Mange bøtter vann.. (side 37)

nettopp ringt mormor, hun kan ta ungene, må bare dytte i dem litt mat og stelle meg. tror nok ikke jeg rekker 10:15 bussen, men 11:15 bussen rekker jeg, da er jeg i tønsberg ca 12 og på krizoo ca 12:20. starter der da det er lengst unna og må bytte buss og greier. de har jo bra utvalg av røtter som regel også

Hmm jeg får få fart på rompen og møte deg der da. Så kjører vi videre rundt derifra. Oki??
Huff utedo er noe dritt, først må man ut for å gå på do oxo trekker det så kaldt rundt skinka når man sitter der, klarer ikke slappe av og tisse med engang da vettu. Altså blir man da sittende der lenger enn nødvendig. Huff, grøsser bare av tanken, men ut må jeg.
da var jeg hjemme rundt klokka 10 i kveld. dro hjemmefra like før 11 i formiddag. handla 2 digre røtter og en liten skiferplate på krizoo, dro og plukka opp 96 litern hjemme hos foreldrene til galemor, så hjem, så på 2 besøk hvorav det ene tok ca 4-5 timer... :p

vurderer sterkt å dra til oslo city på mandag for å få tak i de corydorasene jeg vil ha. bare synd det er så kaldt ute nå da bussene ikke akkurat korresponderer...
huffda, nitritt. fikk heldigvis oppdaget det tidlig. kan hende belastinga ble litt stor da jeg tilsatte 10 venuser og en ancistrus, det går jo en pumpe mindre enn normalt i det karet der.
tok ett realt vannbytte, så nå er vannet litt grumset, men i det minste nytt friskt vann.

begynt med å vaske det nye karet, satt rota i ei kasse vann, og har fler ting jeg skal gjøre idag
dumme, dumme fisken... :p

[External Image]
den henger mellom to blader på finnene sine. den hang der leeeenge. sånn helt uten videre.
Kanskje den syns det var et fint sted å ligge? Plecoen min gjør det ofte
så den henger rundt, har ikke gjort noe.
nei den hang rundt på planta først med munnen, så datt den ned og hang sånn :p
den sov vel da, he he. da ender de ofte opp i rare stillinger
faktisk ikke, jeg tok en del bilder av den og den flytta seg rundt mellom planter :p
Søte lille beibien. Vil bare si at karret mest sannsynlig er ett MP kar, det er nemlig det karret jeg låner nå og toppen stemmer ganske godt overens.
Oxo er det den luftfilteret du har, det skal være sånn. Lufta kommer inn gjennom den lille slangen og går ut gjennom det store, dette lager et vakuum som suger vann inn i svampen. Så da vet du det
hehe. fryktelig lyst til å bare fylle 96 litern.. men jeg mangler jo alt! sand, bord, filter, blablablabla! xD


[External Image]
da var dagens møkkajobb gjort. flytta trillene over til karantenekaret, men dumme meg glemte whiptailmalla i farta, den skulle jo og flytte. men jeg gidder ikke endevende karet en gang til. så tok jeg tak i filteret. noe jeg skulle gjort for lenge siden. finfilteret var ingen hvit matte lenger, men en brun guggete ekkel klump. kurvene med kuler, rør og blåsvamp var ganske guggete de og. så jeg fikk fjernet en del gugge, men filteret er ikke rent altså :p bytta finfilter og skylte lett av resten. var forbausende lett å starte filteret igjen, og det ble en del mer fart i utblåset, men ikke så mye som jeg hadde forventa. har byttet nærmere 100% vann i karet idag, over flere omganger, så nå blir det en del måling utover, men fisken ser ut til å klare seg bra, så lillemann venusfisk, så den har hvertfall klart strabasene.
faen åsså nå krangler filteret, lager skurrelyder så stoppet det. fikk det igang igjen, varte 2 minutter, nå bråker det, men det kommer såvidt vann ut. og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre -.- jeg må opp om 6 timer for å gå pa jobb, men jeg tar ikke sjangsen på at filteret skal stoppe... det filteret jeg har i karantene karet har null sjangs til å holde ut så mye fisk =/
Skurrelyd og lite vann som kommer ut? Tyder på at noe skraper der propellen går rundt kanskje, og som hindrer den i å snurre fritt? Ta av lokket og sjekk propellbrønnen, og rens både propellbrønnen, selve propellen (det heter vel kanskje "impeller" på finere fagspråk, hehe) og stangen. Sjekk spesielt etter sandkorn...
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap