Anders' akvarierom [NR. 1] (side 36)

Plussmedlem
Det er lenge siden nå jeg har fotografert litt fisk, egentlig, så jeg fant ut at det var på tide å ta noen bilder av akvariene i dag

Først et par bilder av Corydoras eques. Disse skal snart flytte; fra en 98 liter til en 85 liter.








Tatt uten blitz
[External Image]


Tatt med blitz
[External Image]
Plussmedlem
Noen bilder av Green Laser-yngelen når de får Discusgranulat. Det er forskjellige størrelser. Noen har ferdig utviklet farge, noen har akkurat begynt å få farge, mens andre er fortsatt helt brune











[External Image]

[External Image]

[External Image]
Plussmedlem
Da har vi vært i Akershus, nærmere bestemt Son, og hentet akvariereol

I 9-tiden i dag duret vi avgårde. Noen ganger er jeg veldig glad for at faren min er morgenfugl!

Vi fant fint fram, og alt fikk plass i bilen, heldigvis. Men det var ikke mer plass enn det måtte være! Men vi fikk stuet inn de 6 85 literene i bilen, pluss alt utstyrer som fulgte med. Det er ganske mye...! Jeg gleder meg veldig til å begynne og sette opp, men det kan ta sin tid. Jeg må først ommøblere akvarierommet; det gruer jeg meg til!

Jeg ville gjerne vært innom Dahls etterpå, men for det første har jeg brukt nok penger, for det andre fant jeg ut at de har eques inne, og for det tredje ville jeg ikke mase på faren min da. Så det ble ikke Dahls-tur denne gangen; kanskje like greit...

Nå har jeg tatt ut utstyrer fra bilen og satt det på inngangstrappa. Det er ganske mye utstyr, så...
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med filterene, jeg! Jeg må vel bare få kjøpt noen hyller jeg kan ha de på. Men så var det å få tak i det, da!
Ellers er alt av kontakter og sånt kjøpt inn. Det ble en haug med elektriske ting også!


Til slutt et bilde av bilen, fullpakket med akvarier, reol på taket og utstyr


[External Image]
Hei Anders og grattis.

Har selv vært på tur i dag, flere steder. Kom hjem med et VF par med Apistogtamma bitaeniata fra Rio Tigre, en enkel reol, en sump og ikke mindre enn 4 kar. 2x200 og et par mindre, tipper 60-70Liter. Skal si deg bilen var full selv om reolen var på taket. En del arbeid i pussing og lakking på reolen og vask av alle kar. En av kortveggene i den ene 200L må byttes ut.

En HERLIG dag for oss begge dette Anders
Plussmedlem
LOFFA
En HERLIG dag for oss begge dette Anders


Det har det vært da, Leif! Gratulerer med nye saker du også, både fisk og akvarier!

Dette er dagen drømmen min gikk i oppfyllelse, faktisk
Inaktiv bruker
Gratulerer med Konge-reol. Denne har jeg selv hatt gleden av å ha, du er vel den 5. i rekken som eier denne, tror den opprinnelig stammer fra Mona. Så nå er det bare å kjøre på, mange coryer har sett dagens lys i denne reolen. Hun som hadde den før meg hadde alle filterne på gulvet, jeg satte opp hyller for da ble det litt mere futt i filterne til topp karrene , men de klarer å løfte vannet fra gulvhøyde.
Lykke til. Sender med et bilde av reolen når jeg hadde den.
Plussmedlem
Takk for infoen, Kjellsen! Det er litt artig å vite litt om det man har, egentlig

Da må denne vært solgt mange ganger på kort tid? Hun solgte vel denne i 2010? Da kjøpte jeg nemlig den enkle reolen jeg har nå av henne.

Tror jeg setter opp hyller til de øverste karene iallefall, kanskje de midterste også. Jeg får se. Nå finner jeg ihvertfall nok hyller i kjelleren. Jeg har funnet det meste av akvariebord og sånt der! :p Etter en runde maling ser det meste OK ut...

Ser ut som en fin reol, gleder meg til å få den opp. Den mangler et par deler til det som skal være over de øverste karene, men det har jeg god tid til å bestille.


...regner med at jeg har den lenger enn de forrige eierne!
Jeg var innom Dahls i dag etter dere dro, og kankje det var like greit for meg også, at c. eques var utsolgt... jeg trengte egentlig bare litt småplukk til noen av de akvariene i kjelleren, men det ble da med et par dverg scalarer hjem.
Men det kommer mer eques da, så det er ikke noe stress! Det blir fort dyrt å dra til dahls når de har mye kult inne.

Tenker du er ivrig nå med å sette igang jobben med å få opp reolen. Det er en knallfin reol, så du får nok stor glede av den.
Ser frem til noen bilder etterhvert. Også tipper jeg du en dag klarer å overtale han far til å kjøre en tur til dahls. ))
Plussmedlem
Først og fremst tusen takk for handelen, Bettina Alt er på plass i huset nå, og det ser veldig bra ut, alt sammen

Eques var utsolgt, ja, ikke veldig overraskende så ettertraktede som de er! Håper det kommer fler snart, da, for vi snakker om et tur til Sverige snart. Da MÅ jeg jo bare innom Dahls!

Bilder kommer når jeg begynner å få ting på plass, men det tar gjerne et par uker før reolen er oppe enda Eneste jeg er litt bekymret for er om sanden kan begynne å "råtne" ved å stå så lenge, da... men akvariene står relativt kjølig, så jeg tror det vil gå.
Det er så utrolig kult å lese tråden til noen på min egen alder! Jeg kan skrive under på at du er en stor inspirasjonskilde for meg og veldig mange andre. Har ikke så mange coryer på det nåværende tidspunkt, kun 8 corydoras sodalis. Tror dette sammen med noen l-maller blir det jeg kommer til å satse på sånn i forhold til oppdrett. Følger med på tråden din, Anders!
Det var en bra stappet bil ^^, Imponerende at dere fikk plass!
Hentet selv en akvariereol for tre uker siden, og vi hadde heldigvis med henger. For 3 110 litere og masse utstyr som jeg fikk med tok all plassen inni bilen. Reolen fikk plass på hengeren

Heldig med snill pappa som bistår deg med din intr
Plussmedlem
Hermansen
Jeg kan skrive under på at du er en stor inspirasjonskilde for meg og veldig mange andre. Følger med på tråden din, Anders!


Tusen takk, blir alltid glad for sånne tilbakemeldinger! Også er det så hyggelig å se at stadig fler får hekta på disse fantastiske fiskene. Det er ikke rart at den blir mer populær, heller, så søte og alltid snille som de er...


Tipsy
Det var en bra stappet bil ^^, Imponerende at dere fikk plass! Hentet selv en akvariereol for tre uker siden, og vi hadde heldigvis med henger. For 3 110 litere og masse utstyr som jeg fikk med tok all plassen inni bilen. Reolen fikk plass på hengeren :) Heldig med snill pappa som bistår deg med din intr :)


Ja, bilen var fullpakket den dagen, og jeg var litt skeptisk til om alt skulle få plass... men siden alle akvariene er rammekar er det jo OK å sette de oppå hverandre, også, noe som forenklet saken. Vi hadde jo beregnet sånn noenlunde på forhånd, da

Og, jada, faren min er grei han, han har kjørt rundt på noen akvarie-ting. Men nå blir det LENGE til neste reol, iallefall. Det er vel heller snakk om at jeg kjører bil selv den dagen! Ikke blir det fler akvarier på nåværende akvarierom, heller, det må bli i kjelleren!
Plussmedlem
I går kveld kom jeg hjem etter å ha vært borte i helgen på konfirmasjonstur. Det var greit det, men det var jammen godt å komme hjem etterpå, også!

Jeg har fri i dag, men jeg får ikke gjort noe med akvarie-flytting eller noe likevel i dag. Derimot tenkte jeg på å flytte adolfoiene fra 230 literen til 98 literen der equesene går. Dette fordi begge disse skal over i den doble reolen når den kommer opp, og da er det greit å ha disse artene samlet så det blir enkelt å flytte dem når de skal flyttes.

Neste helg tenkte jeg at jeg ville begynne å flytte akvarier, iallefall. Det er på tide da. Jeg har jo igrunnen alt klart (hvor ting skal stå og sånt), så det er bare den største jobben å flytte akvariene som gjenstår. Jeg gleder meg ikke til det akkurat, men gleder meg veldig til å få opp den nye reolen. I dag skal jeg ut og se etter filter-hyller, tenkte jeg.

Så ting går fremover, men det er litt travelt for tiden
Plussmedlem
Jeg har vært på Byggmakker i dag og kikket etter noe å ha de utvendige filterene på, og faren min foreslo å lage et par hyller i stedet. Det har jeg faktisk tenkt på selv, men tenkte det hadde blitt litt mye styr. Men tror kanskje det blir løsningen i stedet!

Jeg vet at Mona O hadde laget en sånn hylle en gang til filtere, og jeg syntes det er en veldig smart løsning. Tenker jeg gjør det, med hjelp fra fatter'n. Den skal males i svart så den matcher reolen(e) mine, selvfølgelig!

Var innom zoobutikken en tur også, der kjøpte jeg et par røtter og litt planter. De hadde ganske godt utvalg av planter og røtter nå, men måtte begrense meg pga. økonomien...
Men nå har jeg ihvertfall 6 trerøtter som ikke er i bruk. Disse må jo brukes til reolen.


Røttene jeg kjøpte. Litt kule former, på en måte
[External Image]
Spennende prosjekt du har på gang nå ,ser frem til oppdateringer når du får reolen opp
Plussmedlem
Nå har jeg fanget fisk! 6 Corydoras adolfoi er nå i boks, bokstavelig talt

De står altså til akklimatisering, og skal flytte inn i 98 literen til Corydoras eques inntil begge artene skal flytte over til den nye, doble reolen. Grunnen til at jeg plasserer de sammen nå en stund er at det blir enklere når de skal flyttes.


Alle 6 i akklimatiseringsboksen. Den ene er litt "usynlig", under noe plantegreier.
[External Image]
Plussmedlem
Måtte bare nevne at mens jeg drev og styret inne på akvarierommet i dag, så jeg at Green Laser hadde lagt noen nye egg igjen. Det var litt fint, egentlig, for det er en stund siden sist nå. De har ikke glemt det, da! Det var ikke mange eggene, men jeg så 3 på frontglasset.

De er trofaste, de her!

Når det gjelder Green Laser-oppdrettet mitt går det fint. Det er mange som begynner å få flotte farger her nå, ja! De er et vakkert syn
Anders K
De er et vakkert syn :-)


Det er de absolutt. Har ikke hatt mine så lenge, men var helt ubeskrivelig glad når jeg fikk tak i de. Jeg har 6 typer Corydoras nå, og har hatt en syvende. Og hos meg er de grønne og orange laserne veldig sky i forhold til de fem andre typene jeg kjenner til. Er det normalt at disse er sky? De er i grupper på hhv 17 og 12 stk. Kun i starten de var mye framme og over alt. Nå piler de bort for "ingen ting" (nå er de ikke voksne da, men de andre har jeg jo også fått unge).
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap