- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 37)
Tropheus Bilder (side 37)
Postet 22.04.08 kl 23:38
Endret: 22.04.08 kl 23:41
EvolutionDu får masse bra fisk på privat markedet også. Og billigere. Spes tropheus.
Ja er det du får vettu.Faktisk veldig mye billigere.Går forresten kjempefint med fiskeneFlotte i fargen har de blitt også.Håper vi får til dette her.
Har det vært mye krangling mellom de??Ser at samtlige mangler litt finner her og der.Noen har vært og tatt seg noen javs ja.Litt napping blir det vel alltid
Postet 23.04.08 kl 11:57
de begyner nok å prøve å finne seg en plass i hirarkiet sitt. så blir nok litt jaging fremover. de er liksom blitt en egen gruppe nå. er ikke de voksne som holder de nede! er ikke uvanlig og miste noen når de bygger seg opp til en gruppe! Men du får følge med litt! se til at leptosomaen ikke plager de og slikt!
Postet 23.04.08 kl 12:06
Postet 23.04.08 kl 17:05
Lene84ja du sier noe der.Men om leptosomene begynner og plage de,må vi skille de da?
Det er et scernario som aldri kommer til å skje, så det ville jeg ikke tenkt mye på.. Ser du at mot ALL formodning leptosomaene erter tropheusene så tåler de det nok. Med tropheus kan det gå ganske hardt for seg til tider, og dere kan like greit forbrede dere på å se døde fisk uten finner og øyne.. Sier ikke at det kommer helt sikkert til å skje
Det skal tropheus til får å ta knekken på en tropheus
Postet 23.04.08 kl 17:29
da har det som er minst kjekt og få skjedd.Fått nitrit i vannetSkiftet ut 50% og kommer til og gjøre det hver 2 dag til det er bra igjen.Også ser det ut som leptosomene har fått hvitprikk.Er ikke helt sikker da, men de rister så fælt på finnene også ser jeg noen små prikker.
om der er hvitprikk er de veldig små da?Og om vi skal behandle karet med varmebehandling,vil fiskene tåle dette?Vet ikke maks temp
om der er hvitprikk er de veldig små da?Og om vi skal behandle karet med varmebehandling,vil fiskene tåle dette?Vet ikke maks temp
Postet 23.04.08 kl 21:43
Lene84da har det som er minst kjekt og få skjedd.Fått nitrit i vannet:(Skiftet ut 50% og kommer til og gjøre det hver 2 dag til det er bra igjen.Også ser det ut som leptosomene har fått hvitprikk.Er ikke helt sikker da, men de rister så fælt på finnene også ser jeg noen små prikker. om der er hvitprikk er de veldig små da?Og om vi skal behandle karet med varmebehandling,vil fiskene tåle dette?Vet ikke maks temp
Leptosomaer er veldig utsatt for hvitprikk dessverre. Og ja, finnene ristes opp og ned. Leptosomaer tåler dessverre høye tempraturer meget dårlig da de er en stimfisk som til tider går på meget dypt vann med tempraturer ned mot 22 grader.
Jeg ville tilsatt hvertfall 100 g salt pr 50 liter (Når jeg kjører inn tropheus bruker jeg 2 kg i min 720 liter). Bestillt esha medisinene ( Exit og 2000 ) . Når medisinene kommer i posten ville jeg skiftet 50 % vann, kjørt med medisiner og salt til prikkene er borte.
Når det gjelder tropheus og nitritt så tåler tropheuser veldig mye sammenlignet med fks cyprichromis. Du kommer ikke til å miste en tropheus før leptosomaene går for og si det sånn.. Kansje en heller laber trøst, men det er da bedre at noen sild reiser enn gjeng med troffer!
Lykke til!
Mvh,
Kristian
Postet 23.04.08 kl 22:33
Postet 23.04.08 kl 22:51
neei...så kjipt! Vi så godt på fiskene når vi fisket de opp, og så ikke noe gale med de. Da hadde jeg ikke solgt de videre. Har du mulighet for å ta bilde? Har aldri hatt hvitprikk på leptisene før, og ser ikke noe antydning på de resterende tropheusene her hjemme, så håper virkelig ikke det er det.
Ang medisinering så skal ikke eg uttrykke meg så mye. Har bare hatt i medisin en gang i et nyoppstartet kar. Der kan kristian råde dere mye bedre.
Men fortsett vannbytte, og mål nitrit hver dag.
Krysser fingrene. Noen som vet hva hvitprikken evt komer av? Og hvorfor ikke noen av våre fisker har fått det?
Har dere forresten sjekket fiskene i det karet dere tok filtergørr fra? Har de noen symptomer på hvitprikk?
Ang medisinering så skal ikke eg uttrykke meg så mye. Har bare hatt i medisin en gang i et nyoppstartet kar. Der kan kristian råde dere mye bedre.
Men fortsett vannbytte, og mål nitrit hver dag.
Krysser fingrene. Noen som vet hva hvitprikken evt komer av? Og hvorfor ikke noen av våre fisker har fått det?
Har dere forresten sjekket fiskene i det karet dere tok filtergørr fra? Har de noen symptomer på hvitprikk?
Postet 24.04.08 kl 01:21
Endret: 24.04.08 kl 01:22
Mest sannsynlig kommer ulumskhetene fra den bakteriekulturen. Hadde du hatt hvitprikk vibeke, så hadde du sett det på dem når de var hos deg. Som tidligere nevnt er det en fisk som er ganske utsatt for dette. Leptosomaer er egentlig ganske sarte fisker. Fikk hvitprikk på noen leptosomaer selv, men med de medisinene og saltet som jeg beskrev ovenfor ble det borte etter en liten uke.
Tror webzoo.no fører esha medisinene.
Tror webzoo.no fører esha medisinene.
Postet 24.04.08 kl 01:43
Heisann.Nei de andre i karet har ikke noe tegn på hvitprikk.Er litt usikker selv,men skel få tatt noen bilder i morgen og legge ut så får de som har peiling bedømmeHar hatt det i karet oppe og fikk det bort ganske kjapt.
Det går nok fint skal du seJeg tror jeg medisinerer selv om jeg er litt usikker.Bedre det enn at det blir verre også får troffene detHar studert de nøye og ikke set noe tegn til hvitprikk der.
Ser forresten ut som fiskene trives i sitt nye hjem.snakk om synkronsvømming he he.Helt forelsket jeg og super fasinert av de.Jeg kan med hånden på hjertet si at tropheus er de vakreste fiskene som finnes.
Det går nok fint skal du seJeg tror jeg medisinerer selv om jeg er litt usikker.Bedre det enn at det blir verre også får troffene detHar studert de nøye og ikke set noe tegn til hvitprikk der.
Ser forresten ut som fiskene trives i sitt nye hjem.snakk om synkronsvømming he he.Helt forelsket jeg og super fasinert av de.Jeg kan med hånden på hjertet si at tropheus er de vakreste fiskene som finnes.
Postet 24.04.08 kl 01:48
Postet 24.04.08 kl 01:54
[QUOTE=Kristian Hennig]Mest sannsynlig kommer ulumskhetene fra den bakteriekulturen. Hadde du hatt hvitprikk vibeke, så hadde du sett det på dem når de var hos deg.
Ja det var det eg og trodde. Får jo helt angst her hehe
Første gang vi selger tropheus. Vil ikke at de skal miste de. Vil jo være en god selger også, ikke selge fisk som dør.
Hva med å ta leptisene over i et annet kar å medisinere der?
Hvor stor tror du sjangsen er for at troffene har fått hvitprikk også?
Ja det var det eg og trodde. Får jo helt angst her hehe
Første gang vi selger tropheus. Vil ikke at de skal miste de. Vil jo være en god selger også, ikke selge fisk som dør.
Hva med å ta leptisene over i et annet kar å medisinere der?
Hvor stor tror du sjangsen er for at troffene har fått hvitprikk også?
Postet 24.04.08 kl 01:55
Lene84Er nok her hos oss dritten kommer fra;)så ikke tenk på det.Har du forresten hørt noe fra han som hadde duboisiene her i bergen?
Har rett å slett glemt det. Jobber kl 14-00.30 hele denne uken så det har gått i jobbing og soving hehe... Med pcen på sengekanten for å sjekke tropheustråden hehe
Skal skrive han en mail nå med en gang.
Postet 24.04.08 kl 01:57
ååå stakkar, trenger ikke stresse med det vettuEr ikke din jobb og skaffe oss fisk selv om det er kjempe snillt gjort av dere og høre litt rundt.
Og når det kommer til og ta de som er smittet ut og medisinere så er nok hele karet smittet innen man ser det på fisken,så hele karet må behandles.Håper bare så inderlig at de ikke blir veldig stresset av all denne vannbyttingen og medisineringen.
Og når det kommer til og ta de som er smittet ut og medisinere så er nok hele karet smittet innen man ser det på fisken,så hele karet må behandles.Håper bare så inderlig at de ikke blir veldig stresset av all denne vannbyttingen og medisineringen.
Postet 24.04.08 kl 02:03
Postet 24.04.08 kl 02:07
Postet 24.04.08 kl 11:56
Postet 24.04.08 kl 13:14
Du kan jo søke i rubrikkannonser her eller på www.nettakvariet.no.
Eller ligge ut ønsker å kjøpe annonse
Eller ligge ut ønsker å kjøpe annonse
Postet 24.04.08 kl 13:16
Trenger dere god og riktig mat til deres Tropheus?
Jeg har fått inn både Tetra Pro Veg Crisp i 10 liters boks som tilsvarer 1,6 kg og OSI Spirulina flak i kun 1 kg boks (ca. 6,5 liter). Tetra Pro Veg Crisp kan deles i små posjoner. Begge mat typer kan brukes om hverandre. Send meg en privat epost hvis dere vil ha. Kan sendes hele landet.
Jeg har fått inn både Tetra Pro Veg Crisp i 10 liters boks som tilsvarer 1,6 kg og OSI Spirulina flak i kun 1 kg boks (ca. 6,5 liter). Tetra Pro Veg Crisp kan deles i små posjoner. Begge mat typer kan brukes om hverandre. Send meg en privat epost hvis dere vil ha. Kan sendes hele landet.
Postet 24.04.08 kl 17:15