Tropheus tråd (side 37)

ble litt misunnlig på deg frode.. så vi besillte 35 muanga fra danmark no.. yngel/ungfisk på 5 cm. så håper bestillingen er gått inn via autmarka zoo.

hatt stor oppryddning på akvarie rommet no. og det trengtes for og si det på den måten ja... hjelpe meg hvor mye drit som kan sammle seg opp med tiden da. har tatt ned 180l tatt all moliro yngelen som var oppi den og satt i 60.

satt opp ny reol(dekk reol) fra biltema 180 l står oppe og ett nytt 112 wormak som vi var så helldig og vannt på bak sin auksjon står under.

i 180l kommer det da hesteneser og 3 kipeli ung fisk som vi har.

112l blir kar til litt eldre yngel.

og da får vi ett 375 l lkedig som det da kommer 35 musanga i.. gleder oss.

så har vært produktive på en søndag kan man godt si ja.
Wow. Snakk om produktivitet her.

kommer mye bra fisk 15 mai.
45 red cheeks
25 petrochromis longola
19 pemba
35 musanga
Linda Kristin
Wow. Snakk om produktivitet her.

Hvor kjøper du foret til troffene dine hen Linda Kristin..... bruker det det samme til mine..... NLS og Trpical spirulina super forte....
her er en fin pris på tropical i vertfall.
Hei Frode.
Jeg kjøpte Tropical Spirulina Forte i den linken Vibsi viser til og NLS kjøpte jeg i utlandet. Søss sendte det til meg.
Vet at det er noen butikker i Sverige som har NLS
Sjekk ut forhandlere på denne listen.

Mvh Linda

takk for svar..... har kontakt med en av de svenske forhandlerne ...... går det greit å bestille fra Danmark eller er det mye toll og sånt...... ?
du må betale MVA som på alt over 200kr ingen toll nei.
Vibsi
du må betale MVA som på alt over 200kr ingen toll nei.

takk igjen for svar..... da skal jeg sette igang å bestille.......
Har du andre troffe grupper Frode? Om Nkondene er den eneste gruppen du har, har det isåfall gitt mersmak eller?
Vibsi
Har du andre troffe grupper Frode? Om Nkondene er den eneste gruppen du har, har det isåfall gitt mersmak eller? :)

Mersmak har det helt klart gitt ..... fikk med tre pembaer på 6-8 cm når jeg kjøpte Nkondene, så har bestillt yngel av Magnar som jeg skal hente i slutten av måneden..... så to grupper blir det, men den andre gruppa blir voksende opp fra yngel, synes det er gøy også..... dessuten er det sønnen min sin tur til stort kar nå.... han har en arowana og 5 oscar som driver å vokser opp i en 120 og 240 liter..... disse sammen med et par rokker skal i en 720 liter etterhvert, litt mere ungdoms fisk.... og da er det fullt i huset.....
Hvilken type er det du får yngel av da, Frode? Nkonder det også?
Mariflyfly
Hvilken type er det du får yngel av da, Frode? Nkonder det også?

Nei det er pemba.... ønsker en gruppe fra nord også, menn kan vel si fisken (Pemba) valgte meg i og med at jeg har tre ungfisk som trenger selskap......
Her er noen bilder av Nkonde yngelen mine, de varierer i størrelse, mellom 3 og 4 cm.

Jeg måtte ta bilde med blits og jeg har som dere vet et dårlig kamera. Jeg gleder meg villt til de blir større og farger ut

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves som det heter. Jeg er bare så glad for at jeg har fått tak i en gruppe på 23 av disse.
når de nærmere seg 1år så skal de begyne og få skikkelig voksen drakt. det blir bra. synd de bruker så lang tid på og få den skikkelige drakten.
kommer 35 musanga i hus her til helgen... rundt 5 cm storedet gleder vi oss til.
saffen
kommer 35 musanga i hus her til helgen... rundt 5 cm storedet gleder vi oss til.

Hvordan ser de ut saffen..... er litt nybegynner....
Sånn ser de ut Fargene blir litt sterkere..
Frode Berntzen
Hvordan ser de ut saffen..... er litt nybegynner.... ;-)

Er det disse?

Jeg må si at jeg er imponert over hvor mange forskjellige dyre fisker dere kjøper. Dere må jo ha enormt mange kar? Dette er jo en fantastisk hobby og er dyr når vi snakker troffer. Kanskje dere ikke har barn og sått sett har mer penger å rutte med til troffer enn meg som må ha mat på bordet til 5 barn.

Hvis det ikke er akkurat den arten dere får, har du bilde av de som dere venter da? Heldige er dere i hverfall
Nei, er ikke noe billig hobby dette her. Har ikke så mangen kar.....Men når vi selger yngel og bytter ut fisk så kommer det inn litt penger der. Ikke at det er så mye da men men..

Barn har vi også

Det var de som du linket til 2nelise.... La ut bilde også rett over inlegger ditt..

Men når sant skal sies, så har vi aldri betalt så mye for en gruppe som du gjorde....
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap