Mange bøtter vann.. (side 36)

hehe, kanskje det ja, men syns fremdeles akkurat den er litt kjedelig. og uheldigvis er det mest albinovarianter å få tak i. og jeg liker ikke albinofisk.

må skrive ned navn og slikt, husker ikke slikt i hue. må finne ut hvordan det er å få tak i stimfisken jeg vil ha og.

forhåpentligvis blir filter, armatur og kork bestillt imorra
Synes dette er like gøy som deg, besøke to oppi høyjord idag og hentet flyteplanter. Ble sittende i flere timer og skravle. De har kjeller under hele huset og da måtte jeg jo ned å komme med ideer. Hadde jo lyst til å bli arkitekt jeg da, enten hage eller interiør. Har så mange ideer i hodet mitt.
Hva synes du er en grei pris for akvariet?
nei du, sånt vet jeg lite om. må nesten se litt fra forsiden, den siden som vender ut mot meg er nok "bakveggen" da det er gamle malingsrester og noen riper etter at det var skrapet bort.. men jeg aner ikke hva brukte kar vanligvis går for.. så det blir vel opp til deg om hva du syns er en rimelig pris. bare du ikke lopper meg altså :p
Jeg har satt ned prisen på 96l til 500, men det er fordi jeg vil bli kvitt det. Det sto jo til 800 først. Synes du det er for dyrt??
hm, vet ikke jeg.. går jo an å kikke på nærliggende kar størrelser på rubrikk og se hva de går for.. kan jo og diskutere det imorra, begynner å bli ganske trøtt, og da funker ikke hjernen optimalt :p vært oppe siden 5:30 z_z
herregud, sikker på jeg telte en 10-15 venusyngel nå. blir folksomt hvis alle overlever gitt :p
ser heller ingen døde reker ennå, så virker som de tåler medisineringen. samme med de eplebabyene jeg ikke fikk tak i, hvertfall noen lever ennå.

skal på vak møte snart, og enten når jeg kommer hjem eller imorra blir det bestilling. har ikke fått svar på formen av korkebitene ennå, så jeg venter litt
Er vel som med guppy da :P lager barn til man kan gå tørrskodd over akvariet.
Kos deg på møte
men guppy yngel er mye større og krever mindre, hadde jo bare en eller 2 igjen fra første kullet, nå fra andre had jeg 10.. men nå har jeg skikkelig for og da. møtet var bare koselig det informativt om maller, litt klubbsnakk og mye sosialt, som vanlig.
ser fremdeles mye smått i karet ja trillene har roa seg litt og er tilbake til det vante latmannslivet, rekene ser ut til å takle medisineringen, ser hvertfall ingen døde. venusene trives, den enslige syke reka jeg ikke får tak i lever ennå og.

en kollega av meg har satt seg i hodet at hun skal hente sand i fjæra for meg, så slipper å tenke på den biten og.

tetraen jeg vil ha er enkel å få tak i, coryen ikke fullt så vanlig, men de skulle holde utkikk etter den =D
har ombestemt meg litt, blir nok en papillon bakgrunn... men den er det bare webzoo som har. men de har ikke filteret, er bare tropefisk som har det.

blir jo bestilling i hytt og gevær dette :p
Ikke så rart når du bestemmer, ombestemmer deg i hytt og gevær
vel, hadde blitt sånn uansett :p tropefisk har filteret men ikke bakgrunnen og armaturet. webzoo har bakgrunnen, armaturet er bestillingsvare men har ikke filteret. aquamanias har armaturet men ikke filteret og bakgrunnen :p

fikk du meldinga mi istad forresten?

tenker på å ta meg en dyrebutikkrunde imorra og se etter røtter, må bare få avlevert mine småsøsken til min mormor utpå formiddagen. heldigvis jobber mamma denne helgen og ikke neste, kunne blitt krøll. ..hva ble det til med den auksjonen neste helg? drar vi eller? jeg var jo på toalettet når dere snakket om det...
Ja mener bestemt det ble tur, vi reiser opp og ned begge dagene, iallefal dem som vil begge dagene. Skal renskrive referatet fra møtet og legge ut i tråden.
wohoo! antar man kommer tilbake med oppmøte og sånn etterhvert
Hvilken pumpe skal du ha da? Vil anbefale deg å ikke kjøpe en svær boyu-pumpe som jeg gjorde til 60literskaret mitt (SP-101II)[. Gikk til butikken en dag jeg var rimelig sjuk og den pumpa som fulgte med hadde tenkt til å ta kvelden, og syns det virka fornuftig med en så kraftig pumpe i karet :P

Dakars guppyene lå oppi hjørnet og så ut som om de ble kjørt gjennom sentrifuga i vaskemaskina vår.. argh :P
hehe, bruker aquaclear powerhead med filterpatron. fart og filtrering i ett :p justerbar og
Hei, du kjetil om man bytter ut innmaten med efhi substrat vil dette hemme pumpa så mye at den kanskje vil oppfattes som "normal" og guppiene kan slappe av igjen.
Dette vet jeg fordi jeg prøvde modifisere en "vanlig" pumpe ved i bruke efhi substrat istedetfor svamp. Det gikk rimelig dårlig kan man si, pumpa var nok for svak og det var såvidt den klarte dra vannet igjennom. Den ble hivd ut rimelig fort.
Nå har jeg en altfor stor eheim innvendig filter og merker det du sier om strøm og trykk i vannet, heldigvis takler mine fisk det greit, men de stakkars flyteplantene blir presset under vann.
Nå venter jeg heldigvis lillebroren til filteret sanne skal ha, håper den dukker opp mandag, men får den vel ikke før tirsdag. Da kan fisk og planter slappe av noe
ha ett eheim liberty 2040 til innkjøring akkurat nå, skal i 28 litern min. de har også regulerbar styrke, bare å vri på en knapp. hendig vurderer å proppe noen substratkuler oppi di filtrene for å utnytte plassen mest mulig, ikke bare blåsvamp. vet ikke helt om den groveste typen er helt egnet heller, men men :p
Hmm det er jo akkurat det jeg skal ha jo. Trodde det var den minste strl jeg. Jeg skal bruke det til 40 litern.
2040 er den minste. den jeg skal ha i storkaret er den største, 2042
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap