Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 37)

Her er en liten sandsneglefamilie av bignose typen som ser ut til å ha adoptert en liten sullebaby...De passer godt på den lille og hverandre ser det ut til....en liten kjærnefamilie det der....)
1. En nydelig blå eple...
2. Her er det middagshvil og da legger vi oss rett ned der det passer....
3. her er en gul som har laget seg en hengekøye i en av plantene ....

3. her er en gul som har laget seg en hengekøye i en av plantene ....


fin hengerkøye sneglen har funnet
Når huset du har ikke er godt nok. Her er det to eplesnegler og en sandsnegle som har krøpet under et blad.
Størstemann og minstemann "henger" sammen i barnehagen.
her er noen bilder av mine gamleste suller. Jeg bruker å sette de opp på høykant innimellom for å sjekke at de er i live osv. Da kan det ofte bli en del morsomme situasjoner. Noen ser litt stressa ut og noen ser ut til å ta livet med ro og koser seg....
Den nest største eplesneglen. Lurer på hva den tenker, jeg?
Den eplisen der ser ut som en planteløk med spire på! 8-)
Ja, den gjør det:P Stod sånn kjempelenge, nesten som at den var i trance. Men nå er den tilbake til normalen og gumler alger
Her kommer masse bilder av forskjellige posthorn. Mange nydelige farger blir det på de etterhvert.
Noen har flere farger på skallet.....
Her er tre bilder av flerfargede eplesnegler som er marmorerte i skallet. Utrolig flotte å se på. De minner meg om sånne godterikuler man fikk kjøpt når jeg var lita som skifta farge når du sugde på de. Det er veldig spennende når det dukker opp slike nye varianter. )
1. her er en veldig knall blå eple....har aldri hatt så skarp blåfarge noen gang.
2. En veldig lys rosa uten striper.....
3. Rosa med striper....og litt gult i seg...
1. og 2. Her er lille Tootsie som flørter med en liten eple. Tootsie blir 1 år 12.12 og ho er ikke mer enn knapt 3 cm lang. Veksten på sullene har vært veldig variabel her. Når jeg flytter de små til mindre kar så vokser de fortere og sånn er det med andre snegler også....Nå går Tootsie sammen med alle de orange voksne og orange barna....så vi får se hvordan det går nå. Pottifar har i alle fall blitt mye mer aktiv etter at han ble flyttet sammen med de andre orange.....Men ingen av mine nye orange har fått noen småttiser enda....
3. Nå begynner blånesebabyene å bli ganske store også.De er ikke langt unna 1 cm store nå...de er så nusselige vettu....
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap