Sissis våte drømmer (side 36)

Har lett rundt etter Esha Optima, og det finner en ikke i butikkene. Ikke engang de som tar inn Esha har Optima på bestillingslista. Så da ble det bestilling hos Webzoo igjen, siden det pleier å gå raskere enn Aquamanias (ihvertfall når ting er på lager, og det skal alt være).

Men man kan jo ikke bare bestille litt vitaminer og mineraler, og plutselig ble det dyrt. Ja, ja, er jo bare ting jeg trenger så. Og nå er mitt neste prosjekt offentlig igang. Det akvariet jeg kjøpte, som hadde to hull i bunnen, er nå tett! Jeg har siliconert fast ei glassplate på begge sider, og nå står det med en del vann på badet, uten at det lekker ;D
sånn går det når mann bare "må" bestille litt ekstra når det uansett blir mye i frakt. hehe

Hva tenker du i dette karet da?

Espen
Ikke sant! Optima`n ville jo blitt fryktelig dyr om jeg bare kjøpte den Så da ble det Arcadia lysrørsett til det nye karet, og lysrør fra Osram. Hadde egentlig tenkt å prøve Hagen denne gang, men de selges desverre ikke på Webzoo...

Dette karet ja, skal huse dem som er på en måte er litt til overs andre steder. Altså venezuelansene og neontetraene fra ungdomsklubben, klovnekilli fra Asylet og L144 (damen fra Godteskåla + noen småttinger). Gleder meg til å sette igang med prosjektet, må bare finne noen krefter først...

Grønne coryer, pakke på vei og fôring med ormer.
Det ser heldigvis ut til at Wormer plus hadde positiv effekt på coryene. De grålige grønne begynner å bli grønne i hodet, og så har de begynt å glinse igjen! De er så vakre ;D Har telt 10 på en gang nå, og 5 atroer. Og den haleløse er ivrig og grønnere, så jeg er optimist.

Ynglene til Henning overlevde ikke kuren desverre, men både mini-sutte og rekene klarte seg fint. Honningene vil forhåpentligvis prøve seg igjen...

Og så fikk jeg mail fra Webzoo om at pakken er sendt; det var kjapt levert!

Delte opp kulturen med grindalsorm i går, og fora godt i Godteskåla samtidig. Tydelig at disse markene faller veldig godt i smak
Plussmedlem
Så godt å høre at ting går bedre hos deg nå, det er aldri morsomt å vite at andres fisker ikke har det bra.
Kampfisk!
Skulle bare innom Tropehagen på Byhaven for å kjøpe litt godis til krese-pusen, og da måtte jeg selvfølgelig titte litt i akvariene. Og der var han, den vakreste kampfisken jeg har sett "live". Måtte bare ha den ;D

Han er lilla, blå og turkis, med røde "kanter". Vidunderlig vakker. Har satt ham i karantene i Barnehagen inntil videre, siden jeg ikke orket å sette opp poteten i dag. Mulig han vil spise noen blå reker (som ikke er blå, men blek grønn-gule), men det gjør ikke så mye, siden 9 har blitt til minst 49 siden de kom i hus. Satte inn to to kokosnøtter og masse javamose fra Rio`n, så regner med at de fleste klarer å gjemme seg.

Har tatt bilder av både rekene og kampfisken som jeg hadde tenkt å ta med her, men bluetooth funker plutselig ikke, og jeg aner ikke hveor jeg har kabelen...

Tok også bilde av en merkelig fisk på burikken. De hadde hatt den ca 6 mnd, og ingen vet hva det er. De trodde den hadde kommet med kuhliiene, siden den ligner litt på disse. Den er lang og tynn, stripete og med barter, men der stopper likheten. Den er mye kortere, ca 5 cm kanskje. Den åler seg ikke, og har litt større finner enn kuhliiene, og så var den hissig som faen! Skal si barbene fikk gjennomgå

Og vet dere; jeg har fått mitt første bilde inn i basen! Av corydoras sp. black. Var jo bare et bilde av svarte, så da prøvde jeg.
sissimor
Den er lang og tynn, stripete og med barter, men der stopper likheten. Den er mye kortere, ca 5 cm kanskje. Den åler seg ikke, og har litt større finner enn kuhliiene, og så var den hissig som faen! Skal si barbene fikk gjennomgå ;)


En hissig trønder altså. hehe
Tror kanskje jeg har funnet ut hva raringen er! Det må være en Schistura av noe slag, muligens [URL=Schistura semiarmata]denne[/URL].

Fikk endelig bildet jeg tok over på pc`n, så her kommer det :
Kåre Konradi
Min kjære har døpt kampfisken, og det ble Kåre Konradi. Han mente at Konrad eller Kåre er de mest naturlige navnene på en slik fisk, og plutselig hadde han fått begge Han har forresten laget skumreir allerede, så nå har vi litt dårlig samvittighet for at han ikke får damebesøk...

Legger ved et bilde av en av tankkameratene hans også, ei blå reke, som ikke er spesielt blå...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Utrolig flott kampfisk!

Skjønner godt at du ikke bare kunne gå forbi denne skjønnheten!
Plussmedlem
Ligner litt på min egen, bare at du har en annen finnevariant. Min kjære Harry skal jo snart ikke være med meg lenger, han har jo svulst Kanskje jeg bør avlive ham før jeg reiser bort i helga...

Gratulerer med kampfisk, veldig kule fisker med personlighet
Honningene leker igjen ;)
Skal si Henning står på! Nå har han lurt madammen til å legge egg igjen. Hadde tenkt å benytte anledningen til å plukke andamat nå som honningene ikke hadde yngel, men der ble jeg for sein gitt

Perla har fått sår/skrape øverst på siden. Mulig Gunnar har jaget henne, og hun har skrapet seg på noe under flukt. Ser ikke dypt ut, så regner med det skal gå bra. Skal jo ta et ekstra vannbytt i dag uansett.

Har sett lite til de grønne i dag, så får ikke telt og studert dem. De jeg ser skikkelig ser ihvertfall flotte ut, og det gjør de 5 gjenværende atroene også.
Hjelpe meg...
Gunnar forstyrret de lekende honningene så fælt, at jeg bestemte meg for å sette ham i arrest; kan jo ikke la ham spise alle egga heller! Tok fram den største håven, og sveipet ham oppi, men det ble da med noe mer oppi håven; en yngel! Regner med det var et honningbarn, så da var det bare å tømme håven i full fart igjen, for den kunne jo ikke være der med Gunnar og bli spist. Vet ikke hvor det ble av den, men håper inderlig at den overlever...

Channoidesene flørter også. To av hannene og begge hunnene sniker rundt etter hverandre, og slår av og på leksdrakten.

Og så ser jeg 4 lakriser på en gang! De er så vidunderlig fine, og runde og gode alle sammen ;D
Heisan

Måtte legge igjen et spor her hos deg, så jeg kan fortsette å følge med på denne innholdsrike tråden din.
Spennende å se hvordan det hele startet, og hvordan ting har utviklet seg

Hadde i en 3 års tid en 180 l. Var uten akvarie siden jeg flyttet for nesten 1 år siden, og har nå økt med hele 10l (altså til 190l). Er vel kanskje ikke det en regner som litersyken hehe. Men jeg fikk meg fort en 60l, og nå tråler jeg annonser flere ganger daglig i håp om å finne et kar på minimum 500l. Problemet akkurat nå, er at det bør være fryktelig billig...så jeg får bruke tiden å spare og lete.
(dette ble litt mer enn et spor, men etter å ha lest jevnlig gjennom tråden din, så var det nesten som jeg kjente deg såpass, at det ble litt naturlig hehe)
Bare koselig at noen legger igjen livstegn ja, så bare fortsett med det
Krig i guramiland...
Altså; Gunnar Perlegurami har jaget Henning Honninggurami bort fra reir-plassen, så nå er honningegge desverre borte. Gunnar har selv begynt å lage bobler der, og jager begge honningene ustanselig. De på sin side, er ganske besatt av idèen om å leke der igjen, og fyker inn dit sammen, for så å jages bort igjen. Evig runddans altså, der ingen får fred til å gjøre "arbeidsoppgavene" sine. Det er jo et stort kar, med flere egnede reirplasser, så hvorfor må de krangle om denne flekken? Perla overser hele greia, og holder seg rolig i motsatt ende av karet...
Måtte le litt da jeg åpnet pakken fra Webzoo som kom i går. Jeg bestilte en stor flaske Esha Optima, og siden det stod at de hadde bare en på lager, skrev jeg beskjed om at det hastet med denne varen, og at jeg derfor bestilte ei lita flaske også for sikkerhetsskyld. Da jeg åpnet pakken var det 10 små flasker! Tydelig at de var tom for store flasker da, men jeg fikk riktig mengde jeg, og er veldig fornøyd

Så er det noen som plutselig trenger Optima, så har jeg
Plussmedlem
Hehe, hvor mange ml er disse flaskene på da? Du har nok nok uansett
L144
Da har det flyttet inn to nusselige, gule små-sutter i Rio`n, og de smatter seg ivei over alt. Disse to kom i bytte mot Kaspar Ancistrus som for utover til Fosen for ei lita stund siden. Utrolig hvor søte slike små sugekopper er ;D

Målte ph både i Rio`n og Godteskåla i dag, og den var 6,3 begge steder. Litt lavt altså. Det betyr at jeg må nedjustere/ kutte eikebarkekstrakten i byttevannet til Godteskåla, og tilføre litt natron i Rio`n igjen. Virket jo som om kalksteinen skulle holde den oppe i sistnevnte, men nei...
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Bruun
Reklame for plussmedlemskap