Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 36)

Er sulavesiene gode algespisere?
Eller sagt på en annen måte; hvilke snegler er de beste algespiserne etter din mening?

Jeg trenger noen algespisere i en 160 liter. Tetra-stimen der (Nannostomus) har spist mesteparten av CRS rekene, og karet er i ferd med å gro til med alger :p
Snegler spiser de ikke, så jeg får prøve det. Foretrekker snegler, ettersom algespisende fisk er så forbasket vriene å få tak i igjen, dersom jeg skulle ønske å fjerne dem på et senere tidspunkt - snegler er derimot en lek å skulle fange inn, hehe
mona o
Er sulavesiene gode algespisere? Eller sagt på en annen måte; hvilke snegler er de beste algespiserne etter din mening? Jeg trenger noen algespisere i en 160 liter. Tetra-stimen der (Nannostomus) har spist mesteparten av CRS rekene, og karet er i ferd med å gro til med alger :p Snegler spiser de ikke, så jeg får prøve det. Foretrekker snegler, ettersom algespisende fisk er så forbasket vriene å få tak i igjen, dersom jeg skulle ønske å fjerne dem på et senere tidspunkt - snegler er derimot en lek å skulle fange inn, hehe :)

De mest effektive sneglene jeg kan tenke meg er sebra og tigersnegler. De beiter alger kontinuelrlig og overalt. Det samme med antennesneglene. posthornsnegler er også fenomenale på alger for mine beiter konstant på plantene. Ellers så blir det vanlig eplesnegler da.Sullene spiser alger de også men bare på bakkenivå....De klatrer jo litt i planter osv de også men de er ikke så raske av seg. )
Eplisene spiser eggklaser. Jeg så det tydelig en periode, da pestsneglene hadde dynget opp med eggklaser i et hjørne der eplisene var for store til å komme til. Jeg måtte bare le av det hele. Det var kjempefullt av små geleklaser trykket sammen på en bitteliten plass.
Så det er derfor de ikke blir flere i karet mitt for sneglene mine spiser de opp...ja men nå har det klekket en gedigen klase så nå håper jeg det blir masser av dem...
1. Her er det de to småsneglene som er avbildet. Den ene ser ut som den blir hvit med striper, mens den andre blir blå. Så nusselige...
2. Her er det en perle og en eple som leker seg i plantene...
3. Her er også en bitteliten eplesnegle..de er så søte når de er så små syns jeg. ...
Jeg må bare ha med flere posthorn, de er så nydelige i fargen.
1. Her er et blålilla eksemlar med marmorering....
2. Her er en hvit med orange kropp igjen....
3. Hva kaller man denne fargen, vinrød snegle med prikker....
1. Denne gule sullen ser ut til å kose seg godt når den ligger med nesen nedi foten slik. Ser så kos ut....
2. En nydelig farge på posthornsnegla som har lagt beslag på en malayser...
3. Her er et nydelig par som deler broderligt på maten.
1. Her er en som flørter og slenger slengkyss til oss....smakk
2. Oppi trærne smaker maten best....da er man sikker på å få ha den i fred også...
3. En dyp rød posthorn som bare er helt skjønn....
1. Det er ikke alle som ser ut til å ha en fin dag.....
2. Her er en av mine store perler..litt utydlig men...
3. Min nye olivengrønne trapdoor snegle...funnet over 20 unger hittill....
Så er det to bilder av hjeteknuseren min Tootsie. Ho er fremdeles høyt og lavt i karet men nå er ho så stor at ho er mer synlig.
3. En nydelig hvit sulle...
1. Her er også en liten hjerteknuser...de er så søte når de er så små...
2. Her ser det ut som skallet er litt for stort......
Jeg bare digger posthornsnegler...så mange nydelige farger som de har...og skikkelig fine når de farger ut. Posthornene farger ikke ut skikkelig før de er ganske store. Spesielt de blå ser man bare antydning til blått i men de er veldig marmorert med store prikker. Det er fargepigmentet i snegla og dette kommer vanligvis bort når den blir stor og får den sterke blåfargen. Mens noen beholder prikkene og det er fint det også...
De to første er av mine perler som vokser og vokser. Ser det kommer masse småttiser og er så glad for det. De er ikke så hissige når de blir store som de er når de er små. Har ikke sett de store slenge med skallet som de gjorde rett som det var når de var mindre. Trassalderen er vel over...
Det siste er av den store sebra snegla jeg fikk forrige mandag. Den er 3 cm lang og har aldri sett så stor sebra snegle før. Den ruver skikkelig i karet...
Hektisk aktivitet i sneglekaret ..noen kommer og noen går....
1. Her er en av sebra eplene som legger egg på glasset.
2. Her er det konkurranse om hvem som først får tak i den lille novo prawnkula som ligger rett foran dem.
3. Konkurransen ble litt tøff så det ble enighet om en liten hvilepause mellom de to konkurrentene....like etterpå kom en guppy og snappet den rett foran nesa på de....)
1. Her er en av mine store posthornsnegler som har både grønt og blått i seg. Det skinner av farge på den som ikke vises så godt på bildet selvfølgelig...Den er bare nydelig...
2. Sånn nese vil jeg også ha....
3. Har det sluttet å regne nå tro?
1. og 2. Det er ikke så greit når man ikke har tunga rett i munnen....
3. Her er det mat å få .....
Her er en av de lilla som elsker å klatre og sjonglere i plantene...en liten Tarzan dette her....)
1. Hei kjære skal det være en kos....?
2. Nei slutt å kil meg på tærne...he he he
3. Denne sneglene sikter mot stjernene.....
Her er to jeg digger og det er sandsneglene malanoides sp java. Skulle gjerne hatt disse inn i sneglebasen ....de er så kule
1. Her er en liten blånese snegle som begynner å bli stor...den er vel snart 0,5 cm og har fått striper . Noen ser jeg er helt lyse uten striper.
2. Her ser man hvordan leveriktesneglene parer seg.....
3. Her er nydelige posthornsnegler i forskjellige farger....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap