjelper til både her og der. Med sjela som innsats! Det er virkelig artig å følge med her om dagen.
Ja, så nå som jeg har lært å legge ut store bilder - må det jo trenes litt. Da blir det nok en runde med gamle bilder. Blir aldri lei av greie Apistogrammabilder gitt . Må nok kanskje innse at jeg er iferd å bli interessert i fotografering, selv om det først og fremst var "fortellergleden" som var greia...
Ja, så nå som jeg har lært å legge ut store bilder - må det jo trenes litt. Da blir det nok en runde med gamle bilder. Blir aldri lei av greie Apistogrammabilder gitt . Må nok kanskje innse at jeg er iferd å bli interessert i fotografering, selv om det først og fremst var "fortellergleden" som var greia...
Postet 11.11.12 kl 20:03
Endret: 11.11.12 kl 20:07
Apistogramma sp. "Winkelfleck" dark form, lokasjon San Pablo de Loreto.
Ja så har de endelig blitt trygg på matfar! Jeg skulle vise de fram til frua som hadde forvillet seg inn på akvarie-rommet. De fjernet seg rimelig brennkvikt unna, og hadde ikke tenkt til å komme fram heller. Halvtimen senere, dro jeg ned på rommet - og de spratt fram... jeg fikk pinadumeg også lov til å knipse noen bilder av dem. Hannen er en mega-diger rugg, nesten dobbelt så høy over ryggen til min nest største hann (Ap. sp. "Papagei"). Vi snakker praktisk talt matfisk!!!
Hua ser ut å ha gitt sin elsk til den store herremannen, mens den noe mindre hannen må ta til takke med å gå rolig i krokene. Når jeg så hua og den mindre hannen sammen for første gang idag, gikk hua rett i stivfinnet positur med snuta kl.5... han fjernet seg kjapt. Den store hannen fikk lov å sirkulere rundt hua. Så da er det bare for meg å følge thrilleren videre...
Hua
Hannen
Og begge to...
Ja så har de endelig blitt trygg på matfar! Jeg skulle vise de fram til frua som hadde forvillet seg inn på akvarie-rommet. De fjernet seg rimelig brennkvikt unna, og hadde ikke tenkt til å komme fram heller. Halvtimen senere, dro jeg ned på rommet - og de spratt fram... jeg fikk pinadumeg også lov til å knipse noen bilder av dem. Hannen er en mega-diger rugg, nesten dobbelt så høy over ryggen til min nest største hann (Ap. sp. "Papagei"). Vi snakker praktisk talt matfisk!!!
Hua ser ut å ha gitt sin elsk til den store herremannen, mens den noe mindre hannen må ta til takke med å gå rolig i krokene. Når jeg så hua og den mindre hannen sammen for første gang idag, gikk hua rett i stivfinnet positur med snuta kl.5... han fjernet seg kjapt. Den store hannen fikk lov å sirkulere rundt hua. Så da er det bare for meg å følge thrilleren videre...
Hua
Hannen
Og begge to...
Postet 11.11.12 kl 21:00
Endret: 11.11.12 kl 21:09
Postet 11.11.12 kl 21:22
Apistogramma allpahuayo (Rio Pintoyacu). Ei hue er smellgul i venstre hjørnet i karet. Hannen holder seg på høyresiden og holder de andre innbyggerne på den andre siden... kan det være at hua har lagt egg i sprekka tro? Skulle dette stemme ligger "egghula" høyt over sandbunnen! Det er forøvrig den samme hua som tidligere la egg under et eikeblad i karet...
Postet 11.11.12 kl 21:31
Fotografering er utrolig artig da man blir kjent med kamera og finner de riktige innstillingene til de riktige lysforholdene og +++.
Selv bruker jeg kun kompakt kamera for jeg er for lat (hvisker dette lavt da jeg har grini meg til å skaffe kamerautstyr for litt over 20000) til å dra frem speilrefleks kam'n og det utallige utstyret som man kan bruke
Men disse bildene dine er utrolig rene og klare Simen. Stor klapp for deg
Selv bruker jeg kun kompakt kamera for jeg er for lat (hvisker dette lavt da jeg har grini meg til å skaffe kamerautstyr for litt over 20000) til å dra frem speilrefleks kam'n og det utallige utstyret som man kan bruke
Men disse bildene dine er utrolig rene og klare Simen. Stor klapp for deg
Postet 11.11.12 kl 21:42
Postet 11.11.12 kl 21:45
CathySelv bruker jeg kun kompakt kamera for jeg er for lat (hvisker dette lavt da jeg har grini meg til å skaffe kamerautstyr for litt over 20000) til å dra frem speilrefleks kam'n og det utallige utstyret som man kan bruke :D Men disse bildene dine er utrolig rene og klare Simen. Stor klapp for deg ;)
Tusen takk . Jeg lover jeg å ikke si noe om utstyret du bruker Cathy he he he! En omgang med rutevasking på inside & utside, så regner jeg med at jeg kommer enda et skritt videre
Postet 11.11.12 kl 21:49
Ja, rene vinduer gjør underverker også
Selv må jeg vaske mine ganske ofte da 2 av mine papegøyer elsker å henge på akvariumet å sleike på ruta da fiskene svømmer forbi..
Men noe annet jeg må spørre om.. Om du har hatt kakadue ciklider og det er vanlig at det er hua som sjekker opp hannen. Ene hua mi er helt spinnvill og forfølger hannen overalt. Hun gni seg inntil han og svømmer på kryss og tvers over, under, oppned på han. Hun er mere møkkete gul iforhold til den andre hua jeg har og han ser ikke ut til å være så veldig hypp på det hun har i tankene sine, men jeg tror ikke hun skjønner det gitt.
Selv må jeg vaske mine ganske ofte da 2 av mine papegøyer elsker å henge på akvariumet å sleike på ruta da fiskene svømmer forbi..
Men noe annet jeg må spørre om.. Om du har hatt kakadue ciklider og det er vanlig at det er hua som sjekker opp hannen. Ene hua mi er helt spinnvill og forfølger hannen overalt. Hun gni seg inntil han og svømmer på kryss og tvers over, under, oppned på han. Hun er mere møkkete gul iforhold til den andre hua jeg har og han ser ikke ut til å være så veldig hypp på det hun har i tankene sine, men jeg tror ikke hun skjønner det gitt.
Postet 11.11.12 kl 22:01
Postet 11.11.12 kl 22:14
Postet 17.11.12 kl 17:35
Postet 17.11.12 kl 17:43
Postet 17.11.12 kl 18:07