Velkommen til min akvarieverden :-) (side 37)

Det ble ikke medlemsmøte på meg i DAK denne gangen,forkjølet og tufs så hadde jeg ikke noe der å gjøre.
Hørte det var et bra foredrag denne kvelden.
Formkurven er oppadgående,heldigvis for det.

Kjøpte med en flott gruppe med L-202 i helgen,voksne eksemplarer.Hadde mest lyst på en gruppe som det var mulighet for oppdrett på,men disse var virkelig flotte -og da ble de med hjem da.
5 stykker i gruppa-2+3 men husker selvsagt ikke om det var flest hanner eller om det var flest jenter.Dette var det fiskefangeren i butikken som opplyste om etterhvert som han fanget de opp.
Men som sagt,ikke så viktig

Acrostoma hannen har slukt eggene,så i morgen kommer han tilbake til resten av gruppa.Krysser fingrene for at det går bedre neste gang.

Ellers så dukker det opp stadig guppy og sverddrager babyer i karrene nede.Artig å holde på med litt levendefødende fisk igjen også.det går liksom av seg selv det.

Men nå er det god natt til dere alle,ser det har blitt sent..igjen...
Hvordan går det med Betta fusca'ene ? Har en trio selv jeg kjøpte på auksjonen i Drammen for litt siden. Mine har ikke ynglet enda.
Så det var du som dro hjem med posen med betta fuscha jeg hadde med på auksjonen i Drammen
Det var mitt eget oppdrett ,og det er nok kanskje litt tidlig til at de yngler.De er født tidlig dette året.Ha litt tålmodighet med dem, du blir ikke skuffet.
Foreldrene er ca 15 cm nå,og hannen passer godt på yngelen i ca 14 dager før de slippes.Ser godt når skuffen er full .Hunnen svinser også rundt hannen i flere dager etter egglegging.
Mine betta fuscha går i en 200 liters tank med annen snill fisk.Det virker som om at de passer bedre på yngelen i skuffen da.
Hannen blir tatt over i et annen godt beplantet akvarium der yngelen vokser opp.Hannen taes tilbake så snart han har sluppet de små Vet ikke hvor lenge han eventuelt vokter småttingene,men jeg har ikke tatt noen sjanser der.
Vær obs på at de hopper,de er noen råtasser på det...
OK så de kommer fra deg disse Betta fusca'ene mine. De går i en 135 liter for øyeblikket sammen med annen "snill"fisk. Har dekksglass, så de hopper ikke ut. Hvor store var dine når de begynte og yngle da ?
Husker egentlig ikke når de startet å yngle,men alderen tilsier at i løpet av vinteren starter de med litt tørrtrening
Mine elsker spesielt å yngle rett før jeg skal på ferie...
Og jeg som hadde tenkt meg på feire i vinter. Får bli hjemme...
Hehe,du kan nok trygt dra .Fiskene svømmer jo ikke avgårde¨
Skal du på fangsttur for å fange litt nyheter til akvariene dine?
Skal en tur til Sør-Afrika. Var i Malawi og Zambia i sommer.
Liker å reise skjønner jeg
Ønsker deg god tur til Sør-Afrika!
Var så heldig å få igjen litt på skatten i år ,er en av de utvalgte som må vente til sent på året for å få resultatet.
Har lenge hatt lyst å skifte ut en av de utvendige pumpene i 3x85 reolen.En Eheim 2222 blir for lite i en 85 liter,så nå er en eheim 2224 bestilt fra aquamanias.De har vært utrolig trege med sending denne gangen,men nå er jeg litt utålmodig også...
Bestilte også sugekopper til de innvendige filterene jeg har gående,det er virkelig en forbruksvare.Sugekoppene blir harde,og pumpene faller ned fra glassveggen.Med sand i karrene er ikke det noen fordel.

I morgen er det Halloween,og hadde det ikke vært mandag så hadde det nok vært Hallo-vin for meg
Ha en flott dag med spøkelser og troll!!
Har Aquamanias begynt å selge Eheim??
Huff,aquaristikshop mente jeg.Jeg går litt i surr med de to navnene
Det er i den tyske nettbutikken jeg har bestilt nå.
Har handlet der noen ganger og er veldg fornøyd med service,men denne gangen har det altså tatt litt tid.

Da har jeg altså ett karr mindre,tror det bare er 16 stykker igjen nå som putrer og går her i heimen.
Det var et mindre akvarium med white pearl reker som ble lagt ned.Rekene er nå flyttet over i en større tank,og det var nok på høy tid.. for det var minst 15 gravide damer som ble flyttet over.Den ene hadde sluppet babyene, det var jammen ikke lett å fange de opp.Det gikk ikke med håv,men måtte frem med en bolle.
Ser ut til at de trives i sitt nye hjem
Å, har du white pearl reker? Du har ikke noe bilder da?
Har bare kamera til låns i perioder,og nå har jeg ikke hatt det på en stund.
Skal prøve å få lagt ut mer bilder snart,det blir mye mer spennende enn bare prating fra min side
Skriv opp et kamera på ønskelisten til jul

Jeg skal skrive opp Canon 100 mm makro linse, men spørs om jeg får det. Jeg har ikke vært spesielt snill, hehe :p
Det var en veldig god ide,det skal jeg jammen gjøre
Snart jul og tid for presanger til snille jenter.
Inaktiv bruker
hei frosken!
noen spørsmål......:
hvorfor er du bare pålogget om natten? og en ting til! kan du hjelpe meg å finne et bra "fiskekamera"? prisklasse:0-2000

PS: ikke gled deg til jul før bursdagen min har hvert(12. November):p

DU OG PROXOR ER MINE "FISKEIDOLER" FOR ALLTID!
Er på om dagen også jeg
Vet du,jeg er ingen ekspert når det gjelder kamera.Kanskje Mona kan hjelpe til litt med sine erfaringer der?
Inaktiv bruker
okay men du er veldig god til å ta bilder
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap