Liv's vannverden (side 37)

men hvem trenger vel dyre rasekatter når du kan få sånne gratis
hun så litt forskremt ut akkurat der, som om hun så en svær ekkel edderkopp :p
hehe holder alltid opp store edderkopper når jeg knipser
Et par rykende ferske bilder av gullet mitt som råkoser seg på saueskinnet
Endelig guløyd yngel som vokser opp :-d
Bilde 1 og 2 er 1 cm store blå guløyde tigerreker. Bilde 3 er av en av de voksne som har så fascinerende - nesten røde - striper på ryggen. På sidene er den skikkelig blå. (har ikke gjort noe med fargene på bildet - den ser faktisk sånn ut)
Kjøpte en ny thomasi ciklide etter hunnen som jeg måtte avlive pga sykdom før englands turen. Har gått og fulgt med hele uka for å se om det var en han eller hun - i dag la den egg, så det skulle vel avjøre den saken Kanskje det blir noen som vokser opp denne gangen, hadde vært kult!
Gratulerer med tigerrekeyngel, morsomt Jeg har selv blå tigerreker og har i lengre tid observert flere med egg, men ennå har jeg ikke sett yngel da. Jeg får vel bare fortsette å vente i spenning
Tatt veldig lang tid her også. Fikk dem i sommer og ikke sett yngel av noe størrelse før nå. Har også hatt flere runder med "gravide" reker uten at det har blitt noe mer av det. Har sikret filteret skikkelig nå, vet ikke om det gjør noe forskjell.
Jippi, flere channoides småttiser
Nå oppdaget jeg akkurat to små channoides på ca. 1 cm, så da er det nok min 1 fra kull 1, min 2 fra kull 2, og pappan har en god munnfull Dette er lovende. Fikk fjerna hunnen nå, slemme dama jakta på de 2 småttingene. SLuppet henne i Asia karet nå, hun går der mellom kullene Skal prøve å fjerne pappan også denne gangen så blir det forhåpentligvis større overlevelsesprosent. Foruten den er det bare reker og noen pygmaeus der, antar ikke noe av dem er noen trussel for yngelen. Åhh dette er spennende, de to små hadde kjempeflotte farger allerede
Så spennende Liv!!

Kan ikke tro at pygmaeusene utgjør noen stor trussel mot frittsvømmende yngel. Disse ligger vel ikke på bunn heller?

Og rekene er nok ikke noe problem. Skal bli spennende å se hvor mange som dukker opp hos deg etter hvert!
Yngelbilder
Et par bilder:

1. Viejita mamman i hula (yngel rundt, men ikke så lett å se)
2. Små viejitaer (kull 2)
3. Thomasi og egg
Channoides bilder
1. Minste channoides yngel (må være en hann)
2. Største channoides yngel (hunn)
3. Tyggende hann i kokosnøtta
Wigglers tyv
Denne gangen har jeg rett og slett rappa blad og alle wigglers og satt i yngelnett i håp om at det skal bli noe thomasi yngel Vært 4-5 kull som alle har gått skeis og havna som tilleggsfor.
Helt utrolig hva fisk kan få til
Har akkurat klippet i stykker en hov fordi en liten yngel svømte inn i sømmen Helt utrolig! Fiska over 3 ørsmå channoides i et yngelnett nå. Og obervert 2 nesten voksne og 1 halvvoksen yngel Da er det nok helt sikkert flere oppi der. Utrolig hvor godt de klarer å gjemme seg i mosen der.
en god mosedott er alle fiskebabyers venn
Ferska!
Nytter ikke å bli mer ferska enn det her gitt (legg merke til vått hode - hvor dypt har vi vært tro?)
var nesten ett bad det der :p katter hater vann sies det. er ikke sikker på om jeg er helt enig :p
Må være interessen for fisk som overvinner hatet til vann
Channoides bilder
Fikk tatt noen ganske bra bilder av channoides paret mitt. Har rensa ut all yngelen fra hovedkaret i dag og satt hunnen tilbake. Det ble umiddelbart leksfarger

Har nå 3 ganske store yngel gående i 17 literen og en 7-8 stk. 2-3 mellomstørrelse og 4-5 små går i yngelnett i 96 literen min sammen med kampfisk yngel.

Dette er virkelig en spennende fisk - sjekk de fargene! Helt fantastisk, virker også som en robust fisk - og lett å få i lek.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap