- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 36)
Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 36)
Postet 26.05.10 kl 01:07
Postet 26.05.10 kl 01:59
Postet 26.05.10 kl 02:03
Helt enig Inger Anne, de er flotte. Det har blitt en av mine favorittcoryer det også (jeg begynner å få mange favoritter etterhvert) Våre er ganske så sosiale og de poserer villig vekk for kameraet Nå har vi noen små-concolor i yngelkaret og det skal bli artig å følge utviklingen til voksen fisk.
Jeg har enda en favoritt... Caudimaculatus, de er bare så fine
Noen har kanskje sett bildene i tråden min, men jeg putter dem inn her også
Jeg har enda en favoritt... Caudimaculatus, de er bare så fine
Noen har kanskje sett bildene i tråden min, men jeg putter dem inn her også
Postet 26.05.10 kl 02:14
Jaja, da slenger jeg meg like godt med her også.
Den ene av Pandaene mine, skrøplig bilde tatt av mobilen, men det får så være.
Kansje jeg skal ta noe bilder av Gomezi'ene mine til helga også da.
Forresten, noen som vet når Corydoras panda eller corydoras sjenerelt blir kjønnsmoden???
( Er helt grønn på c-maller. Så like greit å få høre av ekspertene. )
Den ene av Pandaene mine, skrøplig bilde tatt av mobilen, men det får så være.
Kansje jeg skal ta noe bilder av Gomezi'ene mine til helga også da.
Forresten, noen som vet når Corydoras panda eller corydoras sjenerelt blir kjønnsmoden???
( Er helt grønn på c-maller. Så like greit å få høre av ekspertene. )
Postet 15.06.10 kl 03:17
Endret: 15.06.10 kl 03:18
Enkle arter som leker lett, blir kjønnsmodne tidlig. Andre større arter som ofte er vanskeligere å få i lek, tar noe lenger tid. Corydoras generelt bruker ca 1 år for å bli kjønnsmodne.
Corydoras panda, går under de som leker lett. Vanskelig å si akkurat når de blir kjønsmodne, men hvis jeg ikke husker feil har en her på forumet hatt lek og eggelegging på Corydoras panda som var 7½ måneder gamle.
Corydoras panda, går under de som leker lett. Vanskelig å si akkurat når de blir kjønsmodne, men hvis jeg ikke husker feil har en her på forumet hatt lek og eggelegging på Corydoras panda som var 7½ måneder gamle.
Postet 15.06.10 kl 11:34
Postet 17.06.10 kl 22:19
Postet 18.06.10 kl 00:03
Endret: 18.06.10 kl 00:04
Postet 18.06.10 kl 22:57
Ikke av de beste bildene jeg har tatt av Corydoras adolfoi, men foreløbig har jeg ingen stor samling bilder lagret på denne nye pc'en
Dette er en art jeg aldri kommer til å kvitte meg med. De er mine all-time-favourites!
Det er en egenoppdrettet ungfisk som koser seg med mygglarver foran i dette bildet her. De har begynt å øke gradvis i antall igjen ser jeg, etter at jeg tømte karet for yngel og ungfisk i februar eller noe sånn, og bare lot den voksne gruppen min på 5 vf bli igjen, pluss to-tre ungfisk. Den på bildet er en av de som fikk bli igjen hos "mor" Jeg tror jeg skal la dem få vokse seg opp til en stor og fin flokk igjen og beholde en del flere neste gang jeg må "tynne ut" i dette karet (om et års tid eller så).
Nyyydelige sjarmtroll!
Dette er en art jeg aldri kommer til å kvitte meg med. De er mine all-time-favourites!
Det er en egenoppdrettet ungfisk som koser seg med mygglarver foran i dette bildet her. De har begynt å øke gradvis i antall igjen ser jeg, etter at jeg tømte karet for yngel og ungfisk i februar eller noe sånn, og bare lot den voksne gruppen min på 5 vf bli igjen, pluss to-tre ungfisk. Den på bildet er en av de som fikk bli igjen hos "mor" Jeg tror jeg skal la dem få vokse seg opp til en stor og fin flokk igjen og beholde en del flere neste gang jeg må "tynne ut" i dette karet (om et års tid eller så).
Nyyydelige sjarmtroll!
Postet 19.06.10 kl 00:28
Endret: 19.06.10 kl 00:30
Priser
Hva er det vanelig at prisen på Corydoras Adolfoi ligger på? Godt og vite i tilfelle jeg finner på og få dyrebutikken til og bestille inn til meg
Postet 11.08.10 kl 15:36
Det er veldig forskjellig. Varierer fra butikk til butikk, og om Adolfoi'ene er små oppdrettsfisk eller viltfangede voksne. Noen butikker har helt ville priser, andre er rimelige.
Tror jeg har hørt alt fra 89 til 200 kroner (!) for dem. Selv betalte jeg for ca 5 - 6 år siden 129,- pr stk for mine viltfangede voksne, og det var i en butikk som er kjent for rimelige priser (Dahls Dyrerike i Moss).
Tror jeg har hørt alt fra 89 til 200 kroner (!) for dem. Selv betalte jeg for ca 5 - 6 år siden 129,- pr stk for mine viltfangede voksne, og det var i en butikk som er kjent for rimelige priser (Dahls Dyrerike i Moss).
Postet 11.08.10 kl 17:02
Postet 11.08.10 kl 17:10
Postet 29.12.10 kl 22:50
Endret: 29.12.10 kl 22:51
Ble bare et tatt-i-en-fei bilde fra meg, et bilde jeg tok når disse var nyankomne!
Corydoras "Orange laser", utrolig flotte! Skal prøve å ta flere og bedre bilder av disse snart, og legge ut flere i denne tråden! Har 10 stk. av disse skjønnhetene.
Dette bildet viser ganske godt "laser-stripene" på ryggen.
Forresten; lurt å ta opp denne tråden igjen!
Corydoras "Orange laser", utrolig flotte! Skal prøve å ta flere og bedre bilder av disse snart, og legge ut flere i denne tråden! Har 10 stk. av disse skjønnhetene.
Dette bildet viser ganske godt "laser-stripene" på ryggen.
Forresten; lurt å ta opp denne tråden igjen!
Postet 29.12.10 kl 22:56
Endret: 29.12.10 kl 22:57
Postet 29.12.10 kl 23:01
Postet 29.12.10 kl 23:03
Postet 24.02.11 kl 13:16
Endret: 24.02.11 kl 13:17
Postet 24.02.11 kl 14:19
De concolorene er kjempestilige med den enorme ryggfinnen, men vi var så dumme å selge dem på en auksjon Heldigvis dukket det opp tre yngel etter dem i et kar her så jeg krysser fingrene for at begge kjønn er representert blant dem. På det danske coryforumet skriver de: "Der findes to former; en med "almindelige finner" og en hvor rygfinnen er forlænget. Begge former forekommer i naturen." så det er ikke alle som har like imponerende finner.
Bildene av grønningene dine var fine, og flekker på glasset fjerner man i f.eks adobe photoshop ))
Bildene av grønningene dine var fine, og flekker på glasset fjerner man i f.eks adobe photoshop ))
Postet 24.02.11 kl 15:00