- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Black_flys akvarier i Trondheim (side 37)
Black_flys akvarier i Trondheim (side 37)
Postet 01.06.11 kl 20:37
Rot
Rot som kommer ned fra overflaten.
Kanskje skifte ut med en større rot litt senere.
Copellaene har funnet seg til rette. Kommer bilder av de straks.
Kanskje skifte ut med en større rot litt senere.
Copellaene har funnet seg til rette. Kommer bilder av de straks.
Postet 01.06.11 kl 20:37
Endret: 01.06.11 kl 20:39
Er dette pyrrhulina eleanorae
Har det jeg tror er en Pyrrhulina eleanorae.
Noen som kan bekrefte eller avkrefte? Fra JJ sin flotte side
Beklager dårlige bilder.
Noen som kan bekrefte eller avkrefte? Fra JJ sin flotte side
Beklager dårlige bilder.
Postet 01.06.11 kl 21:14
Hadde gjort seg med en redmoor-rot med masse forgreininger ,det hadde blitt stilig tror jeg
Men å få tak i en slik kan jo være vanskelig tror jeg.Ellers er jo en annen mulighet med vrihassel også. ihvertfall noe som kommer ovenifra og ned som Lars også nevner.
Krever litt med et så høyt kar ,men det kan også bli utrolig stilig.
Men å få tak i en slik kan jo være vanskelig tror jeg.Ellers er jo en annen mulighet med vrihassel også. ihvertfall noe som kommer ovenifra og ned som Lars også nevner.
Krever litt med et så høyt kar ,men det kan også bli utrolig stilig.
Postet 01.06.11 kl 21:41
Postet 02.06.11 kl 00:33
Postet 02.06.11 kl 00:45
Takker.
Har fått tips om en som selger flere redmoore røtter. Så var det å finne den riktige.
Liker best å ha roten i øyesyn istedenfor på bilder....
Anders:
Temperatur og måleresultater ser lovende ut. Ikke noe mer utslag, men blir å følge med nøye i dagene fremover.
Rita:
Prøvde å ta bilder av endlersene, men de står jo aldri i ro...
Får prøve med samboer sitt kamera.
Har fått tips om en som selger flere redmoore røtter. Så var det å finne den riktige.
Liker best å ha roten i øyesyn istedenfor på bilder....
Anders:
Temperatur og måleresultater ser lovende ut. Ikke noe mer utslag, men blir å følge med nøye i dagene fremover.
Rita:
Prøvde å ta bilder av endlersene, men de står jo aldri i ro...
Får prøve med samboer sitt kamera.
Postet 02.06.11 kl 01:17
Endret: 02.06.11 kl 01:20
I dag ble det rens av filteret i 180literen da det hadde liten vanngjennomstrømning.
Var jaggu meg skittent ja. Fått litt grønnebakterier den siste uken, så da var det på tide.
Får gi karet en del vannbytter framover.
I det nye 170liters kuben var flere corydoras orangelasere i lekshumør, men ikke damene... De prøvde så godt de kunne dyttet snuten ned i sanden, bort fra de innpåslitne mannfolka. hehe.
Får gi de flere kaldvannsbytter og mygglarver og se om det hjelper på.
Som hovedfisk i dette karet tror jeg det blir fra arne.a på forumet. Handler sammen med Lars.
Nei sliten etter kveldsvakt. Vannskifte, mating og sofa før jobb kl 7 i morgen...
Var jaggu meg skittent ja. Fått litt grønnebakterier den siste uken, så da var det på tide.
Får gi karet en del vannbytter framover.
I det nye 170liters kuben var flere corydoras orangelasere i lekshumør, men ikke damene... De prøvde så godt de kunne dyttet snuten ned i sanden, bort fra de innpåslitne mannfolka. hehe.
Får gi de flere kaldvannsbytter og mygglarver og se om det hjelper på.
Som hovedfisk i dette karet tror jeg det blir fra arne.a på forumet. Handler sammen med Lars.
Nei sliten etter kveldsvakt. Vannskifte, mating og sofa før jobb kl 7 i morgen...
Postet 03.06.11 kl 22:03
Postet 03.06.11 kl 22:13
Blir nok bra med Ameca Splendens i 170 literen... Tror disse kan bli bra blikkfang. Gleder meg til å få disse i hus selv.
Hentet enda litt flere Dvergtannkarper i dag, så da har jeg nytt friskt blod til min gamle gruppe. 50 nye slike nå fra både Tsjekkia og Sverige burde hjelpe på. Fikk også med meg en gruppe på 5 Farlowella sp. av ukjent art… Satser på at noen av mallespesialistene her på AF kan identifisere disse....
Hentet enda litt flere Dvergtannkarper i dag, så da har jeg nytt friskt blod til min gamle gruppe. 50 nye slike nå fra både Tsjekkia og Sverige burde hjelpe på. Fikk også med meg en gruppe på 5 Farlowella sp. av ukjent art… Satser på at noen av mallespesialistene her på AF kan identifisere disse....
Postet 03.06.11 kl 22:20
Skal prøve på det Sølvi, men for lite skjul enda til at de er så mye fremme. Derfor fikk jeg litt flyteplanter fra Lars her om dagen. Slik at det vokser litt igjen samt at jeg skal feste en ny rot i toppen.
Lars: Ja ser frem til det. Blir ett bra ynglegrunnlag på de dvergtannkarpene da. Får vel sette meg opp på yngleliste til deg da. hehe
Ser frem til vi får de ameca'ene. Greit med levendefødere når "fiendene" holder seg 70cm lengre nede. hehe
Har i dag sett de fleste av "stælkene" (grenmallene). Flotte tigerstripede kam-mo eksperter.
Lars: Ja ser frem til det. Blir ett bra ynglegrunnlag på de dvergtannkarpene da. Får vel sette meg opp på yngleliste til deg da. hehe
Ser frem til vi får de ameca'ene. Greit med levendefødere når "fiendene" holder seg 70cm lengre nede. hehe
Har i dag sett de fleste av "stælkene" (grenmallene). Flotte tigerstripede kam-mo eksperter.
Postet 04.06.11 kl 00:07
Endret: 04.06.11 kl 00:08
Black_FlysRot som kommer ned fra overflaten. Kanskje skifte ut med en større rot litt senere. ..... [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/23864_110601203749_1.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/23864_110601203752_2.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/23864_110601203756_3.jpg[/IMG]
Vakkert! God ide med hengende rot.
Postet 07.06.11 kl 09:23
Takker badat. Skal hente en større rot med lengre greiner i dag.
Får se om det blir litt bedre.
Blir også å handle inn noen luftpumper.
Noen som har forslag til gode luftpumper og rask/bra nettbutikk?
Blir å besøke Lars en tur og skifte eierskap med litt forskjellig. Satser på knakende god kaffe i dag også.
Så til slutt i dag blir det vannskifter og kanskje prøve å lage noen skiferhuler.
Får se om det blir litt bedre.
Blir også å handle inn noen luftpumper.
Noen som har forslag til gode luftpumper og rask/bra nettbutikk?
Blir å besøke Lars en tur og skifte eierskap med litt forskjellig. Satser på knakende god kaffe i dag også.
Så til slutt i dag blir det vannskifter og kanskje prøve å lage noen skiferhuler.
Postet 07.06.11 kl 10:35
Postet 07.06.11 kl 10:43
Postet 07.06.11 kl 10:45
Postet 07.06.11 kl 10:57
Postet 07.06.11 kl 11:13
Sølvi GullaksenBlir spennende å se hva du kommer hjem med i dag da :)
ja ikke sant Sølvi. hehe.
Får håpe det ikke blir for mye.... Feriepenger på fredagen så da kan jeg jo shoppe litt ekstra. Men skal også snart på ferie så ikke vits i å svi av for mye på ting som kanskje ikke overlever ferien...
Det stemmer sikkert Badat. Når du skrev det var det en bjelle som ringte.
Postet 07.06.11 kl 11:43
Shopping tar på-
Da er jeg hjemme etter shopping. Kaffe til Lars smakte som vanlig fortreffelig.
Fra Lars ble det:
- Mangrooverot til 170 liters karet.
- 4 stk Hypancistrus sp. L333(170 liters) (3-5cm)
- En del endlersguppy (170 liters) annen type enn de jeg har fra før i annet kar.
- Aequidens pulcher Blå acara hanne til hunnene slik at det kan danne seg ett par (180 liters)
- Flyteplanter
- Noen andre planter jeg må artsbestemme.
Midtun zoo (midtun)
- Røde mygglarver
- Mysis
- Ny luftestein
Fikk også 10 stk Cleithracara maronii Nøkkelhullciklide av en på forumet (små, ca 1 cm)
Fra Lars ble det:
- Mangrooverot til 170 liters karet.
- 4 stk Hypancistrus sp. L333(170 liters) (3-5cm)
- En del endlersguppy (170 liters) annen type enn de jeg har fra før i annet kar.
- Aequidens pulcher Blå acara hanne til hunnene slik at det kan danne seg ett par (180 liters)
- Flyteplanter
- Noen andre planter jeg må artsbestemme.
Midtun zoo (midtun)
- Røde mygglarver
- Mysis
- Ny luftestein
Fikk også 10 stk Cleithracara maronii Nøkkelhullciklide av en på forumet (små, ca 1 cm)
Postet 07.06.11 kl 17:58
api. Panduro
Ser nå at apistogramma Panduroene holder på å deler på å passe en hule som er gravd ut. Spennende.
Hunnen kom å jagde hannen til å passe hulen litt. haha. Ser hvem som er sjefen.
Greit at hulen de har valgt er den som er nærmest glasset.
Hunnen kom å jagde hannen til å passe hulen litt. haha. Ser hvem som er sjefen.
Greit at hulen de har valgt er den som er nærmest glasset.
Postet 07.06.11 kl 18:01
Endret: 07.06.11 kl 18:02