Tante Astrid´s undervannsverden (side 38)

Hei igjen Astrid.

Kan du prøve å finne ut hva slags fisk du har i avataren din? Jeg blir sprø siden jeg ikke finner det ut. Jeg trodde først at det var en slags perlemorfisk. Norsk dypvannsfisk med lysorganer og full pakke, men både bryst og ryggfinne er forskjellig,større på avataren din.

Jon
He, he, he, kan ikke ha din mentale helse på samvittigheten, Jon, men det er jo noe som heter kunstnerisk frihet så min ligner antagelig ikke stort på originalen.

Edit: Kunne ikke risikere helsen din, dessuten ble jeg nesten like nysgjerrig selv. Har et lite lager med bilder jeg bruker som inspirasjon og da jeg gikk gjennom dette så viste det seg at det fremdeles lå der.

Bildet jeg hentet inspirasjon fra er fra et gammelt National Geographic. Det dreier seg om Taenianotus triacanthus, men ikke den voksne utgaven. Dette bildet viser en yngel på ca 2,5 cm. Det er nok derfor den virker så gjennomsiktig og vanskelig å kjenne igjen. Det morsomme er at den viser seg å være temmelig vanlig i saltvannsakvarier, noe jeg ikke hadde anelse om da jeg tegnet den
Takk skal du ha Astrid.

Nå får jeg nattesøvnen tilbake, litt vanskeligere med artbestemmelser på yngel ja. Jeg hadde bursdag i går og fikk beskjed om å løsrive meg fra dataen og spise kaker med selskapet/gjestene. Derfor det sene svaret. Fikk gratulasjoner fra AF til og med .

Jon
så det er flere en meg som sitter på AF hele dagen.
Må nesten få gratulere litt på etterskudd da, Jon! Alltid morsomt med bursdag og kake!
Redd for at det er flere enn deg og guttn som får kommentarer om at det tilbringes mye tid her inne på forumet
Jeg går faktisk rundt og er veldig glad i dag! De som måtte lure på grunnen kan bare ta en titt på det nederste bildet her til venstre på siden Må innrømme at jeg bokstavelig talt fikk hakeslepp da jeg tilfeldigvis oppdaget bildet her tidligere i dag. "Det er jo mitt", sa jeg høyt ut i luften her jeg satt for meg selv, og siden har jeg glist fra øre til øre

Må si at jeg var utrolig overrasket. Selv om jeg har fått med meg at mange liker karet så er det tross alt en del kar å ta av her inne. Dette har jo heller ikke vært i gang så lenge. Morsomt og inspirerende er det ihvertfall så det var kanskje midt i blinken at jeg fikk hentet armaturen til det planlagte afrika i dag. Har lovet meg selv å begynne litt forsiktig med bordet denne uken. Trenger også å kjøpe inn litt mer til karet, men pungen er tom så mesteparten må vente til neste utbetaling. Jeg kan derfor ta oppussingen litt over tid og slippe å stresse med det. Slik formen er for tiden har jeg ikke noe valg uansett.

Tror forresten også Leopold er blitt litt inspirert for han styrer fælt med det lille skumreiret sitt. Tror ikke Clotilde er så veldig imponert enda, men øvelse gjør, forhåpentligvis, mester
Gratulerer, Astrid!! Vel fortjent
Grattis
Hva slags fisk har du forresten som avatar?
Tusen takk alle sammen

Det står litt om avataren min på forrige side i innlegg 742.
Ah, håpa det var noe jeg kunne ha i akvariet mitt jeg
Du kan det om du har saltvannskar
Da skulle det nok vært torsk og hvithai, men ingen av dem ligger i fiskebasen her:P dårlig
Nå har jeg fått testet det nye armaturet og det funker bra! Direkte smart var det, for det var en avogpå-knapp for hver av lysrørene, noe som betyr at jeg kan slå av det ene om jeg skulle ha behov for det. Dekkglasset som fulgte med karet er jeg ikke fullt så fornøyd med. Istedenfor to små åpninger til ledninger i bakkant så er det et stort i hver hjørne bak og et digert foran, eller motsatt. Dette duger ikke når det skal killi oppi der så jeg får se om jeg kan få tak i et mer egnet et.
Tante Astrid
He, he, he, kan ikke ha din mentale helse på samvittigheten, Jon, men det er jo noe som heter kunstnerisk frihet så min ligner antagelig ikke stort på originalen. Edit: Kunne ikke risikere helsen din, dessuten ble jeg nesten like nysgjerrig selv. Har et lite lager med bilder jeg bruker som inspirasjon og da jeg gikk gjennom dette så viste det seg at det fremdeles lå der. Bildet jeg hentet inspirasjon fra er fra et gammelt National Geographic. Det dreier seg om [URLBLOCK1], men ikke den voksne utgaven. Dette bildet viser en yngel på ca 2,5 cm. Det er nok derfor den virker så gjennomsiktig og vanskelig å kjenne igjen. Det morsomme er at den viser seg å være temmelig vanlig i [URLBLOCK2], noe jeg ikke hadde anelse om da jeg tegnet den :)
Grattis Astrid! Det er meget velfortjent! Jeg har sagt det hele tiden: karene dine er lekre!
grattis ja.
(tok litt tid før jeg forstod hva alle sa grattis får)
Takk guttn og Inger Anne

Er alltid ekstra morsomt når det er så uventet. Har jo forstått at folk liker karet, men jeg er vel på en måte blitt litt vant til det og synes ikke det er noe spesielt med det egentlig, selv om jeg liker det godt. Akkurat nå er det planleggingen av det neste, Afrika på 60 liter, som opptar meg. Må innrømme at jeg synes oppsett og innredning er mer enn halva moroa, spesielt når man får så gode tilbakemeldinger

Samboeren min sier at det ikke er fisk som er hovedinnteressen min, men akvarier, og han har nok et poeng der, selv om jeg selvfølgelig er begeistret for fiskene mine også.

Akkurat nå sitter jeg å ser borti karet og der er det er masse liv selv uten ålene. Det virker forresten som om Clotilde er veldig nysgjerrig på skumreiret, for hun sniker seg opp og sjekker det de sjeldne gangene at Leopold ikke driver å styrer med det. Kommer hun innenfor synsvidde mens han er der så blir hun jaget. Faktisk så blir hun jaget om hun i det hele tatt viser seg så Leopold oppdager det. Heldigvis har han ikke sjans til å få tak i henne inne i buskaset. Det blir for tettvokst for ham. Ikke det at hun bryr seg stort, hun dukker bare opp igjen et annet sted
Du får ha gratulerer Astrid.
Dette var virkelig morsomt. Jeg blir også glad på dine vegne. Jeg har jo fulgt med på karet i fra første dag av, (til og med stjålet noen ideer) og finner det egentlig ikke overaskende/uventet at det ble kåret som "månedens kar". Det hjelper jo godt å ha sans for form og farge ellers i livet også .

Jon
Tilfeldig bekjentskap
© Dag L.Fjeldstad
Reklame for plussmedlemskap